Så överlever Amy och Lana zombie-apokalypsen

Robot
Så överlever Amy och Lana zombie-apokalypsen

I skräckäventyret Amy kontrollerar du en ung kvinna och en liten flicka som tillsammans försöker överleva i en blek framtidsvision där allt gått åt helvete.

#lexis-numque, #amy, #ico


Medlem
Så överlever Amy och Lana zombie-apokalypsen

@#¤% zombies!
Jag är trött å tar mig full frihet att vara bitter över ännu ett spel med tema zombies, även om det nu åtminstone inte är en FPS fest.

Medlem

ZOMBIES! GE MIG MER!!! Det måste nog fan vara den ultimata fienden i ett spel! NICE!

Den enes avträde är den andres guldgruva, eller hur var det nu?

Skrivet av Sebastian Lind:

Den enes avträde är den andres guldgruva, eller hur var det nu?

Den enes Guld är en annans Fredag Skyrim


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det är alltid zombies eller någon annan form av mutation så att de blr som zombies. Kunde varit andra fiender. Typ plundrare och hobos och diverse poliser.

Medlem

Släpps inte spelet till pc eller konsolsiva så blir det inget köp, 4gb hårddisk på min casual version till xbox...yaaay!


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Ang. Zombies - Ja jag gillar zombies , kan inte få nog av dom i spel häller.
Dock så är "dagens" zombies i spel ett skämt.

Dvs jag gillar INTE 28 dagar senare versionen - filmen va kick as men i spel så skulle det lika gärna kunna vara robotar med automat karbiner.

Jag vill ha zombies som i dom första resident evil spelen. Långsamma, hasande, suckande döda människor som stalkar dig genom en lång korridor. Vem minns inte känslan av att vara i ett mörkt rum i RE 1+2 med strikt kameravinkel mara för att sekunden senare höra något som kommer krälande på golvet så du backar upp mot en garderob bara för att sekunden senare öppnas och en zombie ramlar på dig samtidigt som du ser en kommer krypande på golvet.

För mig är det mycket mera skrämmande än att gå i en korridor bara för att sekunden senare se en zombie få total rage och komma springande mot dig i 190 så att du bara behöver vända dig om och springa som du gör i alla andra spel oftast.

I verkligheten så skulle långsamma zombies vara mindre äckliga ja, och dom snabba total skräck. Men nu är det spel.

Ang spelet: Det ser bra ut ja, men när ska devs lära sig att programera AI på ett bra sätt?
Tyckte A.In va ett total skämt av det jag såg.

1. Amy har hittat något på marken och hon bara står och tittar på det som en idiot.
Varför inte ta upp objected eller sparka på det och sen säga, hey i found something here ?!

2. Hon beter sig som en rädd liten flicka ?!
Ja hon står bredvid en död människa utan ben och armar och är "jätte rädd".
Är det inte mera trauma av att se kött slamsor och blod i ett hörn av en människa?
Själv (i hennes kläder) skulle jag sätta mig i ett hörn och blunda typ.

3. Man ser att hon är rädd!
Ehh hon går och ser rädd ut, tittar inte bakom för bakom en vägg ( road block ) står en zombie.
Men det är lugnt, så länge hon "ser" rädd ut och inte "beter sig" som hon är det så gissar jag på att det är "ok"
LOL vilket skämt.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Ja jag vet inte, I'm not overexcited.

Medlem

Önskar att de kunde ge oss ett release-datum already. De säger hösten men vi är redan i november. Känns som något har gått fel och spelet inte kommer ut förrän 2012... som allt annat, suck

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Dvs jag gillar INTE 28 dagar senare versionen - filmen va kick as men i spel så skulle det lika gärna kunna vara robotar med automat karbiner.

Inte för att vara den som är den, men 28 days later handlar om ett "rage-virus" som levande människor får, och inte om levande döda per definition, varav dem är så snabba. Och den filmen är ärligt talat en av de bättre zombie-filmerna om jag ska vara ärlig. Men förstår var du menar och håller med dig angående vilken typ av zombie-spel som är bättre. Problemet tror jag ligger i att det är svårt att göra det läskigt när du har snabba zombies, eftersom det lätt blir mer action än skräck då.

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Ang. Zombies - Ja jag gillar zombies , kan inte få nog av dom i spel häller.
Dock så är "dagens" zombies i spel ett skämt.

Dvs jag gillar INTE 28 dagar senare versionen - filmen va kick as men i spel så skulle det lika gärna kunna vara robotar med automat karbiner.

Jag vill ha zombies som i dom första resident evil spelen. Långsamma, hasande, suckande döda människor som stalkar dig genom en lång korridor. Vem minns inte känslan av att vara i ett mörkt rum i RE 1+2 med strikt kameravinkel mara för att sekunden senare höra något som kommer krälande på golvet så du backar upp mot en garderob bara för att sekunden senare öppnas och en zombie ramlar på dig samtidigt som du ser en kommer krypande på golvet.

