Se Developer Direct – Doom, hemligt nytt spel med mera

Robot
Se Developer Direct – Doom, hemligt nytt spel med mera
Testpilot

Undrar om ryktena att man inte kan hoppa i DOOM är sanna? Hoppas man får ett svar idag. Tyckte först det lät sjukt att skippa en sådan funktion, men ju mer och mer jag tänker på det så gillar jag det!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shadee:

Undrar om ryktena att man inte kan hoppa i DOOM är sanna? Hoppas man får ett svar idag. Tyckte först det lät sjukt att skippa en sådan funktion, men ju mer och mer jag tänker på det så gillar jag det!

Känns märkligt med tanke på hur mycket plattformande det var i förra spelet.

För mig låter det inte bra. Något likt spelet från 2016 hade varit bättre där det kan användas för att utforska omgivningen och att väva in det lite i strider. Håller med om att det blev för mycket i andra, men att ta bort det helt låter inte alls bra.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

För mig låter det inte bra. Något likt spelet från 2016 hade varit bättre där det kan användas för att utforska omgivningen och att väva in det lite i strider. Håller med om att det blev för mycket i andra, men att ta bort det helt låter inte alls bra.

Ryktena är att de vill tillbaka till rötterna med strafing och mer precisa skott, och inte en massa hoppande för att undvika. Sedan tillägg av den där skölden då. Inte ett enda hopp i teasern de släppte heller.

Stämmer det här så är det ju i princip bekräftat? Helt missat.
https://www.glitched.online/doom-the-dark-ages-dev-teases-rei...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tror inte de gör en evolution av Eternals game-loop. Den var välgjord, vågad och unik men samtidigt tappade de många spelare bara mellan 2016 och Eternal just för att det är så fundamentalt annorlunda mot alla andra doom-spel.

Vet flera som ville gilla Eternal och imponeras av det för vad det är men som bara inte gillar loopen i spelmekaniken. Om man var helt såld och drömmer om mer frenetisk arena-action likt Eternal tror jag man ska förbereda sig på en besvikelse.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ryktena är att de vill tillbaka till rötterna med strafing och mer precisa skott, och inte en massa hoppande för att undvika. Sedan tillägg av den där skölden då. Inte ett enda hopp i teasern de släppte heller.

Låter helt underbart för egen del 🙂
Hatade plattformsdelen i Eternal och inget hoppande kanske kan sakta ner gameplayet lite så jag inte blir lika åksjuk när jag spelar det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av heady89:

Tror inte de gör en evolution av Eternals game-loop. Den var välgjord, vågad och unik men samtidigt tappade de många spelare bara mellan 2016 och Eternal just för att det är så fundamentalt annorlunda mot alla andra doom-spel.

Vet flera som ville gilla Eternal och imponeras av det för vad det är men som bara inte gillar loopen i spelmekaniken. Om man var helt såld och drömmer om mer frenetisk arena-action likt Eternal tror jag man ska förbereda sig på en besvikelse.

Jag är en av dem. 2016 var bra, men Eternal blev inte vad jag hade HOPPats på.

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem

Doom Slayer aka Doomguy at the Dark Ages here we come.

Vilket hemligt spel kommer vi att få se tror ni?
Säkra kortet är nog, tyvärr, en remake på The Elder Scrolls IV: Oblivion, även om jag älskade Oblivion där och då.
Det mest osannolika är nog att en av Sonys studios släpper ett nytt spel från sina etablerade varumärken och på Xbox.
En annan osannolik dröm vore såklart Half Life 3 om vi pratar etablerade serier.

En spelmaskin är inte bättre än sina spel.

Redaktör
Skrivet av AELDSTAR:

Säkra kortet är nog, tyvärr, en remake på The Elder Scrolls IV: Oblivion, även om jag älskade Oblivion där och då.
Det mest osannolika är nog att en av Sonys studios släpper ett nytt spel från sina etablerade varumärken och på Xbox.
En annan osannolik dröm vore såklart Half Life 3 om vi pratar etablerade serier.

Oblivion lär inte vara hemliga spelet, som ska vara "ett helt nytt spel". Men det kan ju bli en överraskning!

signatur
Medlem
Skrivet av Shadee:

är faktiskt ett skutt ca 1:20 i första trailern, men just hur det är klippt innan så är det svårt att säga om det är pga spelmekanik för det, ska bli intressant att se om du har rätt, känns inte helt som en omöjlighet eftersom man inte kunde hoppa i oldschool doom

Testpilot
Skrivet av tuckdragon:

är faktiskt ett skutt ca 1:20 i första trailern, men just hur det är klippt innan så är det svårt att säga om det är pga spelmekanik för det, ska bli intressant att se om du har rätt, känns inte helt som en omöjlighet eftersom man inte kunde hoppa i oldschool doom

Ja, kanske. Kan även vara att det är liten kulle som man sprungit upp för och ramlar ner så att säga. Vi får nog se ikväll antar jag

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Oblivion lär inte vara hemliga spelet, som ska vara "ett helt nytt spel". Men det kan ju bli en överraskning!

