Halo Infinite plagierar marknadsföringen rakt av från GTA VI

Robot
Halo Infinite plagierar marknadsföringen rakt av från GTA VI

Plagiera är den bäst formen av smicker.

#343-industries, #Halo


Medlem

Tvivlar på att Microsoft skulle plagiera så här utan anledning. Kan vara så att Microsoft har lyckats knipa åt sig tidsexklusivitet på GTA 6, eller något annat samarbete, och att detta kommer utannonseras i morgon.

Medlem

https://www.reddit.com/r/GTA/comments/189f0uz/the_gta_effect/

Jag tror inte det är en slump, kanske inte plagiat men att de medvetet har gjort upp för att kunna göra reklam för varandra.

Medlem

Nån typ av Barbenheimer de försöker sig på?

Skribent

Piggybacking. Rätt vanligt inom marknadsföring. Och i 99 fall av 100 uppskattat av alla parter.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tvivlar på att Microsoft skulle plagiera så här utan anledning. Kan vara så att Microsoft har lyckats knipa åt sig tidsexklusivitet på GTA 6, eller något annat samarbete, och att detta kommer utannonseras i morgon.

De ska väl köpa upp Take-Two Interactive härnäst antar jag.

Medlem

Påminmer lite om när b-filmsproducenter gör ungefär samma film som t.ex Holywood med nästan samma namn o släppdatum så att folk blir förvirrade och ser fel film vilket ger pengar i kistan åt skitfilmen

Medlem

Ser ju ut som en homage? Magstarkt att kalla det plagiat, som att det inte är övertydligt.

Medlem

Frågan är väl dock varför? Halo är ju släppt sedan länge och behöver väl ingen ny trailer? Eller är det någon ny säsong som ska lanseras? Inte sett att de släppt trailers innan för det iaf. Kan hålla med om att det är för övertydligt för att kalla det plagiat, när det är såhär uppenbart känns det mer menat som hyllande anspelning.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Frågan är väl dock varför? Halo är ju släppt sedan länge och behöver väl ingen ny trailer? Eller är det någon ny säsong som ska lanseras? Inte sett att de släppt trailers innan för det iaf. Kan hålla med om att det är för övertydligt för att kalla det plagiat, när det är såhär uppenbart känns det mer menat som hyllande anspelning.

Även xbox-kontot har kommenterat nyfiket. Så gissar på någon typ av PR-deal, exklusiv DLC eller kanske bara en skämtsam PR-grej.

Edit: verkar vara många fler som "plagierat".

Medlem
Skrivet av Zontos:

https://www.reddit.com/r/GTA/comments/189f0uz/the_gta_effect/

Jag tror inte det är en slump, kanske inte plagiat men att de medvetet har gjort upp för att kunna göra reklam för varandra.

För de som av någon anledning inte orkar klicka på länkar.

Medlem

Är detta första gången det har hänt eller är det en trend som verkar finnas på X/Twitter? Jag antar att dom både gör det för the memes men framförallt den extra uppmärksamhet dom kan få utav det, dom har ju lyckats nå ut till oss genom att FZ:a skriver om det, mission sucessfull.

Medlem
Skrivet av Ender:

De ska väl köpa upp Take-Two Interactive härnäst antar jag.

Antar att de ska köpa upp betydligt fler härnäst då…

Skrivet av Kyraal:

För de som av någon anledning inte orkar klicka på länkar.

<Uppladdad bildlänk>

Medlem

Hahaha, skönt drag ändå!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Kyraal:

För de som av någon anledning inte orkar klicka på länkar.

<Uppladdad bildlänk>

Haha och enligt skribenten så är det enbart Halo som plagierat

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Haha och enligt skribenten så är det enbart Halo som plagierat

Enkel clickbate också för man får fler klick när man skriver plagiat

Medlem

Visst inte ens de höll på med Halo Infinite än

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tvivlar på att Microsoft skulle plagiera så här utan anledning. Kan vara så att Microsoft har lyckats knipa åt sig tidsexklusivitet på GTA 6, eller något annat samarbete, och att detta kommer utannonseras i morgon.

GTA VI will be launching on December 10, 2024 as an Xbox Series S timed exclusive, yes, Series S not X, timed exclusive throughout 2025.

Medlem

Det var ju något kul när Doom och Animal Crossing släpptes samtidigt. Blev ju många memes av det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av nils45:

Är detta första gången det har hänt eller är det en trend som verkar finnas på X/Twitter? Jag antar att dom både gör det för the memes men framförallt den extra uppmärksamhet dom kan få utav det, dom har ju lyckats nå ut till oss genom att FZ:a skriver om det, mission sucessfull.

Detta är en gammal grej inom marknadsföring. Det har även gjorts inom spel tidigare. Och det fungerar bevisligen.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Känns som att artikeln borde bli uppdaterad med tanke på att många spelutvecklare har följt samma mall i samband med GTA 6 - alltså inte bara 343.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Känns som att artikeln borde bli uppdaterad med tanke på att många spelutvecklare har följt samma mall i samband med GTA 6 - alltså inte bara 343.

Känns som att klockan är över tolv och att folk med normala arbetstider sover nu.

Medlem
Skrivet av Ender:

Känns som att klockan är över tolv och att folk med normala arbetstider sover nu.

Nja, Jonny bor väl i Thailand och brukar sitta uppe och skriva nyhetsartiklar vid den här tiden på en måndagsmorgon.

Medlem
Skrivet av Ender:

Känns som att klockan är över tolv och att folk med normala arbetstider sover nu.

Så de med icke normala arbetstider är vakna och aktiva.

Medlem
Skrivet av Ender:

Känns som att klockan är över tolv och att folk med normala arbetstider sover nu.

Känns som att jag inte menade att det behövde göras just den minuten, men när det finns tillfälle.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Detta är en gammal grej inom marknadsföring. Det har även gjorts inom spel tidigare. Och det fungerar bevisligen.

Ja nu fick de ju gratis reklam på FZ så det funkar ju absolut.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

För de som av någon anledning inte orkar klicka på länkar.

<Uppladdad bildlänk>

Varför skriver FZ att det bara är Halo som plagierar då

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Varför skriver FZ att det bara är Halo som plagierar då

Det får du nog fråga FZ om.

Medlem
Medlem
Skrivet av Arcadia:

Varför skriver FZ att det bara är Halo som plagierar då

För att FZ:a får betalt utav Rockstar för att bekämpa allt motstånd som kan få sanningen om att utomjordingar finns att nå ut till allmänheten.

1
Skriv svar