Microsoft: "Kinect tilltalar hardcore-publiken"
Microsoft är övertygade om att många hardcore-spelare redan älskar Kinect och att ännu fler kommer att ansluta.
#kinect-sports-season-two, #kinect-star-wars, #kinect-fun-lab, #rise-of-nightmares, #ryse
Är de allvarliga?
Min 4-åring fick Kinect i julklapp, duger till att klappa tigrar och åka båt ner för floder, men hardcore?
Den står i hans rum och samlar damm.
Jag tycker tekniken fungerar ganska dåligt med om jag skall vara ärlig, hur kan man vilja vara beroende av någonting som verkligen inte har den precision som krävs för riktiga spel.
Men visst, tycker man det är kul att sitta och läsa dialogerna i Mass Effect 3 så kanske det är något att satsa på...eller att hålla ut händerna och kör Forza med en låtsas ratt :/
”Herregud, jag älskar den, jag tar fram den när jag har fest, jag spelar med min flickvän och jag kan spela med mina barn!”
All quite the hardcore demographics...
Om Microsofts tanke var att hardcore gamers kommer använda Kinect som dörrstopp, då har de rätt! Både jag, min flickvän, mamma, mormor, barn och grannar, tja alla i min omgivning kommer att använda den som ett mycket funktionellt dörrstopp. Suck... Vart kommer detta sluta?
Impeccable timing. Like clockwork! Trouble comes. You come. Save the day. Clockwork!
Tycker begreppet "hardcore" har förlorat sin mening, definitionen av att vara en "hardcore gamer" idag verkar vara att inte äga en Wii-konsol och att inte äga rörelsekänsliga handkontroller. Det är alltså "hardcore" att spela Halo i soffan. Ok.. Frågar ni mig ska man spela minst 5-6 timmar om dagen, och helst ett spel i stil CS/COD4 eller Starcraft där man alltid kan bli duktigare på spelet. MMORPGs är också hardcore om man verkligen nöter det tiotals timmar per vecka.
Tycker inte det är hardcore att köpa ett nytt spel som inte riktar in sig på barnfamiljer.
”Herregud, jag älskar den, jag tar fram den när jag har fest, jag spelar med min flickvän och jag kan spela med mina barn!”
All quite the hardcore demographics...
Ja, jag tror herr'n i artikeln borde kolla upp betydelsen av "hardcore-spelare".
"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern
Jag har Kinect och tycker att det kan vara lite roligt att bowla, springa och fåna mig - men det är tillsammans med fru eller vänner. Knappast vad jag räknar till hardcore gaming i alla fall. Tror att Kinect kan bli en OK idé att spinna vidare som extra kontroll för rörelser och röst kommandon. Star Wars Kinect är ju ett måst men annars måste jag säga att Microsoft som vanligt är ute och cycklar i motvind när det gäller att tala till hardcore gamers...
A badly drawn wolf
Jag köpte Kinect och blev positivt överraskad. Men sen har jag ett stort rum där jag spelar ifrån och ibland räcker inte ens det. Dom spelen som jag har spelet hittils, och som finns, är just "partyspel".
Jag ser mig som en hardcorespelare och det ska bli skoj att se hur de tyngre spelen som kommer till Kinect kommer att bli.