Låt oss hoppas då. Blir spännande att se vad som händer senare i kväll/natt.

Medlem

Det jag mest vill veta mer om är Fable och Oblivion, men tror inte nån av dem är med idag. Håller tummarna att det nya spelet är något riktigt kul!

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Ryktena om det hemliga spelet säger:

"is a new entry in a legendary Japanese IP which has decades of history, and should make a lot of fans happy"

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Redaktör
Skrivet av AELDSTAR:

Låt oss hoppas då. Blir spännande att se vad som händer senare i kväll/natt.

Verkligen! T minus 18 minutes...

signatur
Medlem

Ser framemot Doom. Både 2016 och 2020 var strålande spel. Köpte Doom och Doom II rereleasen i julas och den var skitskoj också. Jag är redo!

Kanske vi får se lite Gears också?

Medlem

Ninja Gaiden!!!! Wo wo ow ow!

NuZ
Testpilot

NG4!!!!!! Wow! Ja tack!

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Den serien hade man gärna fått begrava helt. Jag hade kanske gett det en chans om det döptes om till ninja gaiden 3 v.3.0

NuZ
Testpilot

En remaster på 2an satt ju också som en fredagsgrogg! Bug o tack

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

En remaster på 2an satt ju också som en fredagsgrogg! Bug o tack

Ja herregud. Satt perfekt. Black edition sätter ju dessutom ribban högt. Ingen Sigma skit här inte...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shadee:

Du hade rätt!

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem

Doom the dark ages ser galet coolt ut, blir köp!

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Doom ser väldigt bra ut. Hoppas innerligt på att det levererar!
Resten av spelen var rena sömnpiller. Och nej, har aldrig gillat ng.

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av magma:

Doom the dark ages ser galet coolt ut, blir köp!

Håller med, verkar ösigt! Men spelar nog över Game Pass själv.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Doom ser väldigt bra ut. Hoppas innerligt på att det levererar!
Resten av spelen var rena sömnpiller. Och nej, har aldrig gillat ng.

Mja, är lite småintresserad av denna men osäker om det kan leverera någonting hållbart som inte känns tröttsamt efter ett par timmar.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Du ser ju att de hoppar i filmerna...

Skrivet av Shadee:

Rötterna? Du menar med autoaim? Det låter ju skit.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Testpilot
Skrivet av Hipshot:

Du ser ju att de hoppar i filmerna...

Rötterna? Du menar med autoaim? Det låter ju skit.

Vilka filmer som hade släppts innan idag hade du sett? Det vi såg idag kan vara autohopp för att man kommer nära en kant, många spel som har så. Inte ett enda hopp i strid.

Jag antar att de kommer ha mouselook i spelet.
Är autoaim det enda du tänker på när någon nämner rötterna i samband med Doom?

Medlem

Inget spel smiskar Soulslike/Gaidenlike spelen som Ninja Gaiden. Ninja Gaiden 4 !! Team Ninja 'i--i' samarbete med Platinum Games, get on the Hype Train. Ninja Gaiden II och på Game Pass nu. Backloggen växer oväntat.

April
South of Midnight, ser mer och mer lovande ut och Compulsion Games tidigare titlar har varit intressanta.
Jag gillar verkligen att världen ser frodig och vild ut.

Sandfall Interactives Expedition 33 kan bli hur bra som helst för den turbaserade RPG-genren. Storyn känns fräsch. Plus för att de vill bidra med innovation inom spelsystemet.

Maj
Och Doom Slayer in the Dark Ages, väldigt passande i tiden vi lever i, då vi just nu är på väg tillbaka till "medeltiden".

Allt på Game Pass för några ynka spänn/månad.

Sedan har vi GOTY kandidaten Split Fiction i mars tillsammans med AC Shadows.

2025 blir ett fantastiskt spelår, mark my words.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Inget spel smiskar Soulslike/Gaidenlike spelen som Ninja Gaiden. Ninja Gaiden 4 !! Team Ninja 'i--i' samarbete med Platinum Games, get on the Hype Train. Ninja Gaiden II och på Game Pass nu. Backloggen växer oväntat.

April
South of Midnight, ser mer och mer lovande ut och Compulsion Games tidigare titlar har varit intressanta.
Jag gillar verkligen att världen ser frodig och vild ut.

Sandfall Interactives Expedition 33 kan bli hur bra som helst för den turbaserade RPG-genren. Storyn känns fräsch. Plus för att de vill bidra med innovation inom spelsystemet.

Maj
Och Doom Slayer in the Dark Ages, väldigt passande i tiden vi lever i, då vi just nu är på väg tillbaka till "medeltiden".

Allt på Game Pass för några ynka spänn/månad.

Sedan har vi GOTY kandidaten Split Fiction i mars tillsammans med AC Shadows.

2025 blir ett fantastiskt spelår, mark my words.

Ja, jäklar. Kan inte annat än hålla med. Sparar en massa med game pass också!

12
Skriv svar