Game of Thrones: Kingsroad är ett RPG för mobiler

Robot
Game of Thrones: Kingsroad är ett RPG för mobiler
Medlem

Ett GoT-mmo hade jag nog kunnat grotta ned mig i ett bra tag. Men inte om det är ett mobilspel.
Får testa när det är dags men oerhört tveksam.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

... eller inte.

Medlem

Nja, inte är det väl ett mmo inte? Ska tydligen vara storydrivet RPG, och Pascals Wager visade ju att det kan funka på mobilen om det görs med respekt. Försiktigt optimistisk.

https://nordic.ign.com/game-of-thrones-kingsroad/89851/news/g...

Medlem

Det var ett MMO innan men dom slopade det.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Oj missade att det var till mobil, va fasen, jag vart ju lite taggad på detta annars...

Medlem

Game of Thrones slutade för 5 år sen. Och slutade vara bra innan dess. Varför gör man inga nya grejer, som det var förr? Remake på ett 23 år gammalt Silent Hill-spel, Indianen Jöns-spel (Indy var bra senast för 35 år sen). Kanske var bättre förr, så man vill försöka tjäna pengar på det.

Skribent
Skrivet av Billyballong:

Nja, inte är det väl ett mmo inte? Ska tydligen vara storydrivet RPG, och Pascals Wager visade ju att det kan funka på mobilen om det görs med respekt. Försiktigt optimistisk.

https://nordic.ign.com/game-of-thrones-kingsroad/89851/news/g...

Skrivet av robbis:

Det var ett MMO innan men dom slopade det.

Fan, jag missuppfattade detta helt. Trodde fortfarande det var ett MMO. Ska ändra om lite i artikeln.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

och där försvann det lilla intresset man hade för det

Medlem
Medlem

Pass.

signatur

>>> 5800x - 6650 XT (i väntan på 9070/9070 XT) @ 1440p, 32GB 3600mhz, 2 TB M.2, 1TB SSD <<<

Medlem

hmmm.... tveskam undrar om det är pay2win eller något ått det hållet.

signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Game of Thrones slutade för 5 år sen. Och slutade vara bra innan dess. Varför gör man inga nya grejer, som det var förr? Remake på ett 23 år gammalt Silent Hill-spel, Indianen Jöns-spel (Indy var bra senast för 35 år sen). Kanske var bättre förr, så man vill försöka tjäna pengar på det.

Ok farfar

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Vill farbror ha ett marsipanbröd till kaffet?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Urk. Hoppades att det handlade om ett halvfult pc-spel.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Så vitt jag vet är berättelsen inte avslutad än!?

Medlem

Sitter just nu och toklirar King Arthur: Legends Rise av Netmarble och det är riktigt fett. Så detta kan absolut bli spelvärt.

Medlem
Skrivet av lazymatt83:

Så vitt jag vet är berättelsen inte avslutad än!?

stämmer bra det,

Winds of winter är nästa bok, ca 12 år försenad nu. Sen är den en bok kvar enligt plan.

Skribent
Skrivet av Profit:

stämmer bra det,

Winds of winter är nästa bok, ca 12 år försenad nu. Sen är den en bok kvar enligt plan.

Martin sa väl nu senast att han ska försöka hinna färdigt bokserien, men är tveksam om han kommer hinna. Vet inte om han pratar om innan han dör...eller om han menar något annat?

signatur

"Writer and Fighter"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Johan Lorentzon:

Martin sa väl nu senast att han ska försöka hinna färdigt bokserien, men är tveksam om han kommer hinna. Vet inte om han pratar om innan han dör...eller om han menar något annat?

Om det så är nästa millenium så lär väl karln inte hinna.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Vadå Indy var bra för 35 år sen? Haha. Snacka om att generalisera. Indy är ju perfekt att göra spel på. Knappast urvattnat som spelkoncept!?

Dessutom är ju spelet skitbra. Att det snittar 87 är ingen slump heller. Självklart gillar inte alla det, men majoriteten verkar ju gilla det. Personligen tycker jag det är skitbra. Men då är jag 44 år gammal också och har växt upp med filmerna. Men blev paff när yngsta grabben på 12 år visade sig totalt älska spelet(!). Kul att introducera Indy till en ny generation!

Han sa häromdagen att vi måste se alla Indy-filmer med den där ”Hans Ford, eller vad han heter” 🤣🤣

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Oklart. Men Winds är snart 3 gånger så sen som den kraftigt försenade Dance of Dragons. Så bok 7 ligger ju definitivt i farozonen.

Skribent
Skrivet av Profit:

Oklart. Men Winds är snart 3 gånger så sen som den kraftigt försenade Dance of Dragons. Så bok 7 ligger ju definitivt i farozonen.

Det är så jag känner också, om serien blir färdig så kommer nog någon annan få skriva slutet. Så som det blev med Wheel of Time.

signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar