Vilken film såg du senast?
Hancock (Blu-Ray)
Då filmen gick på bio var jag inte så jätte intresserad av filmen. För jag gillar mer seriösa filmer, och Hancock såg allt annat än seriöst ut. Men min morbror hade filmen på Blu-Ray och rekommenderade den. Så... ja. Will Smith och läckerbiten(!) Charlize Theron är ju med. Så varför inte?
Filmen visade sig vara precis som jag hade förutsett. Löjlig, dåliga effekter och tråkig humor. I slutet av filmen började filmen bli bättre. Men strax därefter var ju filmen slut. Tyvärr.
Det enda som höjer filmens betyg är Will Smith och det
lite sorgliga
slutet.
Betyg: 3/5
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
The Pianist (TV)
Jag har bestämt mig för att kolla på (de flesta av) filmerna som ligger på den kända IMDB Top 250 listan. Efter att jag såg The Pianist igår kväll så har jag nu sett 58 av 250 filmer från listan.
Det märktes redan från start att filmen var en kvalitetsfilm. Filmen öppnar med Adrien Brody som spelar piano samtidigt som det exploderar runt omkring honom. Han hoppar till, små delar av väggarna faller över honom, men han fortsätter spela. I den scenen förstod man hur mycket han älskade att spela piano och sket i kriget.
Filmen hade sina tråkiga stunder, men dom varade inte länge nog för att påverka betyget. TV3 hade problem med undertexten som började i mitten av filmen, och det förstörde upplevelsen ganska mycket faktiskt. Jag hade inga problem med engelskan, men i slutet snackades det mycket på tyska som gjorde att jag tappade greppet om filmen helt. Men det här påverkar såklart inte betyget heller.
I slutet av filmen handlade det mycket om överlevnad. Ni vet. Äta och dricka allt man hittar. Oavsett hur äckligt det är. Och det gillar jag. Det kändes som Into The Wild i Fallout 3 miljö.
Betyg: 5/5
Heh, verkar som vi har samma mål då. Dock har du ett försprång på 4 filmer
Hotel Rwanda (TV)
Don Cheadle gör en lysande insats i denna dramafilm som är baserad på oroligheterna i Rwanda där flera miljoner människor dödades.
Filmen var väldigt gripande och visar hur hemskt krig kan vara.
<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(
Tyckte själv den var lite för...barnvänlig. Vet inte om det beror på att jag är lite twisted men den kändes lite för vänlig. Tyckte att "Shooting Dogs" som också handlar om massakern i Rwanda speglade en mer realistisk och grymmare sida.
Annars så såg jag på Conan the Barbarian igår (ni läste rätt). Väldigt underskattad film, helt klart den bästa i sig genre...sen att genren kanske inte är den bästa är ju en annan sak.
What seems to be the officer problem?
gäller väll bara mån-tosdag va ?
Och kostar själv 70:-... har jag fel?
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Så filmen är OK och har fått betyget 3.5? 3.5 är närmare "Mycket bra" än "OK" på min betygsskala.
1 - Kasst
2 - Helt okej
3 - Bra
4 - Mycket bra
5 - Superduperbraomgpwnage1337z0rxfilm!
...typ så.
"To crush your enemies, see them driven before you, and to hear the lamentations of their women."
Ja väldigt episkt soundtrack får jag säga.
What seems to be the officer problem?
The Punisher - War Zone
Filmen var kass på precis alla punkter faktiskt. Humorn var väldigt misslyckad, skådespeleriet var skrattframkallande och handlingen var väldigt tunn. Den enda bra låten från soundtracket var "Psychosocial" av Slipknot. Filmens temalåt var alldeles för lik "The Dark Knight".
Betyg: 1/5
Harry Potter och Halvblodsprinsen (bio)
Halva filmen kändes snarare som romantisk-drama-(okomisk)-komedi snarare än en ny film i Harry Potter-serien. Hur som helst så tog den sig rejält i slutspurten och blev en ganska hyffsad film ändå. Dock den sämsta i serien skulle jag nog vilja säga.
Betyg: 7/10
The Hangover (Baksmällan)
Jag tror faktiskt att komedier är den svåraste genren inom film att lyckas med. Humorn hos folk varierar stort. Därför är jag väldigt tveksam till komedifilmer och undviker dem för det mesta. Men eftersom The Hangover har fått så sjukt bra kritik så kunde jag inte hålla mig.
Filmen föll mig i smaken redan från start. Det var precis den humorn som jag gillar. Karaktärerna var sköna på sitt sätt. Låtarna i filmen var inte lika bra (för mycket Hip-Hop och R&B ).
Kinesen var höjdpunkten i filmen. Ni måste bara se det här!
Betyg: 4,5/5
Intolerable Cruelty
Jag undrar vad Coen bröderna tänkte... dom lyckades åstadkomma ett verk som motsäger deras typiska drag när det gäller film. Tråkig humor, musik och foto.
4/10
Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.
Silent Hill
Tja, vad säger man. Film byggandes på spel brukar inte vara bra men jag ger filmen 3/5. Jag har inte spelat spelen men det är iaf nåt med filmen som tilltalar mig.
Den var halvspännande.
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
The Last House To The Left (2009)
Den här skräckfilmen skapar inget nytt spår i skräckgenren, utan går i precis samma spår som alla andra typiska skräckfilmer. Jag blev väldigt uttråkad.
Filmen var väldigt våldsam med en hel del obehagliga scener (i klass med SAW-filmerna). Men så ska det vara. Handlingen är väldigt tunn och tjatig.
Kan faktiskt inte komma på någonting bra med den här filmen.
Betyg: 1/5
Pineapple Express
Då har man sett ännu en lyckad komedifilm. Komedifilmer kanske inte är så dåliga trots allt.
Dialogerna i filmen var oftast nonsense, men ändå så grymt kul. Slagsmålen måste vara det roligaste jag har sett. Någonsin.
Pineapple Express ligger minst i samma klass som The Hangover. Om inte över till och med...
Det blev en hel del asgarv av Pineapple Express Walt:)
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
Skapar inget nytt spår?! Det är ju en banbrytande film, det du ser är en remake på en gammal film av Wes Craven som gett oss allt från freddy kreuger till scream. Jag har inte sett den nya ännu men tänker lätt göra det.
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.