Medlem
Ps3

Funderar på att köpa en ps3 begagnad. Får ett riktigt bra pris, får dessutom möjlighet att testa grejorna innan jag bestämmer mig och betalar.

Problemet är dock att kvitto saknas och sålunda också garantin. Vad bör jag tänka på/akta mig för? Finns det PS3 kopior och hur känner jag igen dem isf?

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tveksam till att det finns kopior.. kolla om den är importerad eller svensksåld. Se om spelen funkar som de ska och/eller ta med ett spel som är sålt här i sverige om du kan. Testa onlineläget.

Medlem
Medlem

vad skrattas det åt?
finns kopior av i princip all elektronisk utrustning, om man gräver tillräckligt djupt i vissa länder.

Dock borde det ju rätt snabbt visa sig när man startar konsollen första gången.

signatur

Inaktiv

Tror inte det har blivit så värst vanligt med Ps3 kopior här ännu, så som mogvard sa så borde du testa vilken region som kosolen hör till. Det borde inte göra något för att den inte är regionsskyddad när det gäller ps3 spel, men om du vill spela Ps2 så se till att den är PAL.

Medlem

Hur kommer det sig att inte finns kvitto eller garanti då ? jag hade då inte köpt om inte kvitto finns, fast iof så gäller inte kvitto när man säljer i andra hand ändå.

Inaktiv

var kan man få tag på PS3 billigast,
är det fortfarande elgiganten och priset 5.800 som är billigast ?

Medlem
Skrivet av Wii Wii:

var kan man få tag på PS3 billigast,
är det fortfarande elgiganten och priset 5.800 som är billigast ?

Prisjakt.se is your friend.

Inaktiv

ok,
med en ps3 brevid min Wii kommer man aldrig mer ha tråkigt.
ps3 bäst grafik och kul.
Wii bäst kontroll och kul.
360 inte bäst grafik inte heller kul.

tycker jag iaf

Inaktiv
Skrivet av Wii Wii:

ok,
med en ps3 brevid min Wii kommer man aldrig mer ha tråkigt.
ps3 bäst grafik och kul.
Wii bäst kontroll och kul.
360 inte bäst grafik inte heller kul.

tycker jag iaf

Sakligt som vanligt. Nåja, så fort det kommer spel till PS3 lär det vara en trevlig maskin. Just nu är det ett överpris för vad man får IMHO. Blu(r)Ray eller inte.

signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

du behöver väl inte stressa, finns ju inget att spela.

Medlem

Finns en hel del spel jag skulle njuta av till ps3 redan nu så jag oroar mig inte för spelen.

Han säger bara att han "inte har kvar" kvittot så det får man väl tolka hur man vill, men om några dagar får jag veta om det är ett paket tegelsten jag får hem eller ej.

Tror dock inte det eftersom vi anv internetgiro så jag kommer hinna testa konsollen ordentligt innan betalningen skickas.

Spännande iaf, har nyss köpt nya grejor till vardagsrummet också, ser fram emot att få starta upp allt tillsammans

signatur

Medlem

det är nog inte en tegelsten, kan nog vara någon annas då, mycke borttappade kvitton är stöldgods.

Medlem

mjo är ju inte omöjligt men jag har ingen anledning att tro jag köper stöldgods annat än det låga priset och egentligen är det inte ett lågt pris med tanke på att det saknas garanti

signatur

Inaktiv

Maskinen släpptes väl i slutet av mars detta år och den har väl iaf 1års garanti så då borde man väl kunna få garanti till mars 2008 iaf om man ringer leverantörerna eller nåt tycker jag:/

Medlem

Konstigt det där med garantin tycker jag, det ska väl vara två års garanti på elektronikprylar enligt konsumentköplagen?

signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Konstigt det där med garantin tycker jag, det ska väl vara två års garanti på elektronikprylar enligt konsumentköplagen?

Det är väl tom 3 år numera.

Medlem

även utan kvitto och inköpsbevis?

signatur

1
Skriv svar