Fästingar?!
Aj och fy..
Jag var ute och levde skärgårdsliv i helgen. Någon dag efter märkte jag två finnar med svart i mitten på insidan av låren..
Dom två finnarna var visst fästingar märkte jag när man kunde röra på kroppen på dom
Men iaf... Nu tog jag bort dom idag. (trodde jag) dom två på låren var borta.. En låg död i kallingarna och sen tyckte jag att det kliade på pungen.
Vafan där satt en till, skitstor!!
Tog bort den och nu har jag bara tre röda märken kvar efter mina fripassagerare. Jag har blivit fästingvaccinerad men det är väl mot hjärnhinneinflamation tror jag..
Jag blir lite rädd nu. Måste man göra något? En satt ju lixom på min fortplantningspåse? Snälla någon jag gråter snart
"fortplantningspåse" haha.. förlåt men fan va roligt uttryck!
om du kan se att du fått bort dom och vaccinerat dig ska det väl inte vara någon fara.. man har ju råkat ut för värre saker med sin fortplantningspåse än detta känns det som
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
Kolla om du har röda ringar runt fästingsbetten. Har du det är det troligtvis borelia som i sin tur kan leda till hjärnhinneinflammation om man inte gör någonting åt det.
Gå/ring till vårdcentralen och fråga vad du ska göra.
Tyvärr men om du blir biten av en fästing på pungen så sprutar den in sitt DNA i dinna testiklar. Om du inom 45 - 50 år skaffar barn kommer dom bli stora fästing mutationer. To bad.
Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.
Hahahah, Har en vän till mig som lyckades få en _i_ röven. Det var roligt han skulle ta bort den.
Men på din fråga så har jag varit med om samma sak, lamt försök att ta bort en fästing, dock inte på pungen. Men om det är så att huvudet fastnat som är vanligt så är det inte särskilt bra. Så om du ringer sjukhuset så säger dom nog antigen: "Kom in så får vi kolla på det" eller "Men det är nog ingen fara, huvudet kommer försvinna inom 1 vecka eller 2".
Så min tips: Ring sjukan ^^
Dr. SkruMp <3 #komsi
Så går det när man springer runt naken i skärgården.
Menar du att du hittade två färstingar på dig och sedan väntade med att ta bort dem tills du kom hem?! Jag hade tagit bort dem (och förmodligen en bit av benet också) direkt i samma sekund utan att ens kolla läget.
Precis som så många andra saker i vår värld så fyller insekterna sina funktioner men gosse vad jag hatar dem. Flugor, mygg, silverfiskar, fästingar och alla deras kompisar... jag hatar dem med passion.
Jag gillar spindlar då de äter/fångar andra insekter. Har dock några i källaren som jag inte tar bort främst för att jag inte vågar, de brukar kolla in grannens hund lixom... rena fågelspindlarna.
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Tror inte du behöver oroa dig så mycket. kolla om de kommer lite ringar runt..
Min svärfar fick borelia tror jag, fast han klara sig utan problem, bara ta lite sån god medicin så går de över. Tänk alltid positivt. Viktigt att göra det.
Calle säger att jag är influencer
Brukar vara lite rött efteråt. Fastingarna biter ju ett litet sår som bakterier kan komma in i.
Börja oroa dig när det röda blir stort som en 50-öring.
Det kanske inte var en fästing utan en spinder som lade sina ägg i din "påse". Sen växer det en massa små larver där inne som sakta äter upp dig.
Som steklar gör med getingar.
"People don't plan to fail, they just fail to plan"
Klart man blir paranoid, BORELIA FFS !
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
Borelia behandlas med antibiotika och hjärnhinneinflamation kan man inte vaccinera sig mot, det är en vanlig följdsjukdom till borelia. Om du ser att det börjar bli typ knytnävesstora röda märken kring betten kan du ge dej på att du fått borelia :/
I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder
http://web.telia.com/~u31109390/runes_and_ruins/images/bohus....
Där är en stor fästning...
Hahahaha, herregud humor....
Nämen!
Se till att hålla koll på de ställena där du fick fästingen. Blev själv biten förra sommaren och tog bort fästingen som jag alltid brukar göra, kollade så att huvudet var väck och var glad. Senare efter ca 2 veckor upptäckte jag att det hade blivit ett knytnävs-stort rött märke där jag blev biten... Självklart hade man fått boerelia och det var bara att kila iväg till sjukhuset, få lite antibiotika (stavning?) och efter några dagar var allt frid och fröjd igen.