Molyneux i tårar: Jag vet att jag sagt saker jag inte borde
Visionären Peter Molyneux föll i gråt under en intervju och förklarade att han är orolig över att fansen inte ska våga satsa på hans nya Kickstarter-projekt på grund av gamla löften.
Jag förstår att Peter Molyneux är eksentrisk och har sagt saker som han inte borde gjort innan, men vad han har skapat har varit en stor del av mitt liv.
Med Populous (och The Beginning) som ett av mina favoritspel genom tiderna, så vill jag se det igen. Entusiasmen som Molyneux har för spel är något jag värderar väldigt högt, och om jag kan hjälpa honom på traven, då kommer jag göra det!
Det underhållande med det här är att jag är smått arg för spelen aldrig blir som han säger, men det jag fått har ändå varit bra
Själv tycker jag om hans personlighet, att han är så stor i sina tankar och idéer, fast det är inte en sån sak som passar bra med en utgivare. Glad att han är fri nu, om jag inte har fel?
Man ser ju även i videon på kickstartern när han säger "Ten people!" "Eight people.." "Not ten! TWENTY PEOPLE!" "...EIGHT."
Resten av hans team håller koll på honom, och tror att om han får vara lite fri från utgivare och allt sånt där så får han plats med att vara lite galen, så som han är.
Microsoft gjorde honom till en Fable-maskin. Glad att den perioden är över iaf.
Så länge han lyssnar på sina fans så kan jag se hur detta projekt skulle kunna bli ett av hans bästa någonsin. Helt fri från en utgivare, de enda han behöver lyssna på är de som vill att han ska skapa ännu en klassiker och kanske leder detta till en helt ny genrer. Om det är någon som kan göra unika spel så är det denne man, men det är nu det gäller. Sumpar han detta kommer han nog ha förlorat många, många fans.
Jag väntar med spänning på mer info och bilder från spelet.
Det Peter gör fel är att han vill mer än han kan göra. Han borde skriva ner alla sina idéer och granska dom noggrant, undersöka vilka som hans utvecklingsteam faktiskt kan göra på ett bra sätt i sina spel och vilka som bör skrotas för tillfället.
Det är inget fel att ha stora visioner, tvärtom...det är bara bra! Men se till att satsa på de idéer som faktiskt fungerar till det spel du utvecklar, käre Molyneux så ska du se till att du kommer ett steg närmre din dröm om att skapa någonting alldeles fantastiskt
Game long and prosper
Man kan ju välja att tycka om eller inte tycka om denne man.
Jag väljer det senare, visst har han skapat bra saker med betoningen på har.. Han kan leka med sina egna pengar.
Så tack och hej Peter Molyneux du har gjort ditt i mitt liv.
Du var bra en gång i tiden nu förmycket trams o snack..
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
Tårar som PR? Osäker på om det fungerar i datorspelsvärlden men man vet ju aldrig. I mina ögon framstår PM mer och mer som en patologisk lögnare men han lär ju ha sina fans någonstans där ute.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Tårar som PR? Osäker på om det fungerar i datorspelsvärlden men man vet ju aldrig. I mina ögon framstår PM mer och mer som en patologisk lögnare men han lär ju ha sina fans någonstans där ute.
Tror inte det är ett spel för gallerian utan att han faktiskt är genuint ledsen. Och jag kan lova dig en sak, om han skulle göra samma "blunder" den här gången kommer han nog ha tappat det lilla förtroende många ändå har för att han ska kunna utveckla ännu ett spel som de tidigare alster han ligger bakom.
Jag må vara ett stort fan av Bullfrog och fortfarande ha en tro att Peter kan ge mig ett spel i samma klass. Men man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst och den här gången har han inga ursäkter om det blir för många löften som inte kan hållas.
Jag skulle inte direkt påstå att Peter någonsin har ljugit om sina spel. När han beskriver något så har han helt enkelt en för positiv syn på både sina spel och på livet för att vi ens ska förstå vad han menar, och det beundrar jag honom för. För honom är en studsande boll helt magisk och "amazing", men det han fortfarande beskriver är en studsande boll. Det är inte direkt så att han kallar bollen för rymdskepp.