För mig är det mycket mera skrämmande än att gå i en korridor bara för att sekunden senare se en zombie få total rage och komma springande mot dig i 190 så att du bara behöver vända dig om och springa som du gör i alla andra spel oftast.

I verkligheten så skulle långsamma zombies vara mindre äckliga ja, och dom snabba total skräck. Men nu är det spel.

Ang spelet: Det ser bra ut ja, men när ska devs lära sig att programera AI på ett bra sätt?
Tyckte A.In va ett total skämt av det jag såg.

1. Amy har hittat något på marken och hon bara står och tittar på det som en idiot.
Varför inte ta upp objected eller sparka på det och sen säga, hey i found something here ?!

2. Hon beter sig som en rädd liten flicka ?!
Ja hon står bredvid en död människa utan ben och armar och är "jätte rädd".
Är det inte mera trauma av att se kött slamsor och blod i ett hörn av en människa?
Själv (i hennes kläder) skulle jag sätta mig i ett hörn och blunda typ.

3. Man ser att hon är rädd!
Ehh hon går och ser rädd ut, tittar inte bakom för bakom en vägg ( road block ) står en zombie.
Men det är lugnt, så länge hon "ser" rädd ut och inte "beter sig" som hon är det så gissar jag på att det är "ok"
LOL vilket skämt.

Jag skulle vilja ge dig rätt på alla punkter!

Snabba zombier är verkligen skit. Jag älskar Romero-zombierna eller ännu bättre Max Brooks-zombierna.

Zombier ska vara sega, hasande, ryckiga, morrande, stönande, vrålande odöda helvetesmaskiner. Inte frukta eld, inte kunna tänka, inte bry sig om skada, bara gå och gå och gå rakt mot en, bestämda att slita en i styckten och sätta i sig en.

Det ska vara känslan av att "det spelar ingen roll hur mycket snabbare du är än dom, för hur långt bort du än springer så måste du vila någon gång... eller bara ge upp psykiskt... för de kommer alltid komma efter dig, och de kommer alltid hitta dig, och de kommer vilja äta dig."

Tyckte också Amy verkade rätt retarderad. Och när man fick se hur hon kunde "crawl through narrow spaces" så var det perfekt fyrkantiga "hålet" Amy kröp igenom STORT NOG FÖR LANA. Utan problem! Så... Yeah.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Ang. Zombies - Ja jag gillar zombies , kan inte få nog av dom i spel häller.
Dock så är "dagens" zombies i spel ett skämt.

Dvs jag gillar INTE 28 dagar senare versionen - filmen va kick as men i spel så skulle det lika gärna kunna vara robotar med automat karbiner.

Jag vill ha zombies som i dom första resident evil spelen. Långsamma, hasande, suckande döda människor som stalkar dig genom en lång korridor. Vem minns inte känslan av att vara i ett mörkt rum i RE 1+2 med strikt kameravinkel mara för att sekunden senare höra något som kommer krälande på golvet så du backar upp mot en garderob bara för att sekunden senare öppnas och en zombie ramlar på dig samtidigt som du ser en kommer krypande på golvet.

För mig är det mycket mera skrämmande än att gå i en korridor bara för att sekunden senare se en zombie få total rage och komma springande mot dig i 190 så att du bara behöver vända dig om och springa som du gör i alla andra spel oftast.

I verkligheten så skulle långsamma zombies vara mindre äckliga ja, och dom snabba total skräck. Men nu är det spel.

Ang spelet: Det ser bra ut ja, men när ska devs lära sig att programera AI på ett bra sätt?
Tyckte A.In va ett total skämt av det jag såg.

1. Amy har hittat något på marken och hon bara står och tittar på det som en idiot.
Varför inte ta upp objected eller sparka på det och sen säga, hey i found something here ?!

2. Hon beter sig som en rädd liten flicka ?!
Ja hon står bredvid en död människa utan ben och armar och är "jätte rädd".
Är det inte mera trauma av att se kött slamsor och blod i ett hörn av en människa?
Själv (i hennes kläder) skulle jag sätta mig i ett hörn och blunda typ.

3. Man ser att hon är rädd!
Ehh hon går och ser rädd ut, tittar inte bakom för bakom en vägg ( road block ) står en zombie.
Men det är lugnt, så länge hon "ser" rädd ut och inte "beter sig" som hon är det så gissar jag på att det är "ok"
LOL vilket skämt.

Jag skulle vilja ge dig rätt på alla punkter!

Snabba zombier är verkligen skit. Jag älskar Romero-zombierna eller ännu bättre Max Brooks-zombierna.

