PS5 Pro-kritik: vissa spel ser sämre ut
Det är ju fascinerande att utvecklarna lyckas få spelen att se sämre ut på betydligt starkare hårdvara haha.
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2 and Sonos Sub Mini
VR: Meta Quest Pro
Alltså folk gnäller så mycket på allt idag, det uppdateras väl i någon kommande patch allt nytt har fel och buggat mm, till å med bilar lämnas in för att fixa fel å buggar, folk är så hetsiga ._. Fattar att folk vill ha vad dom betalar för men då får väl folk vänta med att köpa saker, Iphone 16 har tex inte stöd för apple intelligence eller vad det heter från start men folk handlar endå, verkar ha blivit nån grej att klaga så mycket man bara kan på allt
Enjoy!
Alltså folk gnäller så mycket på allt idag, det uppdateras väl i någon kommande patch allt nytt har fel och buggat mm, till å med bilar lämnas in för att fixa fel å buggar, folk är så hetsiga ._. Fattar att folk vill ha vad dom betalar för men då får väl folk vänta med att köpa saker, Iphone 16 har tex inte stöd för apple intelligence eller vad det heter från start men folk handlar endå, verkar ha blivit nån grej att klaga så mycket man bara kan på allt
Kanske utvecklarna som är hetsiga att meddela "Nu har vi gjort det här spelet bättre för dig med nya hårdvaran" om det egentligen inte är bättre eller är sämre. Kan man inte leverera kanske man inte ska gå ut med att man levererat.
Har dessa spel fått dedikerade patches för PS5 PRO än? Det är ju isf intressant.
Japp! De är "PS5 Pro Enhanced" så att säga.
En Bamseponny av folket
Är PSSR något man kan stänga av eller är man fast med den dåliga grafiken?
Det är ju grafiklägen en måste välja aktivt så är väl bara att välja att spela som på en vanlig PS5a så kommer en väl runt det så länge. Tills det patchas upp. Men förstår att det inte är så roligt om en nu betalt så mycket för ny monsterkonsol och vill spela något nu. Men ja, med lite tålmodighet kommer en långt.
Folk la alltså över 10.000 spänn för att få en förbättrad upplevelse men har nu istället fått en försämrad upplevelse. Hur har du ens mage till att klaga på att folk "gnäller"?
Hade det varit bättre om folk satt tysta och lekte nöjda så att utvecklarna trodde att allt är frid och fröjd (vilket i sin tur kanske leder till ingen patch som fixar detta alls)?
Tvärtom, folk accepterar på tok för mycket slarv och snålhet från Sony och andra spelutgivare som låter spel gå trasiga. Köart man inte ska behöva vänta på patchar när man betalt 10.000+ för en spelkonsol och ytterligare hundralappar för spelen.
Tvärtom, folk accepterar på tok för mycket slarv och snålhet från Sony och andra spelutgivare som låter spel gå trasiga. Köart man inte ska behöva vänta på patchar när man betalt 10.000+ för en spelkonsol och ytterligare hundralappar för spelen.
Nej det är helt galet hur skevt det är att inte se till att sånt här fixas INNAN man släpper något. Internet är bra på många sätt men det känns som det släpps fler och fler ”färdiga” spel som behöver fixas efteråt, bara för att dom kommer undan med det pga att alla är uppkopplade.
Japp! De är "PS5 Pro Enhanced" så att säga.
Jo. Men vissa av dessa spel har ju tydligen inte fått sin dedikerade patch för att vara just det. Det var lite det jag undrade. Men då hade de fått sina.
Din vänliga kvartersrecensent.
Tror jag håller mig till PC
Artikeln saknar den föreslagna orsaken till att detta hänt. Det finns flera olika versioner av SDK (Software development kit) För PSSR i omlopp. Dessa titlar har skapats med en väldigt gammal version av PSSR. Det betyder att det går att patcha det här problemet. Men det ligger på utvecklarna/publishers av spelen om de tänker lägga resurser på det. Likaså ligger ansvaret på dem att man gjort ett undermåligt jobb med daterad mjukvara.
Det är ju grafiklägen en måste välja aktivt så är väl bara att välja att spela som på en vanlig PS5a så kommer en väl runt det så länge. Tills det patchas upp. Men förstår att det inte är så roligt om en nu betalt så mycket för ny monsterkonsol och vill spela något nu. Men ja, med lite tålmodighet kommer en långt.
Jag såg att man måste avinstallera spelet, köra ps5 pro utan internet och installera spelet från skivan för att kunna köra grund patchen utan grafik flimret. De som har en digital kopia är tyvärr fast med det sämre grafik läget då nya patchen kommer in automatiskt vid nedladdning.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Vissa vill försvara sina dyra inköp.
Jag såg att man måste avinstallera spelet, köra ps5 pro utan internet och installera spelet från skivan för att kunna köra grund patchen utan grafik flimret. De som har en digital kopia är tyvärr fast med det sämre grafik läget då nya patchen kommer in automatiskt vid nedladdning.
Jaha usch vad illa! Får verkligen hoppas det patchas bort snart!
Vissa vill försvara sina dyra inköp.
För det är ju Sonys fel att lata devs inte nyttjat Pro'n ordentligt...
Drabbar inga fattiga människor 😄
Har man råd med en PS5pro har man råd med en dator^^
Läste det också men sjukt jobbigt dom flesta köper ju digitala spel istället för ha på skiva. Och då är det en dyrare invenstering för PS5 Pro kommer inte med skivläsare måse köpas till
Men lär ändå komma en patch senare för en lösning.
När jag gick över till Xbox One X så tyckte jag spelen gav betydligt mer värde och grafiskt funkade det klockrent med alla spel jag testade. Medans PS5 Pro är ju en flopp speciellt skämtet med priset och utan skivläsare. Behåller PC ger betydligt mer värde och flexibilitet även om Windows 11 har sin törnbuskar till buggar.
Worst take. Ps5 kostar över 10 lakan och du gnäller på att folk gnäller
För det är ju Sonys fel att lata devs inte nyttjat Pro'n ordentligt...
Nu verkade ju Silent Hill 2 remake fungera bättre på PS5pro jämfört med PS5 utan PS5 pro patchen.
Sony tvingar väl utvecklare att släppa dessa patchar och i vissa fall visar det sig att PSSR ai upscaling är kasst i jämförelse med Nvidia DLSS.