Peter Molyneux är en ikon. Ett geni. Dom flesta av FZ's läsare snittar väl en tidig tonårdsålder och har ingen aning om vem Mr Molyneux är eller vad han gjort. Men för oss som åldersmässigt skulle kunna vara era pappor så har Peters spel delvis format vår barndom.
"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty
Seeing is believing , han borde lärt sig nu att hålla igen på löften om sina spel och istället leverera så mycket han kan.
På tiden innan han blev en ikon för gamers så höll han igen truten och såg till att spelen blev odödliga klassiker.
Jag sparade och peppade säkert i 6 månader innan populous spelen kom och önskar all lycka i det nya projektet , men ger han inget av mina pengar i förtid innan jag vet mer.
– Jag är en av de mänskliga varelser som överraskas av att jag fortfarande lever varje gång jag vaknar upp på morgonen. Jag tror jag kommer göra spel tills dagen jag dör. Jag tror inte att, som det ser ut just nu, med det tempot jag håller i mitt liv... Jag tror inte att jag kommer leva särskilt mycket längre
Faan vad mörkt!
Seeing is believing , han borde lärt sig nu att hålla igen på löften om sina spel och istället leverera så mycket han kan.
På tiden innan han blev en ikon för gamers så höll han igen truten och såg till att spelen blev odödliga klassiker.
Jag sparade och peppade säkert i 6 månader innan populous spelen kom och önskar all lycka i det nya projektet , men ger han inget av mina pengar i förtid innan jag vet mer.
Till skillnad från många andra så försöker han infria dessa löften, problemet är bara att det Peter kan se framför sig inte alltid går att göra även med dagens teknik. Milo är ett ypperligt exempel på hur hans vision inte stämmer överens med detta.
Kan rekommendera denna artikel Promising Not To Over-Promise där man får reda på mer om projektet och Peters passion lyser igenom, det råder det ingen som helst tvekan om. Vet inte hur det är med er men jag har tröttnat rätt så rejält på hur utgivare hela tiden kör med säkra kort även om jag har full förståelse för varför de gör det. Hade spelindustrin fortsatt vara arkad hade jag nog inte blivit ett lika stort fan som jag blev. Att tänka i nya banor har format hela industrin, det är detta som gör att oberoende utvecklare idag är mer intressanta än de mer kända iaf för mig.
Seriöst.
Nu försvinner FZ från mina bokmärken och dagliga besök.
Jämför RockPaperShotguns rubrik och eran egen. Vad fokuserar de olika rubrikerna på? Saklighet eller sensationlism?
Jäkla sandlåda med artiklar skrivna av barn. Ända sen ni tog in Sebastian Lind så har FZ:s kvalité sjunkit något oerhört.
Molyneux är en sån kille som jag bara inte riktigt kan bli arg på. Om jag ser "objektivt" på det hela borde jag hata honom för alla gånger han byggt upp ens förväntningar bara för att sedan göra en besviken, men det är något med hans utsvävande uttal och löften som ändå känns äkta, något som säger mig att allt det han säger faktiskt är saker han brinner för- och vill ha med i slutprodukten.
Seriöst.
Nu försvinner FZ från mina bokmärken och dagliga besök.
Jämför RockPaperShotguns rubrik och eran egen. Vad fokuserar de olika rubrikerna på? Saklighet eller sensationlism?
Jäkla sandlåda med artiklar skrivna av barn. Ända sen ni tog in Sebastian Lind så har FZ:s kvalité sjunkit något oerhört.
Trist att höra att du inte gillade nyheten!
Jag har dock skrivit nyheter för FZ så gott som dagligen i snart fem år, så jag antar att du inte stört dig lika mycket på mina nyheter tidigare. Om det här bara är en engångsföreteelse så hoppas jag du fortsätter besöka sajten.