Diskutera – Vad spelar du år 2050?

Medlem

Då är jag 71 år. Vem vet, jag kanske spelar senaste Final Fantasy då, eller minns tillbaka och spelar sjuan och nian för tjugonde gången.

Medlem

Jag stiger ned i min sensor deprevation tank som synkar mot chippet som implanterats i min hjärna. De flesta har gjort det vid det här laget så jag tänker "ptja, varför inte jag också?" och nu har jag tillgång till Facebook, Instagram och spelklienter och annan underhållning direkt i huvudet. Men för att få den bästa "VR/AR"-upplevelsen är det i tanken jag får det. Det är som att faktiskt vara där i spelet. Grafiken och ljudet är som att befinna sig utomhus IRL (vilket vi sällan är numera då miljöförstörelsen gått så långt) så detta är ett skönt komplement till verkliga livet som blir allt tristare och outhärdligare. Det är amazing sätt att se film på också! Så det är ett plus.

Medlem

Förhoppningsvis remake of Champions of Krynn

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Då är jag 71 år. Vem vet, jag kanske spelar senaste Final Fantasy då, eller minns tillbaka och spelar sjuan och nian för tjugonde gången.

Är nian bra?

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Spelar nog på lotto lr liknande om man nu lever om 25 år..

Medlem

Jag är idag ganska starkt kritisk emot hur stora techbolag och en del länder dumpar personliga rättigheter och kopieringsskydd i jakten på dominans över framtidens AI och ekonimisk dominans.

Men... om man utgår ifrån att det inte blir några enorma förändringar i världen som påverkar levnadstilen alls... samt ingen kvot på hur man får använda ström eller strikta regleringar på det blir fast antal tidskvoter i veckan som man har att få spela spel för...

Jag skulle inte vara förvånad om teknologin avancerar så pass starkt att vi kanske rätt var de är spelar spel som att läsa böcker. Det blir lättare att göra flera olika spel eller spelserier. Samt custom-variationer utav samma spel. Att det är frivilligt om man vill uppleva en boks berättelse som ett RPG singelspel eller lira tillsammans med andra i ett gruppspel. Samt där man har makten att redan tidigt avgöra om hur länge spelet bör vara och hur svårt det ska få vara med.
Samt lägga till ytterliggare personliga anpassade kriterier till den version utav spelet man vill spela. Eller spela andra använderes versioner som hur det var med custom maps och map modes.

Kanske ballar det ur lika hårt som idag med hur influensers och folk online delar egna matrecept med varandra kanske?

Tror även att intresset att klättra upp på mount Everest är inte lika intressant längre för äventyrare och istället vill man vara först som person att klara utav världens svåraste spel- i oavsett genre. För att konkurransen kommer att vara mkt tuffare där pga mängden spelare.

Men jag tror när jag har nått den åldern så tror jag att jag kommer nog vilja spela något mer fridfullare spel som inte ökar hjärtspulsen och ger en svettig rygg och kan rivalisera i bekvämlighet som när jag antigen tittar på en tv serie eller lyssnar på en ljudbok.
Men jag tror det inte kommer vara i en nivå som en äkta simullering (Matrix), tror att saker kommer att förenklas och styliseras lite med. För det blir bara onödigt tungt och komplext med för realistisk grafik. Samt kanske vill man även ha en tydlig seperation mellan verkligheten och underhållning?

Men vore gött om man kunde sitta i en bekväm soffa/stol- förmodligen en mkt slimmare version utav ett VR headset har man på sig också.
Hälften utav kommandon man gör sker via ögonläsning, verbala kommandon och resten sker med händerna.
Tror endast att gå runt och hoppa upp å ner kan ske med att man scannar hjärnsignaler som gör att det känns naturligt att röra sig runt i spelet.

Det är ialf vad jag kan komma på medans man väntar på att maten ska snart bli klar i ugnen. ^^

RmK
Medlem

Jag lever i den virtuella världen Oasis med alla spel tillgängliga för konsumption när som helst och sondmatas via slang.

Medlem
Skrivet av krislevin:

Förhoppningsvis remake of Champions of Krynn

Måste vi verkligen vänta så länge på den?

Medlem
Skrivet av krislevin:

Är nian bra?

Nian är fantastiskt. Svårt att avgöra om det eller sjuan är bäst, jag håller båda som tidernas bästa spel.

Medlem
Skrivet av Josef K:

Måste vi verkligen vänta så länge på den?

I mina önskedrömmar så kommer det mycket tidigare! Förhoppningsvis så inser nån studio att det är ett guld spel.

signatur

― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Nian är fantastiskt. Svårt att avgöra om det eller sjuan är bäst, jag håller båda som tidernas bästa spel.

Låter som ett bra köp faktiskt. Tack för tipset.

signatur

― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

Låter som ett bra köp faktiskt. Tack för tipset.

Bara att slå till!

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Bara att slå till!

Kunde inte hitta fysisk utgåva men det finns digital version på PS Plus.

signatur

― Leonardo da Vinci

123
Skriv svar