Nya Dragon Age får positiva Steam-omdömen

Geeks Gaming
Skrivet av Balunan:

Men vad är du kallar dessa litterära talanger!?

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Det är lite kul att kolla upp recensioner (det gäller såklart både negativa och positiva).

Pointing Rick Dalton spelade 0.1 timme, skrev recensionen, fortsatte spela 1,2 timmar till

Samuel Thomas gjorde sin bedömning efter hela 0,2 timmar 😁

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Tack för ärliga tankar, och det är fint att du gillar det. Glad för din skull. Jag föredrar nog det lite äldre "Origins", och får nog inse att saker och ting aldrig blir som förr.

Men ibland kommer det ju också ljuspunkter, tror inte det var så många som för några år sedan förväntade sig ett Baldurs Gate 3 skapat i modern tid som skulle bli så hyllat, exempelvis. Någon annan kanske tar över/får licensiera Dragon Age eller Mass Effect eller något i framtiden och skapar något lite mer old school - vem vet?

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag reagerade mest mot Pixar-stilen på karaktärerna och att det ser ut som att det är en Ai som försöker läppsynka dialogerna. Hur upplever du själva innehållet i dialogerna?

Det är inge dialoger i spelet, det som är så kul.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Kul! Välpolerat spel på release är ovanligt nu för tiden.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det är lite kul att kolla upp recensioner (det gäller såklart både negativa och positiva).

Pointing Rick Dalton spelade 0.1 timme, skrev recensionen, fortsatte spela 1,2 timmar till

Samuel Thomas gjorde sin bedömning efter hela 0,2 timmar 😁

De köpte väl, gissningsvis, spelet enbart för att lämna en negativa recension och sen hinna refunda inom 2h. 😊

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Det är inge dialoger i spelet, det som är så kul.

Vad menar du med att det inte finns några dialoger i spelet? 😂

Never mind, this you?

Har jag förstått det rätt att man inte behöver hålla på och micromanagea sina companions så som att ge rätt gear och styra dom i strid? Förstår att många gillar sånt när det kommer till RPG:s, men har själv alltid tyckt att det är så tradigt vilket gjort att jag aldrig riktigt orkade med DA:O, Baldurs gate mm.

Har inget emot att ha companions, men vill helst inte behöva sitta barnvakt

Avstängd
Skrivet av hoppalängdhopp:

Då borde ju inte companions vara med i spelet alls, om man inte behöver tänka på något gameplay kring det.

Medlem

Varför kallar man detta spel för ett RPG?

Skrivet av marsipanbröd:

Då borde ju inte companions vara med i spelet alls, om man inte behöver tänka på något gameplay kring det.

Ger ju fortfarande känslan av att vara med i grupp, ta lite aggro mm.

Medlem
Skrivet av DeusEX:

Gissningsvis för att det är ett rollspel.

Medlem

Tack för ärliga tankar, och det är fint att du gillar det. Glad för din skull. Jag föredrar nog det lite äldre "Origins", och får nog inse att saker och ting aldrig blir som förr.

Inget dragon age har ju varit som Origin. Alla övriga är mer action inriktade än taktiska. Nu har jag spelat 1 timme till och efter du sa det med lipsyncen så har jag tänkt på det mer och den är ganska kass, men det förstör direkt inte min upplevelse.

Gillar man ett mer actionfyllt rpg så är det riktigt bra. Och man tappar nästan hakan ibland över det grafiska. Där har dom lyckats väldigt bra tycker jag.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Tycker reviews på Steam är lite som att följa en hive mind och hitta ut unika perspektiv som kan ge en något att bilda en uppfattning om i relation till spelet man söker info om ifråga. Denna om Overwatch 2 tyckte jag stack ut rätt rejält när jag kollade recensioner en gång:

Snacka om ett hatkärleksförhållande.

signatur

Change is the only constant

Medlem

Konstigt att dom som köpt spelet säger att det är bra🤪 Visst, hade det varit helt trasigt så hade det fått dåligt betyg, men spelet verkar ju fungera.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Har jag förstått det rätt att man inte behöver hålla på och micromanagea sina companions så som att ge rätt gear och styra dom i strid? Förstår att många gillar sånt när det kommer till RPG:s, men har själv alltid tyckt att det är så tradigt vilket gjort att jag aldrig riktigt orkade med DA:O, Baldurs gate mm.

Förstått rätt och jag håller med

Avstängd
Skrivet av McRaoul:

Konstigt att dom som köpt spelet säger att det är bra🤪 Visst, hade det varit helt trasigt så hade det fått dåligt betyg, men spelet verkar ju fungera.

Jaa, det är väl inte särskilt mycket komplexa scenarios, men i dessa tider är det väl ett plus att det funkar överhuvudtaget (är inte grinig, ni vet vad jag menar, och sen kan man väl vara grinig).

Skrivet av AHTF:

Förstått rätt och jag håller med

Ok tack, kanske blir ett köp då

Medlem
Skrivet av robbis:

Röstskådespelet är på topp av alla karaktärer jag mött. Läppsyncningen kanske inte är spot on, men det är verkligen inte jag stört mig på eller ens tänkt på. Jag har inte kommit till de PK dialogerna än men hittills är det högsta kvalité, men det är min åsikt några timmar in.

Känslan och Ljudbilden är helt magisk tycker jag. Ljudet var riktigt bra redan i Inqusition men detta är bättre. Combaten känns snabb och kraftig också den.

Föredrar man orgins så är detta inget att rekommendera.

Älskade Origins när det begav sig. Klart, det har ju åldrats dock i dagens läge.
Spelade igenom Inquisition sent omsider härom året och fick svart på vitt varför jag inte spelade det när det var nytt. Fick tvinga verkligen mig igenom det, ja det har säkert sina starka sidor men helheten tilltalade absolut inte.

Skrivet av DeusEX:

ARPG är det mer i vissa avseenden tolkar jag det som..

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

FM-guru
F.d. Sisyr

Lite menlöst såhär dagen efter release, oavsett om man gnäller eller är nöjd. Folk har ju bara börjat, menar jag.

Trevligt att det inte reviewbombas dock.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Vad menar du med att det inte finns några dialoger i spelet? 😂

Never mind, this you?
<Uppladdad bildlänk>

Ja, med tanke att snacket i spelet går in på politiskt skit för att försöka få folk tänka om och aceptera "binära" och hur man ska bete sig emot dessa individer, så nej jag står fast vid att spelet inte har några dialoger utan med Budskap på skit.

Saken är den att alla aceppteras men när det vingas på som det görs på i detta spel så är det bara fel och fucked up.

signatur

Medlem
Skrivet av Fulci:

Finns en rejäl bunt haters som köpte, lämnade negativ recension och returnerade spelet. Varför det ens går att göra är en fråga Steam får svara på. Exempel: https://steamcommunity.com/id/iriccardocosta/recommended/1845... (slumpartat vald negativ recension som återlämnat)

"Every dialogue feels like HR is hovering to ensure everything is politically correct"

Väldigt "originellt" från personen. Detta är direkt taget från vad SkillUp sa i sin recension 😂.

Sedan måste jag tillägga att jag tycker att det är så sjuk att man kan skjunka så lågt, att man köper ett spel bara för att skriva en recension, (har kanske t.o.m inget intresse för dessa typer av spel), och sedan återlämnar. Hur sorgligt och patetiskt liv kan man ha för att göra sådana saker ens? Är det inte bättre att bara ignorera spelet, rösta med plånboken (försäljningssiffror som faktiskt betyder något), och spela andra spel som ger dig glädje?

Man kan tycka illa om en produkt, inga problem. Men tycker det hela är så jävla tramsigt med dagens "gamers", som ska vara så dramatiska att man går så långt för att försöka påverka något negativt. Väx upp för fasiken!

Medlem

Det kommer nog ändras

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag reagerade mest mot Pixar-stilen på karaktärerna och att det ser ut som att det är en Ai som försöker läppsynka dialogerna. Hur upplever du själva innehållet i dialogerna?

Snällla uncharterd 4 ser också ut som en pixar film, det är det som gjorde de snyggt

Ambassadör
Xbox

Nämen!

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Ja, med tanke att snacket i spelet går in på politiskt skit för att försöka få folk tänka om och aceptera "binära" och hur man ska bete sig emot dessa individer, så nej jag står fast vid att spelet inte har några dialoger utan med Budskap på skit.

Saken är den att alla aceppteras men när det vingas på som det görs på i detta spel så är det bara fel och fucked up.

Om du andas djupt några gånger innan du skriver så kanske du lyckas formulera meningar som man förstår och stava korrekt.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Det kommer nog ändras

Ja det låg på under 70% igår så det kanske går upp mer längre fram.

Medlem
Skrivet av Rico01:

Om du andas djupt några gånger innan du skriver så kanske du lyckas formulera meningar som man förstår och stava korrekt.

NEj tack det är bra.

signatur

Medlem

Just nu har jag spelat i 20+ timmar och älskar det! Tycker pixar grafiken gör att spelet förmodligen kommer åldras väl rent grafiskt. Däremot så ser alla väldig korta ut pga att allas huvuden är föööööör stora. Det är det enda klagomålet jag har. Det påminner väldigt mycket om god of war

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

NEj tack det är bra.

Du gör ju inte mycket för att försöka övertyga oss andra att du har rätt men det är ju upp till dig. Nej, nu ska jag tillbaka in i spelet, där jag faktiskt upptäckte att du kan IGNORERA alternativet om identitetspolitik när jag plockade upp en spegel från en byrå i Lighthouse. Men det visste du väl, för du har väl spelat spelet som du uttalar dig om?

Medlem
Skrivet av Balunan:

Gissningsvis för att det är ett rollspel.

I så fall är väl alla spel ett RPG eftersom man spelar en roll i spelet. Jag skulle nog kalla detta spel ett action-äventyrsspel. Ett RPG för mig är spel som Baldur's Gate, Pathfinder m fl där man skapar sin egen karaktär från scratch. Inte ett spel där man spelar en redan namngiven karaktär,

Skriv svar