Nya Dragon Age får positiva Steam-omdömen
Ja de som inte är intresserad eller tveksamma till spelet kommer ju rösta med plånboken på Steam och inte köpa spelet vid release. I alla fall inte innan det kommer på rea. Så man får nog ta det med en nypa salt
Som med alla andra spel?
Jag har kört några timmar nu och håller inte med FZ recension. Jag skulle nog redan nu säga att det är ett av Biowares mysigaste spel hittills... Man kan inte jämföra det med Origin då 2an och Inqu. var 2 helt andra spel än ettan... Detta är mer mot 2an o inqu. Jag är förälskad redan! Grafiken är verkligen wow, perfekt för detta spelet. Ljudet är magiskt.
1# FZ Troll
Jag har kört några timmar nu och håller inte med FZ recension. Jag skulle nog redan nu säga att det är ett av Biowares mysigaste spel hittills... Man kan inte jämföra det med Origin då 2an och Inqu. var 2 helt andra spel än ettan... Detta är mer mot 2an o inqu. Jag är förälskad redan! Grafiken är verkligen wow, perfekt för detta spelet.
Jag reagerade mest mot Pixar-stilen på karaktärerna och att det ser ut som att det är en Ai som försöker läppsynka dialogerna. Hur upplever du själva innehållet i dialogerna?
Jag reagerade mest mot Pixar-stilen på karaktärerna och att det ser ut som att det är en Ai som försöker läppsynka dialogerna. Hur upplever du själva innehållet i dialogerna?
Röstskådespelet är på topp av alla karaktärer jag mött. Läppsyncningen kanske inte är spot on, men det är verkligen inte jag stört mig på eller ens tänkt på. Jag har inte kommit till de PK dialogerna än men hittills är det högsta kvalité, men det är min åsikt några timmar in.
Känslan och Ljudbilden är helt magisk tycker jag. Ljudet var riktigt bra redan i Inqusition men detta är bättre. Combaten känns snabb och kraftig också den.
Föredrar man orgins så är detta inget att rekommendera.
1# FZ Troll
Nä, man kanske inte ska lyssna så mycket på vad YouTube-bros gnäller om....
Negativitet genererar klick och views som genererar $
Dragon Age: The Veilguards försäljning har toppat Jedi Survivor, och är EA:s bästsäljande singleplayerspel på Steam.
https://www.ign.com/articles/dragon-age-the-veilguard-launch-...
En topp på 70 000 samtidiga spelare.
https://steamdb.info/app/1845910/charts/
Initiala omdömen skulle jag inte säga säger så mycket. Många stora spelsläpp senaste tiden är höga initialt och dalar sedan och ofta de som förbokat vet att de kommer gilla det.
Sen är det ju det faktum att de som inte gillar det köper inte och därmed skriver inte en negativ recension. För att få en full bild skulle man magiskt behövt inkludera en "Jag hade tänkt köpa men avstod" knapp. Jag är en av dem och baserat på det jag sett på sociala medier, samt röstningen här på FZ, är jag inte ensam. Men kul för dem som gillar det.
Initiala omdömen är ju också "Played 1½-3 hours" .. så de recenserar ju inte direkt, men vill visa sitt stöd på något vis.
Finns en rejäl bunt haters som köpte, lämnade negativ recension och returnerade spelet. Varför det ens går att göra är en fråga Steam får svara på. Exempel: https://steamcommunity.com/id/iriccardocosta/recommended/1845... (slumpartat vald negativ recension som återlämnat)
Finns en rejäl bunt haters som köpte, lämnade negativ recension och returnerade spelet. Varför det ens går att göra är en fråga Steam får svara på. Exempel: https://steamcommunity.com/id/iriccardocosta/recommended/1845... (slumpartat vald negativ recension som återlämnat)
Det skall ju gå att göra för tex buggiga spel, osv.
Men det här i länken är bara trasiga och tragiska personer....
Det skall ju gå att göra för tex buggiga spel, osv.
Men det här i länken är bara trasiga och tragiska personer....
Men vad är du kallar dessa litterära talanger!?
Men vad är du kallar dessa litterära talanger!
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Jag tror att samtliga av dom tre har konton här på Fz..
(slumpartat vald negativ recension som återlämnat)
Handpicked och inte slumpartat, gissar jag? Men bland en massa andra likadana, kanske.
SPELARNA ÄR KÖPTA!
EA HAR KRAV PÅ BRA RECENSIONER FÖR ATT FÅ KÖPA SPELET!
oops. caps lock fastnade.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Jag borde inte, men tack för att ni fick mig att dra på smilbanden lite denna fredag. <3
Initiala omdömen skulle jag inte säga säger så mycket. Många stora spelsläpp senaste tiden är höga initialt och dalar sedan och ofta de som förbokat vet att de kommer gilla det.
Sen är det ju det faktum att de som inte gillar det köper inte och därmed skriver inte en negativ recension. För att få en full bild skulle man magiskt behövt inkludera en "Jag hade tänkt köpa men avstod" knapp. Jag är en av dem och baserat på det jag sett på sociala medier, samt röstningen här på FZ, är jag inte ensam. Men kul för dem som gillar det.
Skulle anekdotiskt säga att det är tvärtom ganska ofta. Många spel som dyker till avgrundsjup i början och sedan klättrar i takt med att spelen patchas, putsas och fixas o.s.v. Homeworld 3 (som jag gnällt på ett antal gånger) är ett exempel. Nu är det uppe på hela 38% positiva recensioner, det har varit märkbart lägre än så.
