Bor du stort nog för Kinect?
Hade fått plats med den i mitt studentrum
Tror nog de flesta har så mycket utrymme, annars skulle vi ju inte kunna njuta av våra >30" HD-TV
Tror du det? Jag känner några som bor i små fjuttiga ettor... men trots det så har de skaffat sig projektor eller enorm platt-tv. xD
Men men... det är taskigt o klaga på folk som har dålig syn.
Från tv:n till soffan är det 3m.
Jag skulle dock aldrig vilja ställa mig upp och röra mig för att styra ett spel, jag vill sitta ned o använda en kontroll + kinect kombo. Någon som vet om det kommer finnas spel som använder sig av både handkontroll och kinect?
Som exempel: spela fps med kontrollen som vanligt, fast när man ska kasta en granat så använder man kinect, och beroende på åt vilket håll och styrka du kastar så speglas detta i spelet.
Eller varför inte titta runt ett hörn genom att röra överkroppen lite åt höger eller vänster i sittande läge.
Everyday I worry all day
Kinect är för litet för mitt hus, go figure...
Den som inte har 1.8m till soffan bör ju för fan inte köpa lyxartiklar utan flytta ut ur sin kartong till bostad, patetiskt att ha så jävla litet rum..
Kolla istället hur mkt svängrum man behöver för Wii och jämför, får ju fan inte ens ha damm på konsollen för då syncar kontrollen ur sig
1. Möblera om
2. Släng upp en gigantisk, strömslukande lampa i taket
3. Var inte för kort
4. Var inte för lång/normal längd
Är det verkligen casual-publiken MS är ute efter? För senast jag kollade så gillade de att endast behöva slå på konsolen och spela.
Det säger väl sig självt att man bör ha lite utrymme framför tv'n om man ska kunna röra sig hyffsat? Samt så har det inget att göra med hur lång / kort DU är, utan i vilket höjdspann man ska montera kameran.
Tror den hade blivit lite väl dyr om den hade klarat känna av allt i mörker, så ja en jätteströmslukande lampa som du säger kanske faktist blir bra mycket billigare än den konstruktionen.