Nu går det spela Halo: Combat Evolved i VR

Robot
Nu går det spela Halo: Combat Evolved i VR
Medlem

Lustigt sammanträffande, jag satt faktiskt i går och undrade...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Flat 2 VR mod communityt blir bara större och större.
För den som missat så startades det även upp en Flat 2 VR studio som ska göra officiella VR modes till spel.
Dom har nyligen släppt Trombone Champ Unflattened till samtliga format.
Andra spel dom håller på med är bla Robo Quest och Flatout.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Flat 2 VR mod communityt blir bara större och större.
För den som missat så startades det även upp en Flat 2 VR studio som ska göra officiella VR modes till spel.
Dom har nyligen släppt Trombone Champ Unflattened till samtliga format.
Andra spel dom håller på med är bla Robo Quest och Flatout.

Trombone Champ, det har väl varit pc-exklusivt fram tills nu? Klarar andra system det, tro?

Avstängd
Skrivet av Holy_hell:

Trombone Champ, det har väl varit pc-exklusivt fram tills nu? Klarar andra system det, tro?

Jag vet inte, aldrig spelat spelet.
Men Flat 2 VR Studios släppte VR versionen av spelet nyligen och det är till PCVR, PSVR2, Quest

signatur

Medlem

Framtiden är här!

Ändå coolt! Nu är jag egentligen ingen Halo-fantast men kan uppskatta de mer renodlade semi-old school skjutarna som Half-Life, Halo etc. Kanske kan bli en genomspelning eller iaf testa framöver, torde ju rulla fint.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Skribent
Skrivet av Monki Rauklund:

Ändå coolt! Nu är jag egentligen ingen Halo-fantast men kan uppskatta de mer renodlade semi-old school skjutarna som Half-Life, Halo etc. Kanske kan bli en genomspelning eller iaf testa framöver, torde ju rulla fint.

Känns lite som guldåldern där FPS-spelen inte var för cinematiska och på räls, men ändå började ha en vettig story som intresserade.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sugen på att plocka fram mitt headset. Men får köpa ett nytt headset när jag bor större igen. Har ett trådlöst vive men det är så bökigt med fyrer och ärligt talat är det för pixligt för att göra annat än att ha spelkvällarna där man dricker öl och spelar ”lek” spel med kompisar. Vill kunna se detaljer när jag spelar ex flygsimulator och racingspel.

Som jag förstått kan man köra vissa moderna headset trådlöst över wifi med hyfsat resultat, stämmer det?

Avstängd
Skrivet av Lilagröt:

Sugen på att plocka fram mitt headset. Men får köpa ett nytt headset när jag bor större igen. Har ett trådlöst vive men det är så bökigt med fyrer och ärligt talat är det för pixligt för att göra annat än att ha spelkvällarna där man dricker öl och spelar ”lek” spel med kompisar. Vill kunna se detaljer när jag spelar ex flygsimulator och racingspel.

Som jag förstått kan man köra vissa moderna headset trådlöst över wifi med hyfsat resultat, stämmer det?

Ja Quest 3 kan du köra trådlöst både med och utan dator (stand alone)
Du slipper också pixelfesten som din Vive bjuder på.

signatur

1
Skriv svar