Zombier ska vara sega, hasande, ryckiga, morrande, stönande, vrålande odöda helvetesmaskiner. Inte frukta eld, inte kunna tänka, inte bry sig om skada, bara gå och gå och gå rakt mot en, bestämda att slita en i styckten och sätta i sig en.

Det ska vara känslan av att "det spelar ingen roll hur mycket snabbare du är än dom, för hur långt bort du än springer så måste du vila någon gång... eller bara ge upp psykiskt... för de kommer alltid komma efter dig, och de kommer alltid hitta dig, och de kommer vilja äta dig."

Tyckte också Amy verkade rätt retarderad. Och när man fick se hur hon kunde "crawl through narrow spaces" så var det perfekt fyrkantiga "hålet" Amy kröp igenom STORT NOG FÖR LANA. Utan problem! Så... Yeah.

Äsch, det är väl lika retarded att Lana inte kryper genom hålet som att Leon inte kan hoppa över staket när han blir jagad av Ganados i RE4. Jag har ingen lust att klanka ner på AMY, tycker det är nice med att det fortfarande finns folk som vill göra riktiga skräckspel ännu för en billig peng dessutom. Då får AI:n lov att vara korkad och spelet innehålla uttjatade zombies, bara så länge det finns en chans att man faktiskt blir rädd när man spelar spelet.

Medlem

Måste posta och säga att jag håller med Red_Eyez_Gr3mlin om zombies i spel.

Inaktiv
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Ang. Zombies - Ja jag gillar zombies , kan inte få nog av dom i spel häller.
Dock så är "dagens" zombies i spel ett skämt.

Dvs jag gillar INTE 28 dagar senare versionen - filmen va kick as men i spel så skulle det lika gärna kunna vara robotar med automat karbiner.

Jag vill ha zombies som i dom första resident evil spelen. Långsamma, hasande, suckande döda människor som stalkar dig genom en lång korridor. Vem minns inte känslan av att vara i ett mörkt rum i RE 1+2 med strikt kameravinkel mara för att sekunden senare höra något som kommer krälande på golvet så du backar upp mot en garderob bara för att sekunden senare öppnas och en zombie ramlar på dig samtidigt som du ser en kommer krypande på golvet.

För mig är det mycket mera skrämmande än att gå i en korridor bara för att sekunden senare se en zombie få total rage och komma springande mot dig i 190 så att du bara behöver vända dig om och springa som du gör i alla andra spel oftast.

I verkligheten så skulle långsamma zombies vara mindre äckliga ja, och dom snabba total skräck. Men nu är det spel.

Ang spelet: Det ser bra ut ja, men när ska devs lära sig att programera AI på ett bra sätt?
Tyckte A.In va ett total skämt av det jag såg.

1. Amy har hittat något på marken och hon bara står och tittar på det som en idiot.
Varför inte ta upp objected eller sparka på det och sen säga, hey i found something here ?!

2. Hon beter sig som en rädd liten flicka ?!
Ja hon står bredvid en död människa utan ben och armar och är "jätte rädd".
Är det inte mera trauma av att se kött slamsor och blod i ett hörn av en människa?
Själv (i hennes kläder) skulle jag sätta mig i ett hörn och blunda typ.

3. Man ser att hon är rädd!
Ehh hon går och ser rädd ut, tittar inte bakom för bakom en vägg ( road block ) står en zombie.
Men det är lugnt, så länge hon "ser" rädd ut och inte "beter sig" som hon är det så gissar jag på att det är "ok"
LOL vilket skämt.

Jag skulle vilja ge dig rätt på alla punkter!

Snabba zombier är verkligen skit. Jag älskar Romero-zombierna eller ännu bättre Max Brooks-zombierna.

Zombier ska vara sega, hasande, ryckiga, morrande, stönande, vrålande odöda helvetesmaskiner. Inte frukta eld, inte kunna tänka, inte bry sig om skada, bara gå och gå och gå rakt mot en, bestämda att slita en i styckten och sätta i sig en.

Det ska vara känslan av att "det spelar ingen roll hur mycket snabbare du är än dom, för hur långt bort du än springer så måste du vila någon gång... eller bara ge upp psykiskt... för de kommer alltid komma efter dig, och de kommer alltid hitta dig, och de kommer vilja äta dig."

Tyckte också Amy verkade rätt retarderad. Och när man fick se hur hon kunde "crawl through narrow spaces" så var det perfekt fyrkantiga "hålet" Amy kröp igenom STORT NOG FÖR LANA. Utan problem! Så... Yeah.

Kan inte säga det bättre själv ang hur zombies ska va

btw sry stavning i min text - va trött och skrev snabbt


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

HAHA!

som om inte lana kunde krypit igenom den där öppningen, dom har ju inte så skilda kroppsformer.
lana borde varit en riktig tjockis för att det skulle vara värt något!

mja, jag vet inte om det kommer bli ett bra spel ändå. aja, time will tell!

1
Skriv svar