De arga fåglarna emigrerar till Sverige
Angry Birds-skaparna hotar med att starta spelstudio i vårt avlånga land – söker just nu en general manager som kan kicka igång spelutvecklande i Stockholm.
#angry-birds, #rovio, #rovio-stockholm
Ska de bli större än Disney så har de en hel del kvar att göra så det är ju ett steg i rätt riktning. Personligen tycker jag de borde uppsöka en psykolog för ett sådant uttalande tyder på att de inte riktigt ser världen med friska ögon.
Riktigt fint ritat! Väldigt enkelt att förstå vad som ska ske och vad som är Finland. För det var väl landet längst till vänster som är Finland, eller?
Var det till vänster? Jag som trodde de var landet i mitten som var det och att pilen var åt fel håll, man lär sig något varje dag verkar det som=).
Varför just till Stockholm? Snackar vi IT och spelutveckling är Karlskrona klart bättre!
Haha! Västligare breddgrader! Det gjorde min morgon!
Betyder det att vi är grisarna?
Nä, det måste vara ryssarna, eftersom man alltid skjuter till höger. Det är ju österut. Förutsatt att man håller mobilen i nord-sydlig riktning, men det är ju klart man gör!
Som vanligt så fixar herr Lind leendet. Alltid underhållande att läsa.
För övrigt skulle jag väl knappast känna "stolthet" för det, men det är väl alltid skoj att det skapas arbetstillfällen.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/