Diskutera – Vilket är årets hittills bästa spel?

Robot
Diskutera – Vilket är årets hittills bästa spel?

Vi passerar strax halvtid. Vilket spel har varit bäst så här långt?

#diskutera


Medlem

I nuläget skulle jag säga att det står mellan Stellar Blade, Shadow of the Erdtree och Prince of Persia The Lost Crown... måste jag välja ett blir det nog Stellar Blade, då det ändå är något nytt liksom. Knappast perfekt, men mycket underhållande...

Hoppas att hösten kommer med några bra spel som kan konkurrera ut dessa


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

För mig är det helt klart Final Fantasy 7 Rebirth

Medlem

Tråkigt nog så är det Shadow of the Erdtree för egen del. Inte för att det är dåligt, men för att inget annat nytt spel har släppts i år som har varit bättre än en DLC (som dock sätter ribban rätt högt!)

Medlem
Medlem

Har inte spelat dessa (än) men mest intressant enligt mig utöver vad som redan nämnts är Banishers: Ghost of New Eden, Senua's Sacrifice: Hellblade 2, Nine Souls och Manor Lords. (Sistnämnda är Early access iofs.)

Bäst hittills i år enligt mig är:
Granblue Fantasy: Relink
Stellar Blade
Shin Megami Tensei V: Vengeance

Medlem

Shadow of the erdtree är gramska bra


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Helldivers 2, lätt!
Jag räknar då inte med diverse dlc’s till spel.

For Democracy!


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem

Upplevelse: definitivt Shadow of the Erdtree. Mycket mer innehåll än många fristående spel, och kvaliteten är enastående

Spel: FF7 rebirth

Största besvikelsen var Dragon's Dogma 2.

Skribent

Allra bäst är än så länge Planet Crafter. Men Diabotical Rogue växer på mig och kan nog segla upp och plocka guldmedaljen (även om det är i early access). Har även haft kul med Helldivers 2 och Galacticare.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Inte varit sugen på ett endaste nytt spel i år. Elden Ring DLC är det enda som inhandlats. Astro Bot blir det till hösten, tills dess får "game backlog" duga.

Medlem

När vi inte talar DLC är Final Fantasy VII Rebirth helt klart GOTY 2024 för mig. Men något annat spel lär bli det under Game Awards...

Kul att FishySensei314 nämner Granblue Fantasy: Relink, ett dunderspel som förtjänar att upptäckas av fler.

Medlem

Finns inte direkt någon competition för rebirth.

Medlem

Helldivers 2 och battle aces closed beta

Medlem

Inte så mycket att diskutera det är ju utan tvekan Helldivers 2, oh btw fasen va bra de nya banorna är

Medlem

Knappt spelat något som släppts detta året men Tekken 8 har gått varmt sen det kom.

Medlem

Talos principle 2 Road to Elysium om expantioner får räknas med annars
Riven.

Medlem

Om ändå Rise of the ronin hade lika bra kvalitet på det andra som på combat, så hade det varit lätt! Ändå ett grymt spel!

Stellar Blade ser ännu bätre ut, men har bara spelat 7 timmar ännu Samma sak med FF7-Rebirth.

Playstation e på en Streak som attans nu!

Ambassadör
Xbox

Senua's Saga: Hellblade 2.

Fullpoängare från mig.


signatur

Jump in.

Skrivet av Gaara:

Inte så mycket att diskutera det är ju utan tvekan Helldivers 2, oh btw fasen va bra de nya banorna är

Menar du typ Esker med totalt jävla träsk-panik?


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem

Många riktigt bra spel detta halvår! Men överst på listan hamnar Like a Dragon: Infinite wealth.

Medlem

Rebirth och Shadow of the Erdtree. Inte spelat Like a dragon IW än men gissar på att de kmr joina dessa två då jag älskar yakuza spelen

Medlem

Vet inte om jag spelat nått spel som släppts iår. Iaf inte vad jag håller reda på.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Still Wakes the Deep. Men det är bara strået vassare än Hellblade 2. Det har tydligen varit walking simulatorns halvår för egen del!

Medlem

Kommer stå mellan Dawnbringer till ffxiv eller TWW till WoW, vilken av dem som blir årets spel för mig får tiden avgöra. Tyvärr har mmo’s förstört alla andra spel för mig under åren, även riktigt bra nysläpp känns meningslösa utan en ”persistent” spelvärld och ett konto man får bygga upp under flera år haha

Medlem

Har haft riktigt kul med The Planet Crafter och Balatro. Mina två kandidater till årets bästa hittills.

Men Last Epoch ligger inte dumt till heller.

Och har precis börjat med Galacticare, och det är mycket lovande hittills. Dock för tidigt att säga om det håller i längden.

Sen får vi se efter helgen om Riven blir en kandidat eller inte. Om jag hinner igenom det vill säga

Har haft mest kul med Sons of the Forest, ärligt talat

FF7 Rebirth är helt klart min vinnare! Men hade nog sagt det nya Like a Dragon om jag hade köpt det. Fullkomligt älskade det förra 😎

Medlem

Inget, är inget spel jag fastnat för än så länge.

123
Skriv svar