Yoshinori Kitase kan tänka sig ett Final Fantasy i "Call of Duty-stil"
Och välkomnar nya idéer från en ny generation av utvecklare.
#Call-of-duty, #Final-fantasy, #Square-enix
Singleplayer FPS skulle va intressant men köra multiplayer som Call o duty låter tråkigt. På tal om det finns det några andra "fantasy" spel i fps stil?
Dark Messiah of Might and Magic kanske ligger på gränsen eftersom det inte är ett renodlat skjutarspel. Annars finns Into the Pit och kommande Immortals of Aveum.
Kan nog bli bättre. Allt blev ju sämre efter Final Fantasy 7 när det gick över till kungarike. Så tror nya Fable kommer slå Final Fantasy 16 lätt. Vad jag såg var Final Fantasy 16 förstört med för mycket Cinematics.
Kungarike efter FF7? Jämförelser mellan Fable och Final Fantasy? Ett spel som blir "förstört" av cinematics?
Vad dillar du ens om egentligen? Konstigaste inlägget på länge
Kungarike efter FF7? Jämförelser mellan Fable och Final Fantasy? Ett spel som blir "förstört" av cinematics?
Börja inte, blir bara upprepningar om game pass, xcloud, hur dålig sony är och den förträffliga samsung tvn från 2021
Det kan man undra, men jag gissar på att det är steampunk/teknologi som menas, men flera av de aspekterna hade ju även FF8. Final Fantasy 9 var ju lätt ett av de bästa FF-spel som gjorts, och det var ju väldigt fantasyigt (och mysigt. Det var lite Final Fantasy med en gnutta wizard of oz över karaktärerna). Väldigt "kungarikigt".
Ser fram emot episka cinematics i FF16.
Men men, jag är säker på att nya Fable blir bästast pga att kunna fisa folk i ansiktet är förlåter alla eventuella buggar och jank.
Kan nog bli bättre. Allt blev ju sämre efter Final Fantasy 7 när det gick över till kungarike. Så tror nya Fable kommer slå Final Fantasy 16 lätt. Vad jag såg var Final Fantasy 16 förstört med för mycket Cinematics.
Tycker att nian och tian är grymt bra, de känns som klassiska FF. Tian är speciellt bra då det har ett fantastiskt stridssystem.
Fable ser jag inte som en konkurrent till FF, det är helt olika upplevelser.
Ännu en dag i paradiset.
En radikal idé: ett klassiskt sago-Final Fantasy à FFIX. I tur och ordning med kristaller och svarta magiker.
(Nej, jag tycker inte illa om moderna Final Fantasies, men tycker gott man kunde mixa med old school.)
Ryktas ju om en remake av nian. Det skulle vara något om det behåller just det du efterfrågar.
Ser gärna ett ATB-system i stil med tian/child of light. Håller lätt än idag och hade känts fräscht då allt är semi-DMC mer eller mindre.
Ännu en dag i paradiset.