Football Manager 25 ute i november
Det var många år sen jag spelade FM, men visst blir man sugen då och då. Min bild av spelet idag är att det är alldeles för mycket "pill". Om man bara vill styra träningar och transfers för A-laget, är det en kul spelupplevelse utan för hög inlärningskurva idag?
Carbonara görs inte med grädde.
Det var många år sen jag spelade FM, men visst blir man sugen då och då. Min bild av spelet idag är att det är alldeles för mycket "pill". Om man bara vill styra träningar och transfers för A-laget, är det en kul spelupplevelse utan för hög inlärningskurva idag?
Det är ju ett "pill" spel i grunden men allt går att delegera om man inte vill göra allt. Jag överlåter t.ex. fasta situationer till en tränare som jag anställde för att göra just det. Jag tycker att det är roligt, men jag inser också att jag är en veteran vid det här laget och har koll på det mesta redan. Men finns bra tips att slå på om man vill få lite bättre koll på någon detalj.
Däremot ska FM 25 byta motor och göra en stor omvändning av vad FM har varit så vi får väl avvakta recensionen för att få en bättre inblick hittills har de inte avslöjat alltför mycket.
Vad gäller de senaste titlarna som redan är ute så är det fritt fram att delegera vad du vill till resten av personalen. Så ja, om du vill kan du ställa in så du bara är ansvarig för träning och transfers. Känns dock som att det kan bli ganska tråkigt? Men det är ju subjektivt, såklart. Det kommer antagligen gå i FM 25 med, men det kommer vara den största förändringen på väldigt många år när det gäller FM då man dels byter till Unity som spelmotor, dels ska ha helt nytt gränssnitt, dels inför damfotboll osv. Så vi får väl se hur allt funkar där.
Fick FM2024 gratis hos Epic. Började som arbetslös före detta korpen-spelare utan någon licens. Blir direkt erbjuden lag i höga divisioner som berömmer allt jag har gjort i min karriär. Helt klart inlevelsedödande men man får väl bortse från sådana petitesser och hoppas att de har rättat gamla buggar i FM2025.
Fick FM2024 gratis hos Epic. Började som arbetslös före detta korpen-spelare utan någon licens. Blir direkt erbjuden lag i höga divisioner som berömmer allt jag har gjort i min karriär. Helt klart inlevelsedödande men man får väl bortse från sådana petitesser och hoppas att de har rättat gamla buggar i FM2025.
Nu vet jag att FM kan ha sina buggar, men det där låter tveklöst som osannolikt. Kanske möjligt om man enbart kör med klubbar i högre divisioner som spelbara i kombination med det. Sedan kan man vad jag vet inte vara just "före detta korpen-spelare", men utan licens absolut.
Enligt de flesta är FM 2024 det i särklass mest kompletta och fungerande FM hittills.
Du kan även ladda ner FM Touch som är en light variant av FM och där slipper du en massa pill och mindre spelarbaser går att klicka igenom sig säsonger relativt snabbt och avkopplat. Där inlärningskurvan inte alls är speciellt hög.
Nu vet jag att FM kan ha sina buggar, men det där låter tveklöst som osannolikt. Kanske möjligt om man enbart kör med klubbar i högre divisioner som spelbara i kombination med det. Sedan kan man vad jag vet inte vara just "före detta korpen-spelare", men utan licens absolut.
Enligt de flesta är FM 2024 det i särklass mest kompletta och fungerande FM hittills.
Har en skärmdump på det om du vill se. Vet inte var jag ska ladda upp det bara. Jag kör med alla lag i hela världen spelbara och stor databas.