Nya contentpatchen
Anledningen till nerfen är att alla jävla präster, druider och shamans grinar så jävla mycket på att paladin är för bra på att heala. Sen att de inte fattar att man måste offra mana regen och healing power och maxmana för att ens få en spellcrit som gör att talenten är nåt mer att ha än en grej att förlita tur på har inget med saken att göra.
det är ju iofs fakta att paladiner, oavsett spec och gear, är bättre healers än holypräster atm..
vilket är lite knasigt, med tanke på att det är tänkt att präster ska vara bästa healers
dock är rätt gearade shadowpräster ruskigt bra så jag vet inte riktigt om man ska gnälla för mkt.. man ska helt enkelt rerolla shadow.
Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.
HEHEHEHEHE skitspel. GG Illumination fuckup
Vad är det där med "Priest best healer, ya?" btw? Står knappast någonstans att de ska vara loco healers, de kan göra långt mycket bättre dps än någon jävla retripaladin, plus att de är bättre overall i heroics (prayer of healing i mech tex) ^_______________________-
Achronos: ja självklart måste du det (det står även i guiden)
stod på wow-sidans guide till olika klasser förr dyppe, vet inte om det gör det nu
retripaladins kan göra prah dmg btw med rätt gear.. men visst, det är svårt att jämföra med en shadowpräst
för att klargöra en grej jag skrev.. oavsett spec och gear på en PRÄST.. ...är paladins bättre healers (med rätt gear och spec ofc)
Du grinar ju för fan om att paladins är bättre på att heala och jag säger att för att kunna heala som paladin så måste man specca holy, vilket inte behövs som priest. Du argumenterar som en jävla idiot för så fort nån säger nåt som du inte "tycker är ok" så blir det bara "Och? Like I care?".
hahahaha u go girl ! (tix<3)
Pala = extremt bra heal bot i full holy spec , som retri pala , endast bra i PvP tack vare sin insane burstdmg , i raids har dem inget och göra.
Priest = extremt bra healers som Holy med en hot som kan ticka för 900+ och en grp heal som e oumbärlig i flera bossfights, som hadow prälle fet dmg overall heals + mana regn till alla i sin grp , men kan fortfarande ha hot's på 600+ utan problem.
så slutsumman är, pala suger som healer i någon annan spec utom holy, och suger som dps på raids i alla sina specs, tyvär oavsett vad folk säger så har jag ALDRIG sett en paladin vara top 15 på dps framför andra erfarna dpsers.
Paladins är en helt utmärkt hybridklass skulle jag säga.
Holy paladins är just nu den helt klart bästa healingklassen i spelet.
Protection paladins är helt underbara på att tanka större mobpacks. (Murlocks på Tidewalker, Heroictrash o.s.v.)
Och inte får man väl glömma Retributionträdet som ej är att förakta. Om man ska tro på theorycrafters i alla fall, har inte testat det själv i en skarp raidsituation. (Källa: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=285169644&si...
I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life
lugna ner sig litekranna lillkisen..
jag menade att det inte spelar roll med avseende på hur wow beskrevs från början, så att säga
visst kan präster heala utan holy, men det funkar inte särskilt bra i grupp-pvp, och dom haltar ju efter rejält i raids
jag säger inte att paladins inte ska vara bra på att heala, jag tycker bara en holyprälle ska heala bättre än en holypala, eftersom dom är en hybridklass
däremot får dom gärna boosta retripaladins förmåga att dpsa rätt rejält.. och ni kan även tanka, nåt inte präster kan
men det "glömmer" du väl, för du vill inte tanka
Combalex: druid epic flight form-questet kommer inte kosta 4000g
det är i princip gratis men du måste självklart ha flightskillen för att få göra det.
ehm
ja.. som alla andra klasser..
det enda du säger som stämmer är att präster _kan_ heala med shadowspec (dom har för övrigt i praktiken TVÅ val, paladins har TRE) men det blir ju inte i närheten så bra som en holypräst