Days Gone Remastereds nya läge Horde Assault visas upp

Robot
Days Gone Remastereds nya läge Horde Assault visas upp

Ett av flera tillskott i nyversionen av spelet.

#Bend-studio, #Days-gone

Medlem

Kan vara kul. Skulle kunna betala en hundring för att vi tillgång till det här läget.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Kan vara kul. Skulle kunna betala en hundring för att vi tillgång till det här läget.

Det är vad du kommer få betala då det är inte gratis.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem

Kul. Horderna i grundspelet var riktigt bra och på slutet riktigt svåra. Vore häftigt om de la till MP i det läget, splitscreen coop zombieslakt.

Medlem

Är orimligt sugen på denna remake.

Skrivet av GustavA:

Kul. Horderna i grundspelet var riktigt bra och på slutet riktigt svåra. Vore häftigt om de la till MP i det läget, splitscreen coop zombieslakt.

Bra idé. Det funkade ju till PS4 så split screen på PS5 borde inte vara en omöjlighet. Hade varit grymt!

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Är orimligt sugen på denna remake.

Jag är orimligt sugen på en uppföljare.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag är orimligt sugen på en uppföljare.

Samma här. Gillade verkligen Days Gone och slutet fick en ju att sukta efter mer. Borde va olagligt att skriva ett sånt slut innan man har fått tummen upp för en fortsättning:P.

Satan vilka rysningar man fick när horden var hack i häl😬.

Medlem

En grafisk uppdatering till ett mediokert spel som redan är väldigt snyggt. OK.

Medlem

Känns som en onödig remaster, när de alla vill ha är en uppföljare!

Medlem
Skrivet av pazu:

En grafisk uppdatering till ett mediokert spel som redan är väldigt snyggt. OK.

Läser du artikeln så ser du att det handlar om ett nytt spelläge.
Förövrigt så skulle jag klassa det högre upp bland Sonys titlar. Mästerligt

Medlem
Skrivet av Wolffe:

Känns som en onödig remaster, när de alla vill ha är en uppföljare!

Kanske görs för att öka intresset runt spelet igen och se om det finns en marknad för en tvåa.

Medlem

Kul att spelet får lite andra andning.
Det förtjänar det, även om jag är kluven inför originalet.
Delar är briljant. Delar är så jäkla taffligt.
Storyn svänger mellan skräp och guld.
Gameplay likaså.
Det enda som alltid är perfekt är miljöerna. Efter att ha spelat det spelet skulle jag utan att blinka* välja två veckor sömnig höstsemester i Oregon. Dricka svart kaffe i små hålor och gå lååånga promenader i naturen.

Anyways. Ett spel som BORDE varit 5 av 5, men med konstanta förseningar och överskridna budgetar så fick det väl räcka där. Tyvärr.
Ett eller två varv av polering till och det hade blivit magiskt.

Men kommer någonsin en tvåa så är det ett givet köp!

*om jag var lite rikare dvs.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Kanske görs för att öka intresset runt spelet igen och se om det finns en marknad för en tvåa.

Vad jag förstod var det redan etablerat, att vi är många som vill ha en uppföljare.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Spelet sålde nästan lika bra som Ghost of Tsushima, jag skulle säga där finns en stor publik som vill ha en uppföljare.

signatur

I drank what?

Medlem

Någon som vet om denna remaster får nya trophies eller om det endast blir som en uppdatering?

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem
Skrivet av Mirage:

Spelet sålde nästan lika bra som Ghost of Tsushima, jag skulle säga där finns en stor publik som vill ha en uppföljare.

Stämmer säkert, men vinsten kanske var för låg? Jag bara gissar men tror inte Sony hade avstått en uppföljare om de var nöja med resultaten av ettan.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Stämmer säkert, men vinsten kanske var för låg? Jag bara gissar men tror inte Sony hade avstått en uppföljare om de var nöja med resultaten av ettan.

Problemet var att mycket av spelets popularitet har kommit ganska långt efter att spelet släpptes via reor, PS Plus och en PC-version.

Den initiala försäljningen var rätt dålig.

Jag skulle dock säga att chansen till en uppföljare är betydligt större nu än vad den var några månader efter att spelet först släpptes.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Det var studions egna beslut att inte göra en tvåa. Kan dock ändras.

Medlem

Hittar ingen information om man äger spelet till PlayStation 4 så kan man uppgradera till PlayStation 5 versionen för en 100 lapp som de tidigare spelen hade...? Någon som vet hur det ligger till..? Eller kräver de fullpris för första gången för en remaster..?

Hittade info att om man äger spelet på disc eller den digitala utgåvan av Days Gone @ PlayStation 4 så kostar det endast en 100:- att uppgradera till PS5 versionen. PS Plus versionen ingår inte i uppgraderingen dock.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Någon som vet om denna remaster får nya trophies eller om det endast blir som en uppdatering?

Det är nya troféer, men om du flyttar över en existerande PS4 sparning så kommer troféerna att automatiskt slutföras. Så se till att börja på en ny sparning om du vill göra om dem igen

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Sony har aldrig ens fått en pitch för Days Gone 2. Den stoppades internt.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Det är nya troféer, men om du flyttar över en existerande PS4 sparning så kommer troféerna att automatiskt slutföras. Så se till att börja på en ny sparning om du vill göra om dem igen

Fin fint! Tack för svar.

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem

Apropå del två, på change.org kan man lägga en röst, länk nedan. Jag vet inte om Sony bryr sig men man kan ju hoppas.

Days Gone 2 Petition

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hittade info att om man äger spelet på disc eller den digitala utgåvan av Days Gone @ PlayStation 4 så kostar det endast en 100:- att uppgradera till PS5 versionen. PS Plus versionen ingår inte i uppgraderingen dock.

Ja, precis det stämmer.

Jag äger spelet till PS4 och kunde förbeställa uppgraderingen till PS5 för en 100-lapp för några veckor sedan.

Jag brukar inte förbeställa men i det här fallet det var det givet köp. 😄

1
Skriv svar