Deus Ex 3 - ny trailer och namnbyte

Medlem

Diggar den stenhårt! Blev mycket intresserad!

Medlem

Grumbledock, en tråd som handlar om en spelserie som blivit utsatt för en av de värsta konsolifieringsslakterna genom tiderna kanske inte är rätt forum att uttrycka de åsikterna i.

Medlem

Håller med till viss grad Grumble, men som Forcie säger, helt fel tråd....

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

PC som spelplattform tycks vara primär för p12-or, och gammalt folk som inte kan lära sig multitasking.

Är det här ett skämt eller?
Det är ju fan konsoller som bara har sisådär 2-3 knappar man spelar med...

signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av Yog-Sothoth:
Skrivet av SkinVision:

Intressant teori.
Men jag kopplar det väldigt mycket till Ikarus, speciellt eftersom:
1) Ikarus hade vingarna som hjälp, han flaxade med armarna och vingarna flaxade. Precis som i trailern. Lucifer vingar var väl separerade från armarna?
2) Passar bra in på det han säger i trailern. Ändra något and you get burnt, eller tolkningen sträva mot något som inte bör vara möjligt and then get burnt.
Det syftar nog på vad han säger att försöker (eller försökte, kommer ej ihåg tense) göra - vilket är vad hela videon går ut på, och antagligen spelet också. Några skapade honom, han försökte ändra något och nu tycker folk att han ska dö.

Har kollat trailern igen och funderat en stund till...

Mycket talar väl för att det faktiskt är Ikaros. Min, kanske lite snabba tolkning, byggde nog på namnet och att göra uppror mot sin skapare.
Jag antar att det finns utrymme att göra fler tolkningar...

Huruvida Lucifer egentligen hade vingar eller inte ( eller ens hur många de ska ha varit; änglar kunde tydligen ha sisådär 700 par vingar... ) och hur de var beskaffade vet jag inte.

Det är det som är så fint med tolkningar, alla kan vara lika rätt.

signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

123
Skriv svar