Senaste spelet du klarade?

Medlem

Darksiders genesis

Medlem

Fear the Spotlight. Gillar atmosfären (det är småläskigt), blinkningarna till retro-teknologi och spel som Resident Evil och Silent Hill. Några grejer som händer i spelet är coolare än i många AAA-spel

Medlem

Days Gone
Mycket bra spel, klar 4/5.
Spelade på PC och Steam Deck.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Far Cry 3, riktigt bra spel.

Medlem

Crusader of Centy, gammalt Mega drive spel som går att spela om man har Switch online. Segas försök att skapa ett A Link to the past. Så bra är detta spel inte men det lyckas bra med problemlösningen och bossarna har viljat spela det sen mitten av 90-talet men har inte blivit av förrän nu. Värt att spela om man gillar lite äldre spel men idag finns så klart många spel i genren som är bättre.

Medlem

Baldurs Gate 3.

Skrev en wall of text om hur fantastiskt spelet har varit, om karaktärerna som påverkat mig och hur jag upplevt motgångar med att ta mig framåt då spelet är så omfattande och tålamodet tryter. Eftersom jag är klantig av rang och råkade klicka ner FZ så försvann allt. Så nöjer mig med detta. Den som inte har gett BG3 ett försök har definitivt missat något!

Nu ska jag andas ut med Luigis Mansion 3 som jag köpte häromdagen. Behöver något lättsmält och mysigt efter detta.

Medlem
Skrivet av CptEight:

Baldurs Gate 3.

Skrev en wall of text om hur fantastiskt spelet har varit, om karaktärerna som påverkat mig och hur jag upplevt motgångar med att ta mig framåt då spelet är så omfattande och tålamodet tryter. Eftersom jag är klantig av rang och råkade klicka ner FZ så försvann allt. Så nöjer mig med detta. Den som inte har gett BG3 ett försök har definitivt missat något!

Nu ska jag andas ut med Luigis Mansion 3 som jag köpte häromdagen. Behöver något lättsmält och mysigt efter detta.

Bg3 är något verkligen extra. Det tar ju sin tid att klara men man har ju roligt hela vägen 😍

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Bg3 är något verkligen extra. Det tar ju sin tid att klara men man har ju roligt hela vägen 😍

Hela vägen vet jag inte. ;P

Act 2 är ju fruktansvärt seg. Tyckte det var himla tradigt att springa runt med ljuslyktan som komplicerade det hela och den plötsliga spiken i svårighetsgrad. Men det var från och med Nightsong som jag verkligen bestämde mig för att spela klart en gång för alla. Där tog liksom spelet en fart som jag mer kunde uppskatta och känna lite progression-glädje mitt i allt utforskande. Men missförstå inte, det är ett fantastiskt spel!

Fragtjuv

Spelade om två spel förra vecka. Var faktiskt ganska trevligt att återbesöka både Life is strange och Uncharted 2.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

zsm
Medlem

Horizon Zero Dawn remastered - Magnifik upplevelse på PS5 PRO, och nu när jag vet hur allt hänger ihop med 2:an så uppskattade jag storyn än mer än första gången jag spelade det. En varm 4 av 5 brödrostar får det.

Medlem
Skrivet av CptEight:

Hela vägen vet jag inte. ;P

Act 2 är ju fruktansvärt seg. Tyckte det var himla tradigt att springa runt med ljuslyktan som komplicerade det hela och den plötsliga spiken i svårighetsgrad. Men det var från och med Nightsong som jag verkligen bestämde mig för att spela klart en gång för alla. Där tog liksom spelet en fart som jag mer kunde uppskatta och känna lite progression-glädje mitt i allt utforskande. Men missförstå inte, det är ett fantastiskt spel!

det roliga är att jag kan inte minnas att act 2 var så besvärlig. Jag fångade en fe som lyste upp mörkret för mig om jag inte minns fel.

Medlem

Ys I Chronicles+... ganska lättsamt japanskt action-RPG, jag tyckte det var kul även om det kändes som att spelet var för snabbt... kanske skulle ha spelat i 30fps istället för 60fps? Sista bossen kändes helt slumpmässig om man skulle klara av den eller inte😅

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Acorn Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast

Medlem

Dragon Age Veilguard En stark 4/5

Medlem

Shogun Showdown, eller ja jag dödade sista bossen med en karaktär. Finns en del att göra efter det.

Medlem

Castlevania: Order of Ecclesia (Windows)

Medlem

Haunted Castle Revisited (Windows)

Nu tycker jag visserligen att arkadoriginalet är överdrivet svartmålat. Det är ett dåligt Castlevania men ett inte helt dåligt actionspel rent allmänt. Nu när M2 uppdaterat det till något mer "modernt" är det däremot väldigt mysigt, men väääldigt kort och lätt. Jättelätt. Klarade det på första försöket med endast ett continue använt.

Medlem

Halo Wars 2

Har haft ett sug efter rts men äger ingen vettig dator så då fick det här agera substitut. Spelet funkar ok med handkontroll men skulle naturligtvis göra sig bättre på pc. Det är absolut inte ett perfekt rts men jag hade trevligt med kampanjen, ska köra lite schirmish-matcher och på sikt ta mig an kampanjerna som ingick med "ultimate utgåvan" som jag köpte

3/5

signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Silent Hill 2 Remaken.

Hyfsad inledning, men precis som i spelet går det bara utför.
Alldeles för långt. Pusslen kommer för tätt inpå varandra och är utdragna så att man blir helt matt. Combaten är uppvriden till absurdum och känns fruktansvärt dryg efter bara 2h. Det hjälper inte heller att det är buggigt och opolerat som satan.
Hatar regin och skådespelet. Charmen från originalet är som totalt bortblåst. Att dom tonat ned och ändrat vissa saker från originalet gör att man undrar varför man ens spelar remaken.
Slutet jag fick var såpass dåligt förvaltad så man vart uppriktigt förbannad.

Landade på strax under 20h.
Avskydde varenda minut.

Skriv svar