Analytiker: Helldivers 2 är Sonys 7:e bäst säljande spel i USA – tack vare pc

Robot
Analytiker: Helldivers 2 är Sonys 7:e bäst säljande spel i USA – tack vare pc

Mer än hälften av intäkterna kommer från datorburkarna.

#Arrowhead-games, #Helldivers-2


Releasehästryttare

Go morron Johnny! Blir det någon spelsläpps tråd för maj?

Medlem

Men är det inte flera som förutspått pc gaming som utdöende, va i.

Skribent
Skrivet av Devan:

Go morron Johnny! Blir det någon spelsläpps tråd för maj?

Det blire absolut. Tänkte sätta mig med det under dagen om jag får tid

Medlem

Tänk er hur bra det kommer bli hur mycket pengar PlayStation kommer tjäna till Sony när det väl kommer till Xbox.

Medlem

Sjukt imponerande spel! Lite svårt att komma in i det för mig men när det väl flyter på så är man inslukad som inget annat spel har nånsin lyckats göra mig

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Tänk er hur bra det kommer bli hur mycket pengar PlayStation kommer tjäna till Sony när det väl kommer till Xbox.

Det kommer sälja mindre än till PS5, så det är nog därför de inte orkar engagera sig så värst med att skynda sig.

Medlem

Det bör kanske nämnas att detta gäller USA?

Medlem

Det som är extra intressant är att det inte säljs för fullpris heller.

Medlem

Tycker det är lite tråkigt att de fortfarande inte (och att de inte lanserade detta från start) cross progression.
Hamnar lite i ett PS5-mode nu, så Helldivers 2 försvinner för mig då jag kört det på PC.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Skribent
Skrivet av Margy:

Det bör kanske nämnas att detta gäller USA?

Slarv av mig. Tillagt 👍

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Det kommer sälja mindre än till PS5, så det är nog därför de inte orkar engagera sig så värst med att skynda sig.

Fast 70% går till Arrowhead. Mer pengar för dem på kontot. Kanske en större bonus för arbetarna. Finns ju ändå möjlighet att sälja 30 miljoner ex på Xbox med.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Fast 70% går till Arrowhead. Mer pengar för dem på kontot. Kanske en större bonus för arbetarna. Finns ju ändå möjlighet att sälja 30 miljoner ex på Xbox med.

Haha det är långt ifrån alla Xbox ägare som är intresserade av spelet. Så några 30 miljoner lär de inte sälja.
Googlade lite snabbt och ps4 verkar ha sålt 100miljoner exemplar. Enligt Wikipedia har 20 miljoner köpt det bäst säljande ps4 spelet och endast 2,5 miljoner det 20 bäst säljande.

För att sälja ett exemplar till varenda konsolägare (flera i de fall folk har mer än en Xbox i hushållet) kräver nog att det bundlas med konsolen sen dag ett.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Fast 70% går till Arrowhead. Mer pengar för dem på kontot. Kanske en större bonus för arbetarna. Finns ju ändå möjlighet att sälja 30 miljoner ex på Xbox med.

Hur många av dom 30 miljonerna är potatiskonsollen då? Blir ju en extra kostnad att försöka optimera spelet till den.

Medlem

Inte förvånad att det säljer bra på PC, hoppas fler Sony spel kommer till PC och andra format.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Tänk er hur bra det kommer bli hur mycket pengar PlayStation kommer tjäna till Sony när det väl kommer till Xbox.

Nä, det är ju just den här typer av, stora försäljningsframgångar alltså, som gör att Nintendo och Sony inte sitter i sitsen Xbox gör, alltså att släppa sina spel på konkurrenternas plattformar pga av bristande framgång på sin egen plattform. Folk köper alltså konsoler för att spela t.ex Nintendos spel. Nu finns ju Helldivers på pc och det har gynnat Sony men att det skulle släppas till Xbox känns långsökt, det säljs inga spel där, möjligtvis GamePass långt i framtiden beroende på olika omständigheter.

Medlem
Skrivet av Ibenaben:

Hur många av dom 30 miljonerna är potatiskonsollen då? Blir ju en extra kostnad att försöka optimera spelet till den.

Series S funkar hur bra som helst. Mindre upplösning. Men det är samma CPU som i Series X:en. Så det skulle gå hur bra som helst att optimera för den konsolen. Larian hittade ju ett sätt att få ut 30% mer av Series S:en. Dessutom så har ju mera köpt Series S än Series X. Så de skulle tjäna på det att de fokuserade på Series S:en.

Kan man optimera för SteamDeck kan man optimera för Series S.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Men är det inte flera som förutspått pc gaming som utdöende, va i.

Men är det inte flera som förutspått konsol gaming som utdöende, va i.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Series S funkar hur bra som helst. Mindre upplösning. Men det är samma CPU som i Series X:en. Så det skulle gå hur bra som helst att optimera för den konsolen. Larian hittade ju ett sätt att få ut 30% mer av Series S:en. Dessutom så har ju mera köpt Series S än Series X. Så de skulle tjäna på det att de fokuserade på Series S:en.

Kan man optimera för SteamDeck kan man optimera för Series S.

Ja, Larian fick BG3 att funka på Seies S efter att Microsoft gick in och hjälpte till. Förmodar att dom stod för endel av kostanden för optimeringen. Sedan fick dom ju endå inte till splitscreen.

Medlem
Skrivet av Perre80:

Men är det inte flera som förutspått konsol gaming som utdöende, va i.

Vi diskuterar det här faktiskt

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Men är det inte flera som förutspått pc gaming som utdöende, va i.

Var inte det typ 20 år sedan nu?

1
Skriv svar