The Elder Scrolls VI kommer inte släppas före 2028
Enligt MS förväntar de sig att nästa gen konsol släpps 2028 så det blir perfekt om spelet släpps samma år.
Ja, blir ju perfekt cross-gen title då!
Då har jag god tid på mig att klara ut Skyrim!
Sitter i samma båt, kanske man faktiskt har tid att spela ut huvudkampanjen i det spelet nu
Elder Scrolls Arena (1994) till Elder Scrolls V: Skyrim (2011) cirka 17 år.
Elder Scrolls V: Skyrim (2011) till Elder Scrolls VI (2028) cirka 17 år?
En stor skillnad här är att det är spelutveckling i AAA-skala har exponentiellt ökat i tiden det tar att producera. I fallet Bethesda är det ett enda stort team som sköter Elder Scrolls, Fallout och nu även Starfield.
Det är därför att vänta att ett nytt Fallout inte lär hända förrän tidigast 2033 också.
Det ska till något drastiskt för att denna cykel ska ändras, antingen att Bethesda dubblar sin bemanning och jobbar med parallella projekt, eller låter en annan studio sköta projektet — båda två rätt osannolika scenarion i dagsläget åtminstone.
R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >
G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >
B < R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >
Jag tänkte starta en ny karaktär och inte hamna på villovägar
Varför i hela friden utannonserades det 2018?
För att väldigt mycket människor gjorde en stor grej för att dom inte hade någon bekräftelse om det ens skulle bli något mer elder scrolls spel.
Haha lycka till med det! Brukar ungefär ta mig till första byn och sen är det kört! XD
"Writer and Fighter"
Det tar ju typ 3 timmar om du skiter i allt runtomkring. Det är ett av de kortaste AAA spelen jag spelat.
OT Playstation lär bli utan TES6... Synd för er.
1# FZ Troll
Det tar ju typ 3 timmar om du skiter i allt runtomkring. Det är ett av de kortaste AAA spelen jag spelat.
OT Playstation lär bli utan TES6... Synd för er.
Som vanligt rider fan boysen ut med besked så fort det handlar om PS eller Xbox..
Som vanligt rider fan boysen ut med besked så fort det handlar om PS eller Xbox..
Fanboy... LoL... äger inte ens ett xbox. Det är bara fakta. Finns en anledning varför inte MS spel släppt till PS samma som Sony spel inte släpps på xbox. Eftersom inte Starfield släpps till Ps så är det självklart att inte TES6 släpps. Eller jag hoppas det inte släpps till PS eftersom sony är riktigt f***iga
1# FZ Troll
Kanske jag kan köra en runda utan att bli archer.
Fanboy... LoL... äger inte ens ett xbox. Det är bara fakta. Finns en anledning varför inte MS spel släppt till PS samma som Sony spel inte släpps på xbox. Eftersom inte Starfield släpps till Ps så är det självklart att inte TES6 släpps. Eller jag hoppas det inte släpps till PS eftersom sony är riktigt f***iga
Ok.. "LoL"..
De som tog beslut om teasern är idioter. De skulle bara fortsatt sagt att det är långt borta.
Undrar jag med. Det kan ju inte ha funnits ett skvatt mer än trailern de visade. Fullständigt galet i mina ögon!
Varför är Sony f***iga? samt, tycker du Microsoft är reko eller?
Undrar jag med. Det kan ju inte ha funnits ett skvatt mer än trailern de visade. Fullständigt galet i mina ögon!
Som skrivet så gick det massa rykten innan om att det skulle utannonseras. Till den milda grad att det nästan blev sanning och fansen hade nog grinat om vi inte fått något. Då Bethesda visste att de ska göra ett till spel så bestämde de väl sig för att utannonsera det med en kort teaser.
Var ju lite samma med Final Fantasy 7-remaken. Gick massa rykten innan Sonys event om att det skulle utannonseras så Square Enix slängde säkert in en teaser där också på kort varsel. Att spelet sen kom en generation senare och i episoder innebär nog också att det inte fanns något annat än just trailern till spelet där och då.
Sen kan man ju tycka det är puckat att gå ut med något när vi pratar om att spelet dröjer över 10 år innan release...
"Writer and Fighter"
Var ju lite samma med Final Fantasy 7-remaken. Gick massa rykten innan Sonys event om att det skulle utannonseras så Square Enix slängde säkert in en teaser där också på kort varsel. Att spelet sen kom en generation senare och i episoder innebär nog också att det inte fanns något annat än just trailern till spelet där och då.
Trailern för FF7 Remake var väl lite mer omfattande än en teaser med i stort sett bara en logga?
Dessutom släpptes spelet under samma generation.
Det har nu gått längre tid sen Elder Scrolls 6 utannonserades än vad det tog mellan Remake-utannonseringen och att det släpptes.
Edit: