Så överlever Amy och Lana zombie-apokalypsen
I skräckäventyret Amy kontrollerar du en ung kvinna och en liten flicka som tillsammans försöker överleva i en blek framtidsvision där allt gått åt helvete.
Ang. Zombies - Ja jag gillar zombies , kan inte få nog av dom i spel häller.
Dock så är "dagens" zombies i spel ett skämt.
Dvs jag gillar INTE 28 dagar senare versionen - filmen va kick as men i spel så skulle det lika gärna kunna vara robotar med automat karbiner.
Jag vill ha zombies som i dom första resident evil spelen. Långsamma, hasande, suckande döda människor som stalkar dig genom en lång korridor. Vem minns inte känslan av att vara i ett mörkt rum i RE 1+2 med strikt kameravinkel mara för att sekunden senare höra något som kommer krälande på golvet så du backar upp mot en garderob bara för att sekunden senare öppnas och en zombie ramlar på dig samtidigt som du ser en kommer krypande på golvet.
För mig är det mycket mera skrämmande än att gå i en korridor bara för att sekunden senare se en zombie få total rage och komma springande mot dig i 190 så att du bara behöver vända dig om och springa som du gör i alla andra spel oftast.
I verkligheten så skulle långsamma zombies vara mindre äckliga ja, och dom snabba total skräck. Men nu är det spel.
Ang spelet: Det ser bra ut ja, men när ska devs lära sig att programera AI på ett bra sätt?
Tyckte A.In va ett total skämt av det jag såg.
1. Amy har hittat något på marken och hon bara står och tittar på det som en idiot.
Varför inte ta upp objected eller sparka på det och sen säga, hey i found something here ?!
2. Hon beter sig som en rädd liten flicka ?!
Ja hon står bredvid en död människa utan ben och armar och är "jätte rädd".
Är det inte mera trauma av att se kött slamsor och blod i ett hörn av en människa?
Själv (i hennes kläder) skulle jag sätta mig i ett hörn och blunda typ.
3. Man ser att hon är rädd!
Ehh hon går och ser rädd ut, tittar inte bakom för bakom en vägg ( road block ) står en zombie.
Men det är lugnt, så länge hon "ser" rädd ut och inte "beter sig" som hon är det så gissar jag på att det är "ok"
LOL vilket skämt.
/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
Dvs jag gillar INTE 28 dagar senare versionen - filmen va kick as men i spel så skulle det lika gärna kunna vara robotar med automat karbiner.
Inte för att vara den som är den, men 28 days later handlar om ett "rage-virus" som levande människor får, och inte om levande döda per definition, varav dem är så snabba. Och den filmen är ärligt talat en av de bättre zombie-filmerna om jag ska vara ärlig. Men förstår var du menar och håller med dig angående vilken typ av zombie-spel som är bättre. Problemet tror jag ligger i att det är svårt att göra det läskigt när du har snabba zombies, eftersom det lätt blir mer action än skräck då.
Ang. Zombies - Ja jag gillar zombies , kan inte få nog av dom i spel häller.
Dock så är "dagens" zombies i spel ett skämt.
Dvs jag gillar INTE 28 dagar senare versionen - filmen va kick as men i spel så skulle det lika gärna kunna vara robotar med automat karbiner.
Jag vill ha zombies som i dom första resident evil spelen. Långsamma, hasande, suckande döda människor som stalkar dig genom en lång korridor. Vem minns inte känslan av att vara i ett mörkt rum i RE 1+2 med strikt kameravinkel mara för att sekunden senare höra något som kommer krälande på golvet så du backar upp mot en garderob bara för att sekunden senare öppnas och en zombie ramlar på dig samtidigt som du ser en kommer krypande på golvet.
För mig är det mycket mera skrämmande än att gå i en korridor bara för att sekunden senare se en zombie få total rage och komma springande mot dig i 190 så att du bara behöver vända dig om och springa som du gör i alla andra spel oftast.
I verkligheten så skulle långsamma zombies vara mindre äckliga ja, och dom snabba total skräck. Men nu är det spel.
Ang spelet: Det ser bra ut ja, men när ska devs lära sig att programera AI på ett bra sätt?
Tyckte A.In va ett total skämt av det jag såg.
1. Amy har hittat något på marken och hon bara står och tittar på det som en idiot.
Varför inte ta upp objected eller sparka på det och sen säga, hey i found something here ?!
2. Hon beter sig som en rädd liten flicka ?!
Ja hon står bredvid en död människa utan ben och armar och är "jätte rädd".
Är det inte mera trauma av att se kött slamsor och blod i ett hörn av en människa?
Själv (i hennes kläder) skulle jag sätta mig i ett hörn och blunda typ.
3. Man ser att hon är rädd!
Ehh hon går och ser rädd ut, tittar inte bakom för bakom en vägg ( road block ) står en zombie.
Men det är lugnt, så länge hon "ser" rädd ut och inte "beter sig" som hon är det så gissar jag på att det är "ok"
LOL vilket skämt.
Jag skulle vilja ge dig rätt på alla punkter!
Snabba zombier är verkligen skit. Jag älskar Romero-zombierna eller ännu bättre Max Brooks-zombierna.
Zombier ska vara sega, hasande, ryckiga, morrande, stönande, vrålande odöda helvetesmaskiner. Inte frukta eld, inte kunna tänka, inte bry sig om skada, bara gå och gå och gå rakt mot en, bestämda att slita en i styckten och sätta i sig en.
Det ska vara känslan av att "det spelar ingen roll hur mycket snabbare du är än dom, för hur långt bort du än springer så måste du vila någon gång... eller bara ge upp psykiskt... för de kommer alltid komma efter dig, och de kommer alltid hitta dig, och de kommer vilja äta dig."
Tyckte också Amy verkade rätt retarderad. Och när man fick se hur hon kunde "crawl through narrow spaces" så var det perfekt fyrkantiga "hålet" Amy kröp igenom STORT NOG FÖR LANA. Utan problem! Så... Yeah.
Ang. Zombies - Ja jag gillar zombies , kan inte få nog av dom i spel häller.
Dock så är "dagens" zombies i spel ett skämt.
Dvs jag gillar INTE 28 dagar senare versionen - filmen va kick as men i spel så skulle det lika gärna kunna vara robotar med automat karbiner.
Jag vill ha zombies som i dom första resident evil spelen. Långsamma, hasande, suckande döda människor som stalkar dig genom en lång korridor. Vem minns inte känslan av att vara i ett mörkt rum i RE 1+2 med strikt kameravinkel mara för att sekunden senare höra något som kommer krälande på golvet så du backar upp mot en garderob bara för att sekunden senare öppnas och en zombie ramlar på dig samtidigt som du ser en kommer krypande på golvet.
För mig är det mycket mera skrämmande än att gå i en korridor bara för att sekunden senare se en zombie få total rage och komma springande mot dig i 190 så att du bara behöver vända dig om och springa som du gör i alla andra spel oftast.
I verkligheten så skulle långsamma zombies vara mindre äckliga ja, och dom snabba total skräck. Men nu är det spel.
Ang spelet: Det ser bra ut ja, men när ska devs lära sig att programera AI på ett bra sätt?
Tyckte A.In va ett total skämt av det jag såg.
1. Amy har hittat något på marken och hon bara står och tittar på det som en idiot.
Varför inte ta upp objected eller sparka på det och sen säga, hey i found something here ?!
2. Hon beter sig som en rädd liten flicka ?!
Ja hon står bredvid en död människa utan ben och armar och är "jätte rädd".
Är det inte mera trauma av att se kött slamsor och blod i ett hörn av en människa?
Själv (i hennes kläder) skulle jag sätta mig i ett hörn och blunda typ.
3. Man ser att hon är rädd!
Ehh hon går och ser rädd ut, tittar inte bakom för bakom en vägg ( road block ) står en zombie.
Men det är lugnt, så länge hon "ser" rädd ut och inte "beter sig" som hon är det så gissar jag på att det är "ok"
LOL vilket skämt.
Jag skulle vilja ge dig rätt på alla punkter!
Snabba zombier är verkligen skit. Jag älskar Romero-zombierna eller ännu bättre Max Brooks-zombierna.
Zombier ska vara sega, hasande, ryckiga, morrande, stönande, vrålande odöda helvetesmaskiner. Inte frukta eld, inte kunna tänka, inte bry sig om skada, bara gå och gå och gå rakt mot en, bestämda att slita en i styckten och sätta i sig en.
