10 i topp – halvvägs med Xbox Series X|S

Robot
10 i topp – halvvägs med Xbox Series X|S

Fyra år med Xbox Series-konsolerna. Vi listar de tio bästa spelen – hittills.

#halvvägs, #xbox-series-s, #xbox-series-x

Releasehästryttare

Starfield? really!?

Medlem
Skrivet av Devan:

Starfield? really!?

Ja det är ett bra spel. Men du gillar inte det, vi förstår.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Så det har släppts tio spel till Xbox? Inte så dåligt ändå!

Releasehästryttare
Skrivet av BarryBurton:

Bra spel? Det har 49% på Steam, vad du nu röker ge mig lite tack! Vi förstår!

Medlem

Starfield på topp tio säger en del om utbudet tyvrärr…

Medlem

Det var en svag lista! Kommer det motsvarande för PS5?

Medlem

Att ens Starfield och Halo Infinite är med på listan visar ju bara hur dåligt Xbox har levererat även denna generationen. GamePass och day-one releases må va hyllat men det är fan inte mycket kvalitet man får.
Det hjälper tydligen inte att köpa en miljard studios.

Finns inte ett spel som hade platsat på motsvarande listor av Nintendo och PlayStation. (Möjligen Sim flight men det klassar jag knappt som spel.)

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Medlem
Skrivet av Devan:

Kvittar om det varit 0% som gillar det på steam. Det är ett bra spel, kanske inte fantastiskt men det är bra oavsett vad du jag eller någon annan tycker.

signatur

JRA
Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Kvittar om det varit 0% som gillar det på steam. Det är ett bra spel, kanske inte fantastiskt men det är bra oavsett vad du jag eller någon annan tycker.

Väldigt märkligt uttalande. Du menar alltså att det är bra oavsett vad du, den du svarade eller någon annan tycker... Verkligen? Så om varenda människa på denna jord tycker att det är dåligt, om det (som du själv skriver) är 0% som gillar det, så är det ändå ett bra spel? Har du verkligen tänkt igenom det där?

Medlem
Skrivet av Deekar:

Finns inte ett spel som hade platsat på motsvarande listor av Nintendo och PlayStation. (Möjligen Sim flight men det klassar jag knappt som spel.)

Säg att du inte spelat Forza Horizon 5 utan att säga att du inte spelar Forza Horizon 5...

Redaktör
Skrivet av Dreijer:

Det var en svag lista! Kommer det motsvarande för PS5?

Japp, nästa vecka.

signatur
Medlem

Forza spelen är det enda som höll måttet av det som är exklusiva. Men dessa går ju även att köpa i Xboxstore på PC.
Jag sålde därför av Series Xen när jag insåg detta.
Gamepass var det enda som räddade upp konsolen.

Dålig generation från Microsoft. Fortsätter det så här lär det endast bli en till
renodlad konsol från den gröna laget. Frågan är om det ens är värt det? Sen kan de lika gärna släppa gamepass till allmänheten…

Tacka vettja Xbox360!

signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Redaktör
Skrivet av Freddan:

Forza spelen är det enda som höll måttet av det som är exklusiva. Men dessa går ju även att köpa i Xboxstore på PC.
Jag sålde därför av Series Xen när jag insåg detta.
Gamepass var det enda som räddade upp konsolen.

Dålig generation från Microsoft. Fortsätter det så här lär det endast bli en till
renodlad konsol från den gröna laget. Frågan är om det ens är värt det? Sen kan de lika gärna släppa gamepass till allmänheten…

Tacka vettja Xbox360!

Uppriktigt sagt har de två rätt svaga generationer i rad, medan PS gått kanonbra. Tuffa bud. Jag hoppas fortfarande att det ska börja komma riktigt bra saker ur studiorna de köpt. Inte alls omöjigt att det sker. Håller tummarna, för Sony behöver konkurrens.

signatur
Medlem
Skrivet av JRA:

Väldigt märkligt uttalande. Du menar alltså att det är bra oavsett vad du, den du svarade eller någon annan tycker... Verkligen? Så om varenda människa på denna jord tycker att det är dåligt, om det (som du själv skriver) är 0% som gillar det, så är det ändå ett bra spel? Har du verkligen tänkt igenom det där?

