Hetaste spelsläppen i maj -24

Skribent
Hetaste spelsläppen i maj -24

Maj är här, och vi har därmed en ny månad av spelsläpp framför oss. Förra månadens omröstning valde No Rest for the Wicked som det mest efterlängtade släppet i april (31 %), följt av Stellar Blade (26 %), Eiyuden Chronicle (23 %) och Manor Lords (10 %).

Maj månad bjuder inte på sådär jättemånga släpp, men det finns en del intressanta titlar att hålla ögonen på. Det svenskutvecklade vampyrspelet V Rising lämnar till exempel early access, medan den fysikbaserade pusseluppföljaren World of Goo 2 släpps.

Några av de största släppen är dock Hellblade II: Senua's Sacrifice och det efterlängtade strategispelet Homeworld 3. Vidare kommer även omtyckta Ghost of Tsushima till pc, medan Little Kitty Big City ger alla kattgalna något att se fram emot. Personligen har jag ögonen på säregna Animal Well, och fartdårar kanske suktar efter F1 24.

Ser vissa titlar i omröstningen bekanta ut så är det för att de släpps till nya plattformar under månaden, och skulle något fattas (eller ha skjutits upp) är det bara att hojta i kommentarerna, så lägger jag till och tar bort.

Fler kommande spel hittar ni i Releaselistan.

Medlem

Maj ser iskallt ut för mig på spelfronten... Såvidare inte EDF6 till PC får ett surprisedatum i maj förstås, men jag e skeptisk.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Valde att avstå röst då jag inte är så pepp på något av de där spelen. Maj för mig blir nog att spela ut kingdome come deliverence, ta ett nytt dopp i fallout 4, prova jedi survivor nu när det är på gamepass och sen testa diablo 4 igen efter den stora kommande patchen.

Sim
Medlem

Ser väldans mycket frammemot Animal Well och Rogue prince of persia men spelet som varit längst på min önskelista är Nine sols så det fick min röst.

Ett till spel jag ser frammemot som rätt nyligt fick ett Maj datum, Gestalt: Steam & Cinder, släpps 21a Maj.
https://store.steampowered.com/app/1231990/Gestalt_Steam__Cin...


signatur

Arff

Medlem

Tack för listan. Personligen ser maj väldigt torrt ut.

edit: såg inte hellblade 2. Definitivt hellblade 2


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Tveklöst Senua's Saga: Hellblade II. Gud vad jag längtat efter en anledning att starta Xboxen.

Medlem

Senua's Saga: Hellblade II ser bra ut i från det jag sett. Hoppas på höga betyg.

Medlem

Utan tvekan är Homeworld 3 månadens mest intressanta spel, fasen va grymt det kommer bli

Medlem

Ser fram emot Hellblade 2, tyckte ettan var riktigt bra och man såg att det fanns en del att bygga vidare på. Sen behöver Xbox släppa ett bra spel någon gång, så hoppas Hellblade 2 blir det.

Är det någon som vet om Paper Mario: The Thousand-Year Door kommer vara en riktig remaster/remake eller bara att Nintendo släpper det igen utan att göra så värst mycket alls?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Atilaa:

Ser fram emot Hellblade 2, tyckte ettan var riktigt bra och man såg att det fanns en del att bygga vidare på. Sen behöver Xbox släppa ett bra spel någon gång, så hoppas Hellblade 2 blir det.

Är det någon som vet om Paper Mario: The Thousand-Year Door kommer vara en riktig remaster/remake eller bara att Nintendo släpper det igen utan att göra så värst mycket alls?

Tror det är utan så värst mycket alls?
Ändock är det spelet jag längtar mest efter i maj.

Edit: det + Hellblade 2.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tror det är utan så värst mycket alls?
Ändock är det spelet jag längtar mest efter i maj.

Edit: det + Hellblade 2.

Jo ser också framemot det, alltid velat testa ett spel i den serien men aldrig haft möjligheten. Är bra att veta hur högt man ska sätta förväntningarna så man inte blir besviken onödan

Medlem

Ghost of Tsushima är riktigt riktigt bra.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Hellblade ser riktigt fint ut. Kommer definitivt testa det.

Medlem

Inget som lockar mig direkt men kommer dock att testa Hellblade men det är bara för att det kommer på gamepass.

Medlem

Paper Mario TYD, ett otroligt bra spel som jag gärna kör en gång till.

Medlem

Homeworld och Hellblade är nog några av årens störta spelsläpp för min del! Kommer bli super!

Medlem

Hades 2 (early access)

Medlem

Köpte v rising för ett år sen på någon rea det ska bli kul att ge det en riktig chans nu när det släpps skarpt

Releasehästryttare

Jonny lägg till:

Abiotic factor (detta ligger på 100% positivt på steam just nu så har stor chance att bli månadens spel!)
Gestalt: Steam & Cinder

Tack!

Medlem

Senua's Saga: Hellblade II blir spännande.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Medlem

Inget av dom, har knappt hört talas om hälften av titlarna.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Måste instämma med de som känner sig fisljumma över dessa releaser. Tsushima är ju kanonbra men det spelar jag redan på PS5. Hellblade har aldrig varit min grej. Röstade ändå på Braid Anniversary för jag tänker spela det lite senare i år när jag betat av backloggen lite.

Medlem

Blir kanske nu i maj som Diablo 4 äntligen lämnar "Early Access" också med deras stora uppdaterade loot. Ska nog ge det ett försök igen.

Medlem

Jag väntar på wow cataclysm classic (20:e) men det var inte med i listan :E

Skribent
Skrivet av Devan:

Jonny lägg till:

Abiotic factor (detta ligger på 100% positivt på steam just nu så har stor chance att bli månadens spel!)
Gestalt: Steam & Cinder

Tack!

Skrivet av Jdndude:

Jag väntar på wow cataclysm classic (20:e) men det var inte med i listan :E

Tillagda 👍

Medlem

vilket spel är biomutant? när jag googlar släpptes det 2021?

Skribent
Skrivet av Scream112:

vilket spel är biomutant? när jag googlar släpptes det 2021?

Släpps till Switch i maj.

Medlem

Kommer inte spela något av spelen. Det som ser mest intressant ut är att mästerverket Ghost of Tsushima släpps på PC. Grattis till er som inte lirat detta pangspel och väntar på PC!

Releasehästryttare

Kul att så många röstade denna månaden!

Förra månaden va det väl typ ~20 pers som röstade om jag inte minns fel.

Edit: 44 röstade då.

It's not a lake, it's an ocean

Rösten föll på Hellblade II, även om jag blivit alltmer skeptisk till dess gameplay. Ryktas om att pusslen liknar dem i det första spelet, vilket vore en besvikelse. Men det ska se gudomligt snyggt ut i alla fall.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

12
Skriv svar