Nya bilder från Gran Turismo 5
Annars är väl själva körningen det viktigaste, vilket GT4 lyckades bra med imo.
Jag bryr mig inte om skademodellering överhuvudtaget.
Precis införskaffat Prologue, vunnit guld på alla i "C" klassen och håller på i "B". Jag var tvungen att stänga av alla hjälpmedel för att det skulle bli kul, och jäklar vad kul det blev sen då. Riktigt snyggt är det, ibland undrar man om det verkligen är ett spel.
1080p is here to stay!
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
hmm det är nog snart 2,5 år sen sedan jag skaffade min ps3:a och då var en av "fördelarna" gentemot ps3 gt5.. det var ju bara glömma ett tag, men ska de hålla på och påminna mig om att detta kommer någon gång i framtiden hela tiden kommer jag bojkotta spelet!
thank you, come again
Ser underbart ut.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Kör du en bilsimulator så är en Logitech G25 nästan ett måste, och den funkar inte till Xbox 360, funkar dock till PS3. En sån ratt går på över 2000kr, alltså inte vart de om man inte är en riktig entusiast. Har man en konsol är man ute efter att ha skoj och inte att eftersträva verkligheten, vi har de verkliga livet för de.
Vill ni ha verklighet så skaffa en bil och börja tävla, eller skaffa SimBims nya spel, Race On.
Vill ni ha underhållning och inte behöva oroa er för ultrarealism utan nöjer er med realism, skaffa GT5 eller Forza 3
Bra skrivet Mahone!
Kommer aldrig vara 100% realistiskt på en konsol om det skulle vara så så hade ni bara haft ett liv sen hade det vart Game Over for life.
Tycker att man kan kalla GT och Forza för simulatorer trots att det inte är ULTRA realism som Mahone kallar det och hade ni smällt in i en vägg i 300km/h så kan ni inte spela på en månad står det i spelmenyn för att föraren är på sjukhus, det låter ju jätteskoj.
Hur mycket realism vill ni ha? Vart går gränsen!?
Hmm...Om man kraschar i 300 km \ h så är det nog inte en månad på sjukan. Då är det game over...
De kraftigare byggda bilarna (t ex Le Mans) ska nog klara en del, fast man kan ju iaf inte köra med bilen efter en sådan smäll, overkligt om man kan fortsätta med loppet.
Jag kräver ju inte skademodellering, men tycker dock att om man ska ha det, borde det iaf gå att totalförstöra skiten
Ingen eller maximal
Skulle då "försvarsmaktens flygsimulator" inte vara en simulator för att planet inte exploderar i bitar och brandbilar kommer och släcker... Nä, där kommer bara en ruta upp "du är död".
Beror helt på vad man "simulerar". Gran Turismo simulerar kör egenskaperna av bilarna och inte krockarna. GT är inget destruction derby, där ska du hålla dig på banan.
Återigen miss informerad, skademotorn är LÅNGT ifrån klar, det där du såg var ca 2 månaders arbete som visades upp. De arbetar just ny för fullt med skademotorn och de siktar på pixel per deformation. Något som tidigare inte har gjorts på konsol. Då det alltid varit pre calculated deformation.
"GB: Gran Turismo 5 will offer a new kind of damage?
KY: Right now we are adding a brand new real-time deformation engine that will process according to the speed and angle of impact. But doing this in real-time remains truly complex. We could make it an easier way with pre-damaged models but definitely we don?t want to make it that way."
Killarna vet vad de sysslar med och lever upp till den höga standard som GT alltid haft.
Bilderna är tagna från replay mode som erbjuder i dagsläget 8 mega pixel kvalité enligt utvecklarna. Se siktar på att nå upp till 20 mega pixel.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.