MS Flight Sim 2024 kostar mellan 900 och 2 600 kr
900kr för innehåll som motsvarar en demo. Otroligt sniket.
Standardutgåvan har aldrig innehållit så många flygplan som i MSFS 2024. Premiumutgåvan av 2020 tror jag innehöll hälften. Och på antalet flygplatser så ska det stå 150, och inte 15, och detta handlar om handgjorda flygplatser med hög detaljrikedom.
Nu är det här inte ett spel jag kommer lira, inte min genre, men tycker ändå det är intressant att veta vilen version som följer med Gamepass? Om något kan ju det ge en fingervisning om hur MS planerar att tjäna mer pengar på GP än vad de gör idag.
Nu är det här inte ett spel jag kommer lira, inte min genre, men tycker ändå det är intressant att veta vilen version som följer med Gamepass? Om något kan ju det ge en fingervisning om hur MS planerar att tjäna mer pengar på GP än vad de gör idag.
Det är standardutgåvan, alltså den billigaste, som ingår i Game Pass.
Standardutgåvan har aldrig innehållit så många flygplan som i MSFS 2024. Premiumutgåvan av 2020 tror jag innehöll hälften. Och på antalet flygplatser så ska det stå 150, och inte 15, och detta handlar om handgjorda flygplatser med hög detaljrikedom.
150 ska det vara förstås – tack!
Standard är nog väldigt bra och bör räcka för "alla".
Känns så ja. Man vill väl främst ha farkoster som representerar alla sorters flygning, och det brukar väl alltid finnas med. Har man en favvokärra kan man få köpa den separat (om/när den kommer).
Ha....haaa...haaaaa....aaahhahahahahaha!!
Men alltså, Nej... bara Nej.
Mjau?
Behöver Saab 340 i mitt liv så det får bli Premium Deluxe. Och ja, det här var fan i mig alldeles för dyrt men med tanke på det är min största hobby får man inte vara dumsnål och ångra sig senare.
Hoppas det går att köpa standard + lösa föremål som denna så kanske du sparar en tusenlapp
900kr för innehåll som motsvarar en demo. Otroligt sniket.
Hur menar du att det skulle motsvara ett demo?
Hur menar du att det skulle motsvara ett demo?
Stod ursprungligen att antalet flygplatser i standardutgåvan vad 15 jämfört med Deluxe-utgåvans 155, ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag antog att nyhetens innehåll var korrekt.
Hoppas det går att köpa standard + lösa föremål som denna så kanske du sparar en tusenlapp
Kanske, det gick ju inte i MSFS 2020. Köpte man inte Premium Deluxe gick det inte att någonsin flyga Boeing 787, Cirrus SR22, Citation Longitude osv.
Oavsett är det flera flygplan i PD-versionen som lockar tillräckligt mycket för att jag ska välja den.
Står att spelet tar upp 50gb. Det måste väl ändå vara utan nedladdade region packs då 2020 tar upp över 200gb.
Jag tror att tanken är att dessa regioner ska laddas direkt från molnet, annars är vi ju tillbaka i MSFS 2020. Däremot måste ju flygplanen lagras på hårddisken i vanlig ordning.
Jag tror att tanken är att dessa regioner ska laddas direkt från molnet, annars är vi ju tillbaka i MSFS 2020. Däremot måste ju flygplanen lagras på hårddisken i vanlig ordning.
Vad smart om de kunnat göra så istället. Var något irriterande att behöva ladda ner sjuttioelva olika regioner i 2020.
Då förstår jag! Oavsett så tror jag det handlar om antalet "extra detaljerade" flygplatser, inte totalt antal, men det hade ju ändock varit lite snålt om det hade varit 15.
Haha, ja. Det var jag som tappade en nolla där i listningen. Men å andra sidan stod det 150 st i texten ovanför.
Står att spelet tar upp 50gb. Det måste väl ändå vara utan nedladdade region packs då 2020 tar upp över 200gb.
Installationen ska ta ca 30 GB har det sagts. Sen kommer nödvändigt material laddas hem medan man spelar, allt för att slippa förra spelets gigantiska installationsstorlek. Man använder en dynamisk cache, och saker laddas som sagt vid behov, sen rensas cachen när övre gränsen närmar sig (det kan ställas in - ca 30 GB ska funka ok enligt utvecklarna) . Blir väldigt spännande att se hur detta funkar i praktiken.
Installationen ska ta ca 30 GB har det sagts. Sen kommer nödvändigt material laddas hem medan man spelar, allt för att slippa förra spelets gigantiska installationsstorlek. Man använder en dynamisk cache, och saker laddas som sagt vid behov, sen rensas cachen när övre gränsen närmar sig (det kan ställas in - ca 30 GB ska funka ok enligt utvecklarna) . Blir väldigt spännande att se hur detta funkar i praktiken.
Verkligen spännande, hatten av till Asobo. Låter som en dröm efter alla GB man manuellt laddat hem i 2020.
Detta är ju grymt med tanke på hur jädra stort det förra var. 30gb kan jag nog till och med trycka in på ena ssdn
1# FZ Troll
Verkligen spännande, hatten av till Asobo. Låter som en dröm efter alla GB man manuellt laddat hem i 2020.
Detta är ju grymt med tanke på hur jädra stort det förra var. 30gb kan jag nog till och med trycka in på ena ssdn
Jag väntar med jublet tills vi sett att det funkar bra. Men väldigt skönt om storleken krymper, det är ett jäkla pusslande nu.
Sitter och förladdar nu via gamepass, installationen är på 50gb.