Men det är ju en ganska mångfacetterad frågeställning - som du säger: vem är det som köper spelen egentligen? Vilka recenserar? Varför? Är det hype? "Omvänd hype"? (Alltså att det är så provocerande med "woke" eller vad det nu må vara att man känner ett behov av att köpa enbart för att lämna en negativ recension och sedan lämna tillbaka spelet.)
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Måste endå säga att det var ganska fyndigt, "Bioware needs to change their pronounce to they/were developers".
Minst. 😂
Jag borde inte, men tack för att ni fick mig att dra på smilbanden lite denna fredag. <3
❤️
Måste endå säga att det var ganska fyndigt, "Bioware needs to change their pronounce to they/were developers".
Haha ja det var roligt!
Ligger en aggressiv underton här hos regnbågarna trots att ingen kommit och skrikit WOKE än så länge. Well haters gonna hate 🤔
-:Observe the masses and do the opposite:-
Skulle anekdotiskt säga att det är tvärtom ganska ofta. Många spel som dyker till avgrundsjup i början och sedan klättrar i takt med att spelen patchas, putsas och fixas o.s.v. Homeworld 3 (som jag gnällt på ett antal gånger) är ett exempel. Nu är det uppe på hela 38% positiva recensioner, det har varit märkbart lägre än så.
Men det är ju en ganska mångfacetterad frågeställning - som du säger: vem är det som köper spelen egentligen? Vilka recenserar? Varför? Är det hype? "Omvänd hype"? (Alltså att det är så provocerande med "woke" eller vad det nu må vara att man känner ett behov av att köpa enbart för att lämna en negativ recension och sedan lämna tillbaka spelet.)
Tänkte bemöda mig att skriva något vettigt, sen insåg jag vilken nivå du uppmuntrar här på FZ.
Tänkte bemöda mig att skriva något vettigt, sen insåg jag vilken nivå du uppmuntrar här på FZ.
Som jag sa, jag borde inte le åt att det trollas - men jag kunde inte låta bli i det här fallet. Att jag uppmuntrar någon specifik nivå... den tolkningen får stå för dig, och den är du helt fri att göra. Med tanke på din inläggshistorik på forumet är jag inte särskilt förvånad över att du kanske inte riktigt tycker om det jag skriver.
Och vad nivån på FZ och/eller dess kommentarsfält faktiskt är... det kan verkligen diskuteras, både genom åren och på sistone. (Men nej, det tycker jag inte vi ska göra.) 😅 För att inte tala om Internet och/eller sociala medier i övrigt - men jag ska försöka att hålla mig från att uppmuntra trollande. ^^
Kan ge mig tusan på att jag sett den förut, men jag kommer inte på vart just nu. Dustborn? Concord?
Orkar inte beta igenom reviews för att leta. 😅
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Haha ja det var roligt!
Ligger en aggressiv underton här hos regnbågarna trots att ingen kommit och skrikit WOKE än så länge. Well haters gonna hate 🤔
Blev väl pyspunka av det hela från kulturkrigarna när väl spelarrecensionerna och försäljningssiffrorna kom ut.
Vad var det i de andra trådarna? "Vänta bara när spelarreccensionerna kommer ut!"
Jag tänker att mottagandet är ganska rimligt och förväntat. Personligen tycker jag att Dragon Age II och Inquisition har fått för lite skit, de var bedrövliga (och inte bara i jämförelse med Origins). Men man är väl sur gubbe och minoritet numera, de är bara att gilla läget och glädjas åt att andra kan ha roligt med sådana här spel. För mig känns Dragon Age nu som Matrix. Första spelet(/filmen är ett mästerverk med så mycket nyanser och lager att man ser mer för varje gång man spelar/tittar. Uppföljarna missade helt vad som gjorde ursprungliga versionen fantastisk och har fokuserat på grafiskt färggrant våld och platt manus, vilket aldrig någonsin var behållningen med originalen.
Blev väl pyspunka av det hela från kulturkrigarna när väl spelarrecensionerna och försäljningssiffrorna kom ut.
Vad var det i de andra trådarna? "Vänta bara när spelarreccensionerna kommer ut!"
Känns som att du försöker smeta över hela rubbet med en pensel doppad i färgen "Kulturkrigare" nu.
Det mesta gnället jag såg var gällande storyn, och saxat från nyheten: "Själva berättandet får däremot en del kritik". Så helt ute och cyklade var de väl kanske inte. Men samtidigt kan det ju mycket väl vara andra delar av berättandet som får kritik och inte det Youtubers på högra sidan av skalan klagade på.
Röstskådespelet är på topp av alla karaktärer jag mött. Läppsyncningen kanske inte är spot on, men det är verkligen inte jag stört mig på eller ens tänkt på. Jag har inte kommit till de PK dialogerna än men hittills är det högsta kvalité, men det är min åsikt några timmar in.
Känslan och Ljudbilden är helt magisk tycker jag. Ljudet var riktigt bra redan i Inqusition men detta är bättre. Combaten känns snabb och kraftig också den.
Föredrar man orgins så är detta inget att rekommendera.
Tack för ärliga tankar, och det är fint att du gillar det. Glad för din skull. Jag föredrar nog det lite äldre "Origins", och får nog inse att saker och ting aldrig blir som förr.