Jobb, jobb, jobb - mindre spelande
Uffa... mycket jobb nu... i måndags var första dagen som tjänsteförrättande teamleader och det har verkligen varit fullt upp. Inte så mycket pga tjänsten i sig utan för att jag för tillfället måste dubblera då det inte finns någon som kan ta över mina "gamla" uppgifter ännu. Elva timmar igår blev tolv timmar idag, men jag är själv förvånad över att jag tycker om det. För några år sedan så kunde jag inte alls se mig som killen som gillar att jobba, men jag antar att det bara tog en stund för min fars gener att ta överhanden
Jag skulle inte kalla det för njutning, men jag får helt klart ut någon form av tillfredsställelse ur det. Att göra en kund nöjd, att hjälpa en kollega eller att bara komma på något smart sätt att underlätta mitt eget arbete gör mig av någon anledning lite stolt över mig själv. Förmodligen är det därför som jag gillar det så mycket - stoltheten - men det skadar ju inte att jag har kul på jobbet med fantastiska kollegor och både utmanande och roliga arbetsuppgifter.
Det finns emellertid en nackdel med allt det här och det är att jag inte har lika mycket tid till spelande. Idag blev det en timme med #F.E.A.R. 2: Project Origin och mycket mer än så blir det tyvärr inte och inte lär det bli mer tid över när det är dags att börja träna på gymet heller. Min kamp mot backloggen har därför hamnat lite i baksätet vilket är riktigt trist faktiskt och det ska nog mycket till för att jag ska kunna hitta tillbaka till tempot med ett avklarat spel i veckan, nu får man kanske vara glad om det blir ett i månaden.
Men men, inte läge att gnälla på läget när det är helt självförvållat så innan jag släcker ner datorn för kvällen och drar mig mot sängen så ska jag lämna er med en favorit från min barndom. Hur många såg det här barnprogrammet när det begav sig?
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/v6EgVNFQluE&hl=sv&fs=1&color1=0x0066..."></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/v6EgVNFQluE&hl=sv&fs=1&color1=0x0066..." type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>