Resident Evil 4-remaken har nu nått 9 miljoner sålda ex

Robot
Resident Evil 4-remaken har nu nått 9 miljoner sålda ex

Nästan 2 miljoner det senaste året.

#Capcom, #Resident-evil-4-remake

Medlem

Välförtjänt skulle jag påstå!

Ruskigt bra spel, som levde upp till mina förväntningar två gånger om. Hade aldrig spelat 4an tidigare så remaken var som ett helt nytt spel.

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Redaktör
Ponny

Mycket välförtjänt! Läste något om att det var det snabbast säljade Resi-spelet också. Mäktigt. Inte minst då det är en remake, och inte heller seriens första remake. ^^

(En Code Veronica-remake, tack!)

signatur

En Bamseponny av folket

Releasehästryttare
Medlem

Även om originalet är bättre (en 6:a!!) så är remaken så jääävla bra

It's not a lake, it's an ocean

GOTY 2023. Även mitt GOTG hittills. Verkligen fantastiskt.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ryktas komma till Switch 2 också (eller "flera RE-titlar" så det har inte nämnts specifikt men lär ingå där) Så säljer nog lite till sen!

Skribent
Skrivet av Kossan-Mu:

Ruskigt bra spel, som levde upp till mina förväntningar två gånger om. Hade aldrig spelat 4an tidigare så remaken var som ett helt nytt spel.

Skulle nog rekommendera att spela originalet också. Grafiskt så håller det bra klass fortfarand och det är ändå tillräckligt annorlunda för att det ska vara värt en genomspelning även om du kör remaken.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Köpte det under julrean. Då har jag nått att se fram emot.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Skulle nog rekommendera att spela originalet också. Grafiskt så håller det bra klass fortfarand och det är ändå tillräckligt annorlunda för att det ska vara värt en genomspelning även om du kör remaken.

Har det ospelat på Switch, så man kanske ska ge det en chans. Blir lite skrämd av tank-styrningen, men det höjer nog stressnivån lite ändå!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Skribent
Skrivet av Kossan-Mu:

Har det ospelat på Switch, så man kanske ska ge det en chans. Blir lite skrämd av tank-styrningen, men det höjer nog stressnivån lite ändå!

Ja det gör det faktiskt, man måste dock vänja sig lite vid den men det höjer skrämselnivån lite.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Kossan-Mu:

Haha, det var 100% som ett helt nytt spel för mig också även om jag kört mycket av originalet.

signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

GOTY 2023. Även mitt GOTG hittills. Verkligen fantastiskt.

GOTG vet jag inte, men håller definitivt med om att det är GOTY 2023. Jag har loggat 115 timmar på det, trots att det är ett singleplayer-actionspel.

signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Haha, det var 100% som ett helt nytt spel för mig också även om jag kört mycket av originalet.

Det är ju ännu mer imponerande! Hatten av till Capcom

signatur

1
Skriv svar