Epic lägger ner studio
Efter bara sex månader får gamla Big Huge Games hitta på något annat.
#kingdoms-of-amalur-reckoning, #38-studios, #big-huge-games, #epic-games, #infinity-blade
Det hela är väldigt synd, och det är aldrig kul att läsa om folk som blir arbetslösa.
Men ärligt talat, vad gör de här människorna som först utvecklade KoA? Jag gillar verkligen spelet men det är så mycket som måste åtgärdas. Det känns som ett spel som går ner i graven nu med tanke på att inga uppdateringar kommer någonsin att komma till spelet, vilket är väldigt synd =/
Nu hör man om att samma grupp åter igen har arbetat på ett annat spel, som inte är klar inom tidsramen, så åter igen... vad sjutton gör de här människorna i studion? Är det endast, och endast löjliga deadlines som sätter käppar i hjulet för de? Eller något annat?
Bah.
Det hela är väldigt synd, och det är aldrig kul att läsa om folk som blir arbetslösa.
Men ärligt talat, vad gör de här människorna som först utvecklade KoA? Jag gillar verkligen spelet men det är så mycket som måste åtgärdas. Det känns som ett spel som går ner i graven nu med tanke på att inga uppdateringar kommer någonsin att komma till spelet, vilket är väldigt synd =/
Nu hör man om att samma grupp åter igen har arbetat på ett annat spel, som inte är klar inom tidsramen, så åter igen... vad sjutton gör de här människorna i studion? Är det endast, och endast löjliga deadlines som sätter käppar i hjulet för de? Eller något annat?
Bah.
I det första fallet, med Amalur, missköttes studion grovt och pengarna tog slut. Det var på en sådan nivå att till och med om Amalur hade blivit en stor succé - vilket var ganska tydligt att det inte skulle bli - skulle de haft tufft att hålla dörrarna öppna. Framåt slutet fick inte de anställda någon lön. Vissa dök upp och jobbade ändå, andra gjorde det inte. Att släppa uppdateringar till KoA var det sista någon tänkte på.
I det andra fallet vet jag inte så mycket om vad som hände. Han jag känner får inte berätta något mer än att han förlorat jobbet, men det kommer nog komma fram mer detaljer allt eftersom.
Gå tillbaka till UNREAL Tournament/Unreal serien på PC sidan så ska ni se att de löser sig..:)
Vem saknar inte en arg skaarj som hoppar fram igenom mörkret?
håller med
Var försiktiga med vad ni önskar. Vill ni se Unreal med ett nytt släpp varje år ala CoD? ;P
On topic: Synd, gillade faktiskt KoA och har haft flera roliga stunder med det. Och alltid synd när studios lägger ner. Känns som det har blivit lite av en epidemi att studios stänger eller konkar. =/
Submission is for the weak
Kingdoms of Amalur: The Reckoning var riktigt bra. Det enda som brast var lite balanseringsproblem, det gick att bli övermäktig på ett par sätt vilket förstås gjorde striderna alldeles för enkla. Storyn var kanske inte så engagerande, men det var ett nytt varumärke och första spelet som var inriktat på action.
Artikeln säger:
Kingdoms of Amalur misslyckades att leverera kommersiellt vilket fick utgivaren 38 Studios och utvecklaren Big Huge Games att gå i konkurs.
Men det stämmer inte.
Problemet var att studion dragit på sig alldeles för mycket personal för att göra MMO:et och hade alldeles för höga kostnader. Misskött ekonomi på de delar som höll på med MMO-spelet helt enkelt.
I övrigt är FZ:s recension av spelet usel.
Man skulle kunna säga Epic Fail på det här, men jag låter bli. Trist, men de flesta speljobb är projektjobb, så det är ofta åt det här hållet det lutar.
Gå tillbaka till UNREAL Tournament/Unreal serien på PC sidan så ska ni se att de löser sig..:)
Vem saknar inte en arg skaarj som hoppar fram igenom mörkret?
håller med
Var försiktiga med vad ni önskar. Vill ni se Unreal med ett nytt släpp varje år ala CoD? ;P
On topic: Synd, gillade faktiskt KoA och har haft flera roliga stunder med det. Och alltid synd när studios lägger ner. Känns som det har blivit lite av en epidemi att studios stänger eller konkar. =/
Inte varje år, men kanske var 3 - 5 år
de vore NAAAJS