"Borde täckas i skit!" Branschveteran om Switch 2-läckorna

Robot
"Borde täckas i skit!" Branschveteran om Switch 2-läckorna

Bayonetta-regissören skräder inte orden.

#nintendo, #switch-2

Medlem

” Han gynnar ingen,” Det gynnar massor av bloggare, youtubers och liknande som får något att skriva om. Blir ju massa gratis uppmärksamhet, tror inte Nintendo förlorar på det.

Medlem

Herregud finns viktigare saker att bry sig om.

Medlem
Skrivet av pazu:

Ja, som hur vi kan motivera de ungas spelintresse så de utbildar sig i spelutveckling så fler studios kan startas och utbudet med spel till Switch och andra plattformar ökas.

Medlem
Skrivet av pazu:

Håller med. Tror mr Kamiya saknar lite distans. De läckor jag sett har varit typ nån cad-fil som snurrat runt och då är jag liksom intresserad av Tech. Tror gemene man knappt ens sett Nintendos egna teaser... Trevlig helg!

Medlem
Skrivet av B3RRY:

Håller med. Tror mr Kamiya saknar lite distans. De läckor jag sett har varit typ nån cad-fil som snurrat runt och då är jag liksom intresserad av Tech. Tror gemene man knappt ens sett Nintendos egna teaser... Trevlig helg!

Håller med helt om att gemene man inte sett deras teaser!
När Nintendo 64 var på g och dom körde med "you snooze, you loose" så hade vi tag mig tusan både mor och farföräldrar i butiken och frågade efter denna konsol till sina barnbarn.

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

"Han borde täckas i skit och kastas ut ur atmosfären, för att sedan sluta tänka och vandra runt för alltid."

Medlem

Det är kul med läckor såklart ibland när man har spännande content.

Men i grunden håller jag helt klart med. I mitt jobb har jag skrivit avtal om att jag inte lämnar ut känsliga uppgifter. Varken om oss, sammarbetspartner eller kunder.

Jag har inget intresse av att bryta mot avtalet och om jag fick reda på att kollegor gör det så skulle jag förmodligen se ner på dom som lite opålitliga, kanske till och med rapportera om det är allvarligt

Gnällkuk

Kan vi ändå enas kring att hans förbannelser är 🔥?

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

” Han gynnar ingen,” Det gynnar massor av bloggare, youtubers och liknande som får något att skriva om. Blir ju massa gratis uppmärksamhet, tror inte Nintendo förlorar på det.

Gynnar FZ också..

Finns ju en del konspirationsteorier att företag planterar läckor för bättre genomslag i slutändan.

Medlem

När han blir så arg att läsaren blir mer förbryllad över ilskan än läckan xD

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

It's not a lake, it's an ocean

Avskyvärt! sa Bull.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Jag har inget intresse av att bryta mot avtalet och om jag fick reda på att kollegor gör det så skulle jag förmodligen se ner på dom som lite opålitliga, kanske till och med rapportera om det är allvarligt

Så se ner på folk och gola? Åkej!

Ang läckan så förstår jag inte ilskan. Läckor når endast de mest inbitna och de eldar snarare på hypen än förstör något. Detta händer i spelbranchen jämt och ständigt både hårdvara och spel. Get over it.

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Tror vi kommit till en punkt där hemligheter är oerhört svårt att hålla. Läckor är det nya normala.
Men tycker inte Nintendo ska hänga läpp då det är en jäkla buzz omkring deras nya konsol, i princip gratis reklam. Sen behöver man kanske inte gilla det, själv skulle jag föredra hur det var förr i tiden. Som E3-mässan som var genuint häftigt att läsa och se. Men den eran är över, det är vad det är.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Läckor förstör helt klart, tar bort det roliga när det väl ska avtäckas.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Han har helt rätt, även om han låter lite galen samtidigt. 😅😂

Medlem

Lite väl hårda ord, men jag håller dock med om att läckor förstör. Charmen i att bli överraskad försvinner helt.

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Ang läckan så förstår jag inte ilskan. Läckor når endast de mest inbitna och de eldar snarare på hypen än förstör något. Detta händer i spelbranchen jämt och ständigt både hårdvara och spel. Get over it.

Eller visa lite ryggrad och inte bli korrupt. Sköt ditt jobb och uppfylla det du lovat istället, så undviker du att skickas ut i atmosfären. Massa pengar och intressen på spel, knappast svårt att förstå att läckor är något man vill undvika.

