EA drar igång ny utvecklarstudio i Göteborg
EA Gothenburg kommer arbeta med Frostbite 2-spelmotorn för att skapa än så länge okända verk. Rekryterar som bara den, kanske någonting för dig?
#ea, #dice, #ea-gothenburg, #battlefield-3, #need-for-speed-the-run, #army-of-four
Å det känns så jävla gött änna.
Häng i #fz då, så jag kan få mina tipstack! Postade ju jättetidigt idag!
Göteborg är stället som gäller! När lade DICE ner sitt kontor i Göteborg? Eller de kanske aldrig stängde? Det fanns ett iaf, för ett par år sedan. Tror det var i samband med Battlefield 2, någon som kan uppdatera mig?
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Trevligt, får hoppas att denna studio blir något som man som svensk kan vara stolt över
Dice och f.d. Grin började bra men har på senare år bara varit en besvikelse tyvärr, Starbreeze är dock en studio som fortfarande håller måttet
Mer svenskt av kvalité, mindre CoD tack. Kom ihåg, en svensk tiger (Army of Four: Tiger Warfare)
Avinstallerade nyss Origin!
Så skönt, äntligen fri från spionaget. Aldrig mera att jag betalar för spel till PC när Origin eller Steam krävs!
Värderar min personliga integritet högre.
Jo steam spionerar ju så jävla mycket på dig. Vad jag vet så har inte steam velat du ska lägga in en massa dynga som origin.
Patetiskt att snacka skit om ett program du inte vet något om
Så skönt, äntligen fri från spionaget. Aldrig mera att jag betalar för spel till PC när Origin eller Steam krävs!
Det där är bara korkat...
Du har ingen aning vad du snackar om ifall du kommer med såna åsikter.
Your loss, du går miste om massor av bra spel
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Det där är bara korkat...
Du har ingen aning vad du snackar om ifall du kommer med såna åsikter.
Your loss, du går miste om massor av bra spel
Han, tillsammans med raefzm88 har den korkade idén att man alltid, i varenda tråd som ens avlägset har att göra med dem, måste raga på EA av någon totalt outgrundlig anledning hela tiden. I stället för att faktiskt lägga krutet på något vettigt. (Som att raga på Ubisoft för deras sisådär några tusen gånger löjligare DRM-system, kanske?) Barnsligt är inte ens förnamnet.
Skärpning, det här ett så förbannat gött beslut av EA - hoppas innerligt det betalar sig, så att vi kan få en till intressant svensk spelstudio.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Det finns absolut ingenting man kan klaga över. Ett internationellt företag som väljer att skapa jobb i Sverige är bara positivt för oss. Sverige är i ett läge där vi just nu har all möjlighet att växa på den internationella marknaden, men också bli ett allmänt större land. Det verkar som många stora bolag börjar få upp ögonen för Sverige som en nation för hållbara långtidsinvesteringar. Dessutom känns det som att vi svenskar har oerhört mycket att ge spelvärlden, så förhoppningsvis kommer det också massa bra spel ur det här.