Första bilderna från Elder Scrolls Online
"You're playing the game in third-person, and its combat centres around hotbars activating skills. Your attacks have cooldowns. In clear terms, that means no real-time combat. It is literally explained as using "World of Warcraft mechanics"."
http://kotaku.com/5907598/first-elder-scrolls-online--details...
"Nerf rock, paper is fine" - Scissor
Some examples taken from the magazine verbatim
-Instead of the typical questing design that MMO players intuitively recognize - go to down, pick up quests, complete quests, return to town for reward - The Elder Scrolls Online aims to allow players to enjoy whatever piques their interest as they wander the world
-Townsfolk naturally point players toward some adventures
-a moderate break from the traditional tank/healer/damage "holy trinity"
-Zenimax Online intends for any five reasonably skilled players to be able to form a group capable of clearing most content
-The limitation on the number of skills available at one time mostly does away with the concept of skill rotations
-"We can just make every ability really cool, and how you build your 'hand' in advance is what defines you"
-currently equipped weapon determines the first two slots
-the final slot is taken up by an ultimate ability
-another combo the studio showed off has a fighter running into a firestorm dropped by a friendly mage and activation his spinning whirlwind attack, which turns into an inferno cyclone shooting deadly Fireballs in all directions
Ser ut som Origins
[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz
Snacka om att skjuta sig själv i foten (knäet? *sry*)
Om de lämnar fps-perspektivet och sin grafiska stil, vad finns då kvar? Det är ju det som gjort elder scrolls poppis!
Blir så förbannad, våga utveckla MMO-genren nån gång!!
Tycker personligen bara serien blivit sämre och sämre för varje nytt spel. Daggerfall och Morrowind var bäst.
Dem tror att folk vill ha samma jävla utseende som WoW och SWTOR etc? Hade det vart som NULÄGET men att man kan spela fler hade det vart intressant.... Ska dem också säga som star wars att det är mycket "story" och att dina val påverkar världen och så (fast egentligen ingenting), detta blir säkert döda 10 kaniner, döda 10 råttor.... fyfan för sånna spel.
Att dem inte lär sig..... tror folk har sagt tillomed på deras forum (Bethesda) att folk vill ha möjlighet att spela CO-OP eller multiplayer , fast i den världen man spelar SP i......... men inget nytt WoWa likt skit.
hade vart grymt om det vore så, Morrowind, Oblivion och Skyrim, 3 världar? eller fan nu kom ja inte på vad det heter, hjärnsläpp... skit samma.
Asså jag tror inte TES stridssystem skulle funka i ett MMORPG. Fan minsta lilla lagg så går ju allt åt skogen med blocka och bonka liksom. Känns som bäddat för frustration. Jag älskar TES men fan, ALLT är inte ämnat för multiplayer så är det bara. Kolla bara red dead redemption och GTA. Asbra spel, men multiplayer fungerar inte... Det är inte den typen av spel helt enkelt.
usch!!!
nu förstör de en av de bästa RPG serierna. katastrofalt
Men detta är ju den obehagligaste trenden i spelhistorien. Cod säljer bra och då vill alla andra göra sitt eget Cod och tjäna lika mycket pengar. Samma gäller WoW. Men hur många av dom här efterapningarna har varit framgångsrika? jag kommer fan inte på en enda. Cod och Wow kom dit dom kom på att göra sin egen grej. När ska alla fantasilösa speltillverkare fatta det?
Ser enligt mig ut som vilket tidigare MMO som helst i princip, och som folk tidigare påpekat så har det definitivt inte Elder Scrolls känslan i sig, finns inte i bilderna iaf. Sen är det väl som med alla MMO, man vet inte om det blir bra eller inte. Det största problemet jag tror kommer uppstå med detta MMO är att det kommer hålla sig så långt bort från Elder Scrolls spelen att det helt enkelt inte blir ett Elder Scrolls spel xD
Nej blir besviken, fokusera istället på något annat tack!
Bara det sista där e ju att skita sig i näven. Jag älskar elder scrolls för spel-mekaniken och friheten, men lore-mässigt har dom ingenting på WarCraft. Iaf inte innan wow ballade ur med blåa monster och skit överallt.
Alltså det går inte att använda strategin att försöka locka över WoW-spelare genom att få dem att känna sig hemma, som någon långsiktig form av designval, det visar ju TOR på rätt klart.
Visst, vissa stannar och får de till RvR så kan det bli riktigt intressant, men de bör ha en egen agenda när de designar spelet. I mina ögon var problemet med TOR mycket att då man väl kommit förbi personliga stories osv. så känns det precis som förr och då tröttnar man ju så mycket fortare också.
Däremot så har de en fördel av att backas upp av sin egna singleplayer-spelvärld med en hel del lore. Det var ju en stor del av framgången för WoW, så jag tycker att i så fall är det bättre att se till sådant om man envisas att inspireras i så hög grad som de verkar då man läste senaste intervjustoffet.
Jag undrar dock lite grann vad folk har emot hotkey combat? Det behöver ju inte betyda att det inte är realtime. Personligen så tycker jag att systemet funkar hjälpligt när man ska styra svärdsvingande osv. Jag hade nog inte velat spela Die by the Sword i mmo-format, även om det var ett sjukt kul spel en stund
Annars är det ju nästan ingen praktisk skillnad på free-targeting och target lock i ett MMO, även i spel som yvas över att vara annorlunda där i dag. Skillnaden för mig ligger i hur väl de har designat känslan och förflyttningen. Men det kanske är en produkt av att jag nästan aldrig spelar avståndsklasser
Vad förväntar man sig egentligen ? MMO-branschen är katastrofal när det gäller "AAA-titlar" nu för tiden. Det liknar hur FPS-utvecklarna försöker göra COD-kopior, men nu är det WoW-kopior vi tittar på istället..
Det finns många ambitiösa MMO-spel, detta ser inte ut att vara ett sådant...
Recept för MMO:
Skala upp allt i storlek så karaktärerna ser ut som myror.
Tredjepersonsvy och hotbar med attacker.
Ta bort allt som kräver timing och precision för spelet kommer att lagga.
Vattna ur alla texturer så maximalt antal datorer klarar av det.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
swtor motorn jahaja det här blir nog inte så bra tyvärr...
För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .