Intergalactic handlar om tro och religion
Naughty Dog tycks räkna med kärlek och hat.
#intergalactic, #naughty-dog, #neil-druckmann, #ps5, #the-heretic-prophet
Gud är stor, The End.
Nästa spel?
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Lite som Death stranding alltså. Den spel serien(snart) har väldigt flummiga religösa budskap. Jag är helt inne i religion även om jag är ateist ut i fingerspetsarna. Så är jag endå fascinerad över folk med en helt annan syn på verkligheten allt ifrån Maga till Buddism. Så det låter fortfarande intressant. Men jag måste först se någon typ av gameplay för att se om spelet är för mig.
Stencool trailer. Gillade alla referenser till vår nutid. Kanske blir detta det första rymdspelet som engagerar mig på riktigt…
Håller med. Pet Shop Boys var lite pricken över i.
Spelet kommer bli fantastiskt!
Utan minsta tvekan! 👍❤️
funka ju iaf utmärkt för både matrix och harry potter iaf
Jag tycker det verkar vara väldigt coolt! Många har invändningar men det är svårt att vara nice mot alla. Definitivt nåt för mig. Religion och tro är väldigt intressant för mig och jag tycker att utgivaren har gett ut guld. Ingen tvekan att jag tänker köra det och nå slutmålet.
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
Låter väldigt intressant.
Låter intressant om man gör det på rätt sätt och inte nåt politiskt trams.
Du vet att religion på högre nivå alltid blandas med politik så det lär vara oundvikligt.
Du vet att religion på högre nivå alltid blandas med politik så det lär vara oundvikligt.
Alltid intressant att så många är ointresserade av religion, men alla blir upprörda av det.
Alltid intressant att så många är ointresserade av religion, men alla blir upprörda av det.
Älskar att läsa om religion då det ger en inblick i mänsklig psykologi men ger också en förståelse i hur andra människor tänker.
Bara den biten att religiösa samfund i japanska RPG:n så gott som alltid är onda är en parallell till vad som faktiskt hände i Japan när folk försökte kristna landet.
Varför tar moderna spel sån oerhörd tid att göra? Det är väl samma mo-cap och liknande teknik?
Kollade igenom Naughty Dogs spel och TLoU2 är det senaste och släpptes 2020. Innan dess var det Uncharted: The Lost Legacy 2017, Uncharted 4 2016, Last of US 2013, Uncharted 3 2011, Uncharted 2 2009 och Uncharted 1 2007. Det största glappet mellan släpp av huvudtitlar var alltså 3 år innan. Nu har det gått 5 år och vi har fortfarande inget releasedatum.
Vad är det som gör att så många spel tar så sjukt lång tid nu för tiden?
PSN: OAKTHYR
Varför tar moderna spel sån oerhörd tid att göra? Det är väl samma mo-cap och liknande teknik?
Kollade igenom Naughty Dogs spel och TLoU2 är det senaste och släpptes 2020. Innan dess var det Uncharted: The Lost Legacy 2017, Uncharted 4 2016, Last of US 2013, Uncharted 3 2011, Uncharted 2 2009 och Uncharted 1 2007. Det största glappet mellan släpp av huvudtitlar var alltså 3 år innan. Nu har det gått 5 år och vi har fortfarande inget releasedatum.
Vad är det som gör att så många spel tar så sjukt lång tid nu för tiden?
Man tävlar om vem som kan proppa dom fulla med mest tjafs. Gör fler menyer och skillsträd än konkurrenten. Gör det lite större och längre. Mer. Måste ha nån ny grafisk effekt som gör att spelet presterar sämre.
Spelet ska ha mer också.
Vissa jobbar på spelet tills det är klart (Ragnarök). Andra släpper det för tidigt och det är en bajskorv (Jedi Survivor)
I'm all for it. Ett AAA-spel som vrider och vänder på tro och religion. Är inte ens en millimeter troende (men har inga problem om du är det), men dras ändå till saker som handlar om det. Far Cry 5 tyckte jag var väldigt intressant och då och då fastnar jag i mina Knutby-skov, och poddar om undergångssekter. Återstår iofs att se vilka vägar Intergalactic tar. Stay tuned om... tre år?
En Bamseponny av folket
Det har jag ingen aning om.
Men däremot vet jag att vara troende är något många borde ta till sig i dagens samhälle, världen hade varit så mycket finare.
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Det har jag ingen aning om.
Men däremot vet jag att vara troende är något många borde ta till sig i dagens samhälle, världen hade varit så mycket finare.
Ja, runt jul så äter alla pepparkakor och har ett milt sinne och tindrande ögon, är givmilda och snälla mot varann. Resten av året: inte så noga.
Oj vad originellt. Slängs säkert in lite vänsterpopulistisk antikapitalism också för att göra någonting helt nytt och unikt.
Jadu Kebbe.. Frågan är dock hur enkelt det går an att göra något "helt nytt och unikt" i 2024.
Musik har blivit gjord förr, i stort sett allt hämtas från andra artister. Film, likaså. Böcker likaså. Bilar likaså etc etc. Att förvänta något helt nytt kan vi nog se ganska långt efter i den tid vi lever i. Vi får nog nöja oss med bra produkter som spinner på något som redan fungerar
Vissa jobbar på spelet tills det är klart (Ragnarök).
*förutom en 8GB day one patch.
*förutom en 8GB day one patch.
Fick Ragnarök det? Jag köpte det vid release, laddade inte ner en enda patch och spelade genom hela. Läste innan att Digital Foundry sa att det är så pass slipat så det behövdes ingen patch.