Du har förstått helt rätt, det kvittar vad folk på steam (jag antog att personen i fråga var pc spelare eftersom han drog upp steam) tycker om ett xbox spel. Även om som jag sa 0% på steam hade gillat det så är det uppenbarligen uppskattat av folk på xbox eftersom det är så många som spelat det där.

signatur

Testpilot

Ori spelen och Pentiment gillar jag bäst av dessa. Trots att de skiljer sig åt, en hel del!

Medlem

Oof, detta är svagt

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Devan:

För folk har aldrig reviewbombat spel på Steam? Jag kan ärligt säga att jag bara spelat 7 timmar Starfield och märkte tidigt att det inte var för mig men skulle inte säga att det är ett dåligt spel för det. Folk reviewbombar för alla möjliga konstiga skäl nuförtiden, ibland ganska oförtjänt. I det här fallet verkar det vara för att det finns mods mot betalning som är ett av de stora skälen. Det gör ju spelet till ett dåligt spel, eller?

Avstängd

Har inte spelat nått av dom, så intressant är xbox.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Joewson:

För folk har aldrig reviewbombat spel på Steam? Jag kan ärligt säga att jag bara spelat 7 timmar Starfield och märkte tidigt att det inte var för mig men skulle inte säga att det är ett dåligt spel för det. Folk reviewbombar för alla möjliga konstiga skäl nuförtiden, ibland ganska oförtjänt. I det här fallet verkar det vara för att det finns mods mot betalning som är ett av de stora skälen. Det gör ju spelet till ett dåligt spel, eller?

Ja de var ju inte alls buggat och dåligt optimerat och inledningen var inte alls den segaste i mannaminne. Fanns inga laddningstider alls i spelet.
Riktigt konstigt att spelet fick medioker kritik, eller?...

Medlem

Jag spelade ori på switch. Det va väldigt stämningsfullt och mysigt 😊 fick för mig att det var betydligt äldre, men jag har säkert rört ihop det.

Medlem

Det här måste vara den svagaste 10 i topp jag har läst. Stackars xbox. FS och senua var kanske inte min typ av spel men de kan jag ändå förstå att folk gillar. Resten var allt mellanmjölk ändå.

Medlem

Kul med listor. Ser framemot fler, även om det alltid rör upp känslor bland oss läsare.
Helt otroligt att Ms inte kan leverera bättre med allt som de köpt upp.

Medlem
Skrivet av JRA:

Ja men det är ju ett bra spel.
Numera är det väldigt sällan spel håller mig intresserade såpass länge att jag lyckas spela igenom dom, men starfield lyckades så det är ett bra betyg skulle jag säga...
Vad steam säger är väl inte så relevant...

Medlem

Vågar nog inte säga vilket spel som jag haft roligast med på mitt Xbox!😅

Medlem

Bra lista. Skulle bara byta plats på ettan och tvåan. Ori spelen är helt fantastiska.

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Iggge:

Vågar nog inte säga vilket spel som jag haft roligast med på mitt Xbox!😅

Kom igen! Ingen gillar en fegis.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Så det har släppts tio spel till Xbox? Inte så dåligt ändå!

Ens inte 10 för var inte Gears 5 en Xbox One titel? 😅 Halo Infinite släpptes iofs till båda generationerna samtidigt.

Medlem

Dom spel jag _typ_ spelat mest på min Xbox SX, Forza Horizon 5, Rocket League, Star Wars Jedi Survivor, RDR 2, Stardew Valley, Quake 1-2, Doom 1-2, Tetris Effect. Har väl några andra spel med, men det är inte många AAA-spel specifikt till konsolen.

123
Skriv svar