Prey-utvecklaren: Med Steams refund behövs ingen pc-demo
För det är precis så 'Steam refunds' ska användas..
Är väl precis så det ska användas? Om jag inte är nöjd med den produkten jag köpt begär jag mina pengar tillbaka.
Är väl precis så det ska användas? Om jag inte är nöjd med den produkten jag köpt begär jag mina pengar tillbaka.
Du tycker alltså det är fullt skäligt att behöva betala pengar för en demo?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Du tycker alltså det är fullt skäligt att behöva betala pengar för en demo?
Det är mer som att betala en pantavgift för demot, men det gör det ju inte bättre.
Det är mer som att betala en pantavgift för demot, men det gör det ju inte bättre.
Precis.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Utvecklaren säger att det inte fanns tid för att göra en pc-demo. Det spelar dock ingen STÖRRE roll när köparna på Steam har möjlighet att få pengarna tillbaka om de inte är nöjda med produkten. Han säger inte att de skippade att göra en pc-demo bara för att Steam har en inbyggd demofunktion.
Själv tycker jag att han har en poäng och att han ens nämner Steams "refund"-policy BÖR tyda på goda avsikter.
Vill ni inte betala Steams prislapp? Testa spelet på Steam och reklamera. Köp det sedan någon annanstans.
Tycker ni att det är för mycket pengar (Steams pris) att ligga ute med tills det att ni bestämt er så är det er ett demo skulle gjort mest nytta för, samtidigt är ni i skarp minoritet om jag får gissa.
Även fast jag tycker det är dumt att man ska behöva gå igenom en transaktion för att få testa spelet så förstår jag vad han menar och han verkar inte heller ha några onda avsikter.
Personligen så laddar jag oftast ned spelet först och provar när jag är osäker men givetvis är det inte bästa lösningen för alla heller.
Oerhört jobbigt att använda Steam-refund som demo.
Måste sitta och hålla koll på tiden så jag inte spelar mer än 2h, måste dessutom begära pengarna tillbaka inom 14 dagar. Hittar jag sen spelet billigare på ett annat ställe måste jag avinstallera hela spelet och sen installera om det på nytt.
(Demos brukar iaf vara mindre än originalspelen)
Jävligt dålig attityd från utvecklarna. Ok att de inte hinner fixa demo, det kan jag köpa. Men att sen uppmuntra folk att istället utnyttja en utomstående tjänsts returpolicy för att få "gratis" demo är unket. De slipper slösa pengar och kunden är nöjd. Bara Steam som förlorar något på det.
Ja, jag vet att steam inte förlorar hela spelets pris på en refund, men det kostar att ha anställda som ska rätta till utvecklarnas soppa. Steams refund ska finnas där som ett stöd för oss kunder när vi behöver det, inte för utvecklare att utnyttja för att spara pengar.
Berättigad, det är ett ord man kan använda för att beskriva många av er.
"Oerhört jobbigt att använda Steam-refund som demo."
Nej, det är inte oerhört jobbigt. Jag har själv använt funktionen två eller tre gånger och det är nästan på gränsen till att det inte kräver någonting alls från dig som konsument.
Göbben har fått allt om bakfoten. En demo är en demo, dvs man låter det gå publikt för att locka och hitta de sista buggarna i spelet. Givetvis är allt ett svepskäl för att spara pengar - hiva över ansvaret på andra och de får i sin tur stå för kalaset. Jävligt lamt om du frågar mig!
Tycker fiendena ser alldeles för tråkiga ut i Prey, bara en massa svart sörja
Låter som X-Files
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.