Nu är det dags för mello 2025
Är kanske inte svettig om händerna eller väntar på resultatet.. men brukar titta på det, iom att det inte finns nåt annat att se.
Brukar ju dala en del i kvalité mellan avsnitt 2 till 5..
Var dock roligt intro, det som utspelade sig i lägenheten. Introt med Fröken Snusk kändes som rejäl playback.
Kollar bara för att min dotter gillar det. Röstar alltid 1 hjärta på alla artister i appen bara för att dom är så dåliga
Hade det inte varit bättre att INTE rösta?
---
Alltså, vad sysslar dom med angående röstningen och när dom ska avslöja vem som gick vidare?
Det tar ungefär 30 min (!!), från att dom stänger röstningen första gången, tills programmet är över.
Så programmet är ju inte mycket längre än en timme, men ändå ska man försöka klämma ut 30 min till.
Jag trodde dessutom att "Panetos"-killarna gick vidare, brukar ju vara två till final och två till andra chansen. Men nu var det tydligen vara en till andra chansen..
Hade det inte varit bättre att INTE rösta?
---
Alltså, vad sysslar dom med angående röstningen och när dom ska avslöja vem som gick vidare?
Det tar ungefär 30 min (!!), från att dom stänger röstningen första gången, tills programmet är över.
Så programmet är ju inte mycket längre än en timme, men ändå ska man försöka klämma ut 30 min till.
Jag trodde dessutom att "Panetos"-killarna gick vidare, brukar ju vara två till final och två till andra chansen. Men nu var det tydligen vara en till andra chansen..
Håller med. Det är ju public service, de behöver ju inte ens mjölka gör reklamtid?
Gillade verkligen melodifestivalen när jag växte upp, brukade sova över hos min moster när det pågick och titta tillsammans med henne som också gillade det. Sedan så gifte hon sig och skaffade hon egna ungar osv, och det fanns inte längre tid för det. Har i stort sett aldrig sett melodifestivalen sedan dess. Senast jag tittade var väl när Carola vann med Fångad av en stormvind.
Favoriten som är det absolut första jag tänker på när jag tänker på melodifestivalen är nog E' de' det här du kallar kärlek?
Jag tycker det är pinsamt, men kul.
För det betyder att jag får dricka alldeles för mycket bärs och skratta åt bidragen tillsammans med tjejen (som är helt besatt av mello). Sen kan jag ju tycka att mellanakterna kan va riktigt skoj emellanåt. Särskilt om de driver med sig själva.
Finns ju vissa bidrag som faktiskt är rätt bra sen när man hör studioinspelade versionen i bilen, typ Käärijäs Cha Cha Cha.