För konsumenten är det bara bra, mer information tidigare och företagen får inte chansen att helt äga sin egna berättelse. Det skapar en bättre balans mellan köpare och säljare.

Tysthetsklausuler är en av människans sämre uppfinningar. Och framförallt amerikaner har taget den typen av klausuler till helt löjliga nivåer.

Medlem

Jag kan verkligen förstå att saker och ting blir väldigt jobbigt om det betyder väldigt mycket för en person. Så om läckor om sånt han jobbar med får honom att bli förbannad så ser jag det som något positivt. Det visar bara att han verkligen brinner och bryr sig om det han gör.

Medlem
Skrivet av jawik:

Ja, som hur vi kan motivera de ungas spelintresse så de utbildar sig i spelutveckling så fler studios kan startas och utbudet med spel till Switch och andra plattformar ökas.

Det sista vi behöver är fler spel.

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Handlar ju om vad man läckor för information? En inom sjukvården som vårdat en, som sedan skvallrar om ens sjukdomar på en fest? Inte så festligt.
Eller att man läcker statshemligheter? Eller företagshemligheter som gör att konkurrenter kan knäcka ens företag?

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

För konsumenten är det bara bra, mer information tidigare och företagen får inte chansen att helt äga sin egna berättelse. Det skapar en bättre balans mellan köpare och säljare.

Tysthetsklausuler är en av människans sämre uppfinningar. Och framförallt amerikaner har taget den typen av klausuler till helt löjliga nivåer.

Nej läckor av saker som ska visas upp gynnar inte Konsumenten för 5 öre, all information som läcks är sådant så är tänkt att visas upp vid planerat tillfälle.

De enda läckor som gynnar konsumenter är saker som arbetsförhållanden, eventuella sammarbeten med problematiskt folk och så vidare som kan påverka om du vill stödja med ett köp eller ej.

Tysthetsklausuler är absolut inget dåligt, det är ett skydd så att känslig företagsinformation inte hamnar hos konkurrenter och att planerade saker inte läcker i förtid. Det kan vara stora summor pengar inblandade i planerade event som inte genererar lika mycket tillbaka som det var tänkt.

T.ex information som läcker i förtid genererar klick då det är okänd info, information som släpps efter ses mest av de som missade eventet och de som gillar att diskutera informationen som visats upp.

Nu tycker jag kanske att han tar i lite väl mycket från tårna, men jag skulle sparka personen som läckte informationen om det kommer fram vem det var. Det är ett medvetet uppsåt som kostar företaget pengar.

Skrivet av pazu:

Det sista vi behöver är fler spel.

Skulle säga att det sista vi behöver är ditt konstanta tjat om hur du hatar nya spel och älskar att spelstudior stängs ner.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Vad arg han blev.

Medlem

Så, man ska inte hänga i ryktestrådar.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Vad menar du? Läckor kan visst förstöra. Ta som exempel spoilers som avslöjas innan spelet har släppts. Mass Effect 3 fick sitt slut avslöjat innan det släppts, vilket resulterade i missnöje för att avslutet var så intetsägande.
Eller Pokémon Sun & Moon som fick alla nya Pokémons läckta, vilket förstörde känslan av upptäckande för många. Även The Last of Us 2 fick flera viktiga händelser spoilade genom läckor.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Det är kul med läckor såklart ibland när man har spännande content.

Men i grunden håller jag helt klart med. I mitt jobb har jag skrivit avtal om att jag inte lämnar ut känsliga uppgifter. Varken om oss, sammarbetspartner eller kunder.

Skrivet av Mr_Qi:

”Golare har inga polare” 😉

Medlem

Vad exakt har han läckt? ”Den är ungefär som första. Det kommer komma ett nytt Mario”.

Ingenting vi inte kan lista ut själva direkt.

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Skulle säga att det sista vi behöver är ditt konstanta tjat om hur du hatar nya spel och älskar att spelstudior stängs ner.

Man kan verkligen undra vad en sådan person ens gör på ett spelforum, när man gläds åt lägre antal utgivna spel och nedstängningar. Så här skulle jag tolka hen. "Jag hoppas fler studior läggs ner tills vi knappt har några kvar så att vi får färre spel och konsumerar mindre, yay! 😃". Trollvarning på den medlemmen som låter mer som en aktivist, än någon som har passion för spel.

12
Skriv svar