Nya contentpatchen

Gen
Medlem

Stackars Paladiner, Illumination nerfen var ju hiskerlig. Har ni läst Awakes post (Nihilum)? Nåt säger mig att Blizzard kommer att ändra tillbaks till hur det ursprungligen var p.g.a. Nihilums roll i WoW :s

Medlem

Anledningen till nerfen är att alla jävla präster, druider och shamans grinar så jävla mycket på att paladin är för bra på att heala. Sen att de inte fattar att man måste offra mana regen och healing power och maxmana för att ens få en spellcrit som gör att talenten är nåt mer att ha än en grej att förlita tur på har inget med saken att göra.

signatur
Medlem

TixFrix klart det inte har. #Imba talent nerf or gif!11!! (but plx nerf theeers anevay!)"

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Är det någon som vet när den är planerad att släppas?

Inaktiv

det är ju iofs fakta att paladiner, oavsett spec och gear, är bättre healers än holypräster atm..
vilket är lite knasigt, med tanke på att det är tänkt att präster ska vara bästa healers

dock är rätt gearade shadowpräster ruskigt bra så jag vet inte riktigt om man ska gnälla för mkt.. man ska helt enkelt rerolla shadow.

signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem
Skrivet av sirdavva:

Är det någon som vet när den är planerad att släppas?

Kanske nästa onsdag?

Medlem

HEHEHEHEHE skitspel. GG Illumination fuckup
Vad är det där med "Priest best healer, ya?" btw? Står knappast någonstans att de ska vara loco healers, de kan göra långt mycket bättre dps än någon jävla retripaladin, plus att de är bättre overall i heroics (prayer of healing i mech tex) ^_______________________-

Medlem

nån some vet om man måste betala 5000g för riding skillen för att göra druid epic flight form quest?

signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

Achronos: ja självklart måste du det (det står även i guiden)

stod på wow-sidans guide till olika klasser förr dyppe, vet inte om det gör det nu
retripaladins kan göra prah dmg btw med rätt gear.. men visst, det är svårt att jämföra med en shadowpräst

för att klargöra en grej jag skrev.. oavsett spec och gear på en PRÄST.. ...är paladins bättre healers (med rätt gear och spec ofc)

signatur

Medlem

Så fort du speccar annat än holy så blir paladinen värdelös som healer, vilket prästen inte blir.

signatur
Inaktiv

...och?
paladins ska ju supportheala, och vara superbra på det + buffbots
inte ha bättre output av healing och tysen bättre manareg än prällar liksom
("ska")

signatur

Medlem

Du grinar ju för fan om att paladins är bättre på att heala och jag säger att för att kunna heala som paladin så måste man specca holy, vilket inte behövs som priest. Du argumenterar som en jävla idiot för så fort nån säger nåt som du inte "tycker är ok" så blir det bara "Och? Like I care?".

signatur
Inaktiv

hahahaha u go girl ! (tix<3)

Pala = extremt bra heal bot i full holy spec , som retri pala , endast bra i PvP tack vare sin insane burstdmg , i raids har dem inget och göra.

Priest = extremt bra healers som Holy med en hot som kan ticka för 900+ och en grp heal som e oumbärlig i flera bossfights, som hadow prälle fet dmg overall heals + mana regn till alla i sin grp , men kan fortfarande ha hot's på 600+ utan problem.

så slutsumman är, pala suger som healer i någon annan spec utom holy, och suger som dps på raids i alla sina specs, tyvär oavsett vad folk säger så har jag ALDRIG sett en paladin vara top 15 på dps framför andra erfarna dpsers.

Medlem

Paladins är en helt utmärkt hybridklass skulle jag säga.

Holy paladins är just nu den helt klart bästa healingklassen i spelet.

Protection paladins är helt underbara på att tanka större mobpacks. (Murlocks på Tidewalker, Heroictrash o.s.v.)

Och inte får man väl glömma Retributionträdet som ej är att förakta. Om man ska tro på theorycrafters i alla fall, har inte testat det själv i en skarp raidsituation. (Källa: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=285169644&si...

signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Medlem

Du kan som ret slapa ut ganska mycket dmg på en kort tid. Dock så efter 20 sec blir det oom och du sjunker långt ner i dmg med din autoattck.

signatur
Inaktiv

Druid epic flight form questet kommer att kosta runt en 4000g har jag hört. Illidan tror ja man inte ens kan döda, utan att det blir samma sak som major domos, i slutet så snackar man me han etc. men ja det ska bli kul att se hur det blir.

Inaktiv

lugna ner sig litekranna lillkisen..

jag menade att det inte spelar roll med avseende på hur wow beskrevs från början, så att säga

visst kan präster heala utan holy, men det funkar inte särskilt bra i grupp-pvp, och dom haltar ju efter rejält i raids
jag säger inte att paladins inte ska vara bra på att heala, jag tycker bara en holyprälle ska heala bättre än en holypala, eftersom dom är en hybridklass
däremot får dom gärna boosta retripaladins förmåga att dpsa rätt rejält.. och ni kan även tanka, nåt inte präster kan
men det "glömmer" du väl, för du vill inte tanka

Combalex: druid epic flight form-questet kommer inte kosta 4000g
det är i princip gratis men du måste självklart ha flightskillen för att få göra det.

signatur

Medlem

Du "glömmer" kanske oxå att man inte kan tanka som paladin utan ca 30 poäng i protection trädet med imp righteouss fury och holy shield, så nej jag "glömmer" inget då man som paladin måste specca för att kunna göra nåt.

signatur
Inaktiv

fan tixxen där satte du prikken över i:t!

Inaktiv

ehm
ja.. som alla andra klasser..
det enda du säger som stämmer är att präster _kan_ heala med shadowspec (dom har för övrigt i praktiken TVÅ val, paladins har TRE) men det blir ju inte i närheten så bra som en holypräst

signatur

Inaktiv

Ok visste inte det va gratis, som sagt hade bara hört det.

12
Skriv svar