Hyllade Balatro säljer bra – passerar 5 miljoner

Robot
Hyllade Balatro säljer bra – passerar 5 miljoner

Indie-pokern går hem hos både köpare och kritiker.

#balatro

Medlem

Men inte hos PEGI.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Otroligt beroendeframkallande spel.

Gnällkuk

Köpt till både Steam och iOS

"Balatro är en variant av poker med massa bonusar och annat inkluderat."

Lite snål beskrivning av spelet. Det kan beskrivas som en rogelite där det mesta handlar kring vilka jokrar du har för att få olika poängbonusar.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Ponny

Så sjukt uppfriskande med ett premium-spel till mobilerna som säljer och säljer och drar in Stora Pengar™. Mer sånt!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Välförtjänt. Ett av förra årets bästa spel.
Och det kommer från en som hatar poker.

Medlem

Otroligt välförtjänt! Riktigt grymt spel i all sin enkelhet. Har köpt först till Switch men också till iPad, där det gör sig helt perfekt!

Medlem

Förra årets bästa spel alla kategorier.

Samtidigt är det, precis som så många andra liknande spel, ett skolboksexempel på något åtminstone jag spelar rejält intensivt några veckor för att sedan aldrig röra igen. När man är mätt är man mätt. Men vägen dit är underbar.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Välförtjänt. Ett av förra årets bästa spel.
Och det kommer från en som hatar poker.

Ja, alltså, Balatro är väl ungefär lika mycket poker som yatzy är poker. Det har lånat namn på handkombinationer, men i övrigt finns det inga som helst pokerelement i spelet.

Edit: förlåt, det har såklart lånat begreppet och mekaniken blinds, men även det hittas ju i andra spel med andra benämningar. Nåja, jag ska inte vara alltför bajsnödig.

Jag gillade Balatro skitmycket, och jag gillar poker.

signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Gnällkuk

Bajsade precis fram ett nytt highscore för en runda

signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Mobilsläppet är det bästa som hänt toalettbesöken sen dassboken.

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Fragtjuv
Skrivet av trickeh2k:

<Uppladdad bildlänk>

Bajsade precis fram ett nytt highscore för en runda

Jag fattar inte hur du lyckas. Nu ska det sägas att jag inte är speciellt bra på ”deck builders” och har inte fått över en miljon på en hand ännu!

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Gnällkuk
Skrivet av Joe Swallows:

Jag fattar inte hur du lyckas. Nu ska det sägas att jag inte är speciellt bra på ”deck builders” och har inte fått över en miljon på en hand ännu!

Det kommer! Jag har väl 130h på Steam decken och kanske 40-50h på iPhone. Det gäller att ha tur med Jokrarna, hade en legendarisk som i synergi med andra gjorde att jag fick så hög score.

signatur

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Skrivet av trickeh2k:

Det kommer! Jag har väl 130h på Steam decken och kanske 40-50h på iPhone. Det gäller att ha tur med Jokrarna, hade en legendarisk som i synergi med andra gjorde att jag fick så hög score.

Om man har turen att hitta jokrar och kort som multiplicerar mults så mycket som möjligt (X1,5 mult t ex) så kan siffrorna snabbt skena iväg med exponenter ... Gäller ju också att man spelat lite grann så att man låst upp jokrar som gör det möjligt. Jag har lyckats få några riktiga bamsehänder på det sättet

Fragtjuv

Vilka ”decks” är era favoriter. Själv gillar jag Ghost deck.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Vilka ”decks” är era favoriter. Själv gillar jag Ghost deck.

Ja, den är kul! Gillar också yellow, abandoned och plasma!

1
Skriv svar