Det ska vara känslan av att "det spelar ingen roll hur mycket snabbare du är än dom, för hur långt bort du än springer så måste du vila någon gång... eller bara ge upp psykiskt... för de kommer alltid komma efter dig, och de kommer alltid hitta dig, och de kommer vilja äta dig."
Tyckte också Amy verkade rätt retarderad. Och när man fick se hur hon kunde "crawl through narrow spaces" så var det perfekt fyrkantiga "hålet" Amy kröp igenom STORT NOG FÖR LANA. Utan problem! Så... Yeah.
Äsch, det är väl lika retarded att Lana inte kryper genom hålet som att Leon inte kan hoppa över staket när han blir jagad av Ganados i RE4. Jag har ingen lust att klanka ner på AMY, tycker det är nice med att det fortfarande finns folk som vill göra riktiga skräckspel ännu för en billig peng dessutom. Då får AI:n lov att vara korkad och spelet innehålla uttjatade zombies, bara så länge det finns en chans att man faktiskt blir rädd när man spelar spelet.
Ang. Zombies - Ja jag gillar zombies , kan inte få nog av dom i spel häller.
Dock så är "dagens" zombies i spel ett skämt.
Dvs jag gillar INTE 28 dagar senare versionen - filmen va kick as men i spel så skulle det lika gärna kunna vara robotar med automat karbiner.
Jag vill ha zombies som i dom första resident evil spelen. Långsamma, hasande, suckande döda människor som stalkar dig genom en lång korridor. Vem minns inte känslan av att vara i ett mörkt rum i RE 1+2 med strikt kameravinkel mara för att sekunden senare höra något som kommer krälande på golvet så du backar upp mot en garderob bara för att sekunden senare öppnas och en zombie ramlar på dig samtidigt som du ser en kommer krypande på golvet.
För mig är det mycket mera skrämmande än att gå i en korridor bara för att sekunden senare se en zombie få total rage och komma springande mot dig i 190 så att du bara behöver vända dig om och springa som du gör i alla andra spel oftast.
I verkligheten så skulle långsamma zombies vara mindre äckliga ja, och dom snabba total skräck. Men nu är det spel.
Ang spelet: Det ser bra ut ja, men när ska devs lära sig att programera AI på ett bra sätt?
Tyckte A.In va ett total skämt av det jag såg.
1. Amy har hittat något på marken och hon bara står och tittar på det som en idiot.
Varför inte ta upp objected eller sparka på det och sen säga, hey i found something here ?!
2. Hon beter sig som en rädd liten flicka ?!
Ja hon står bredvid en död människa utan ben och armar och är "jätte rädd".
Är det inte mera trauma av att se kött slamsor och blod i ett hörn av en människa?
Själv (i hennes kläder) skulle jag sätta mig i ett hörn och blunda typ.
3. Man ser att hon är rädd!
Ehh hon går och ser rädd ut, tittar inte bakom för bakom en vägg ( road block ) står en zombie.
Men det är lugnt, så länge hon "ser" rädd ut och inte "beter sig" som hon är det så gissar jag på att det är "ok"
LOL vilket skämt.
Jag skulle vilja ge dig rätt på alla punkter!
Snabba zombier är verkligen skit. Jag älskar Romero-zombierna eller ännu bättre Max Brooks-zombierna.
Zombier ska vara sega, hasande, ryckiga, morrande, stönande, vrålande odöda helvetesmaskiner. Inte frukta eld, inte kunna tänka, inte bry sig om skada, bara gå och gå och gå rakt mot en, bestämda att slita en i styckten och sätta i sig en.
Det ska vara känslan av att "det spelar ingen roll hur mycket snabbare du är än dom, för hur långt bort du än springer så måste du vila någon gång... eller bara ge upp psykiskt... för de kommer alltid komma efter dig, och de kommer alltid hitta dig, och de kommer vilja äta dig."
Tyckte också Amy verkade rätt retarderad. Och när man fick se hur hon kunde "crawl through narrow spaces" så var det perfekt fyrkantiga "hålet" Amy kröp igenom STORT NOG FÖR LANA. Utan problem! Så... Yeah.
Kan inte säga det bättre själv ang hur zombies ska va
btw sry stavning i min text - va trött och skrev snabbt
/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB