Bioware: "Dämpa Mass Effect-förväntningarna inför N7 Day"

Robot
Bioware: "Dämpa Mass Effect-förväntningarna inför N7 Day"
Releasehästryttare

Hade blivit nöjd med 20 sekunders gameplay!

Men som de säger, man får hålla förväntningarna nere och kanske de bjuder på en bild från en CGI trailer -.-

Medlem

Undrar hur lång tid det tar innan vi får något mer konkret från dem. Utan att veta något tycker jag det är lagom nu!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Efter allt spektakel med Veilguard är mina förväntningar som bortblåsta 😅

Redaktör
Ponny

Väntar hellre på något matigt än en teaser som inte säger någonting.

Varit lite för många från både ME5 och DA4. Som den här.
En eller så kan funka, men blir det för många tröttnar jag.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Skulle säga dämpa förväntningarna efter Veilguard. Bioware har visat att deras nya garde inte kan skriva bra dialoger eller regissera röstskådisar över huvud taget.

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Efter veilguard så vill jag hellre att dom låter Mass effect vara.

Medlem

De kanske ska gå så långt och sänka förväntningarna till "Det här spelet kommer inte bli bra."

Medlem

Andromeda och DA, har inga förväntningar.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Har bara hört skit om nya Dragon Age och det gör väl att Bioware har ännu mera kniven mot strupen nu att faktiskt släppa ett spel som blir bra mottaget.

Vi behöver få en uppgörelse med AAA nu. För många franchise och spel skjuter sig själva i foten med dessa evighetsprojekt som involverar 600 pers minimum. Gör roliga spel! Mass Effect är min favoritserie och detta får inte gå fel.

Medlem
Skrivet av fredde82:

Andromeda och DA, har inga förväntningar.

Är Andromeda så dålig? Har inte spelat trilogin men började spela Andromeda förra veckan. Väldigt bra och kul hittills.

Medlem
Skrivet av Alexcan:

Är Andromeda så dålig? Har inte spelat trilogin men började spela Andromeda förra veckan. Väldigt bra och kul hittills.

Jag spelade trilogin på release av varje spel men gillar Andromeda väldigt mycket också.

Medlem

Ganska lugnt att jag inte har några förväntningar på MassEffect längre, nuvarande Bioware har effektivt dödat allt sånt med deras senaste släpp...

Skribent
Skrivet av Alexcan:

När de fixat till de skumma karaktärerna så tycker jag spelet var bra. Inte bättre än originaltrilogin, men ett bra spel. Det enda som är synd är att vi inte fick något slut på den storyn.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Andromeda vart ett lysande spel. Nu spelade jag det först ett halvår efter släpp, så jag såg aldrig de buggar som möjligen var där...Men ett halvår efter släpp, så vart det riktigt bra iallafall.

Vad gäller Veilguard så ser det väl ok ut. Förstås en trist grej att gå från taktik till action enligt min åsikt, men helt klart bra underhållning för den som bara vill ha lite action och halvtaskigt manus.

Medlem

Gällande Andromeda så gillade jag det från start, laddade ner och körde början som demo och sedan köpte jag det direkt för att kunna spela vidare. Synd att det blev så klagat på så vi inte fick någon fortsättning och riktigt slut på det =/

Lirade igenom det igen för nån månad sen, dock med massa moddar så klart. Klarar nog fasiken inte spela det utan iron man sen den släpptes

Medlem

Gillade hela ME trilogin. Andromeda kom jag aldrig in i riktigt, vet inte riktigt vad det var. Spelet var inte dåligt, men det fångade mig inte. La bort det efter ett par timmars spel och har inte dragit igång det sen dess.

Ett nytt ME skulle jag ha högre förväntningar på än DA då det främst är Mass effectifiering av DA som jag inte gillar. Mass effect är ju trots allt ..Mass effect

Medlem

Skall nästa ME bli bra, får man verkligen hoppas att de har HELT ANDRA nivåer av författare på det projektet. Den som anställt de som skrivit Veilguard borde ju söka sig om efter ett annat jobb.

Medlem
Skrivet av Chagidiel:

Andromeda vart ett lysande spel. Nu spelade jag det först ett halvår efter släpp, så jag såg aldrig de buggar som möjligen var där...Men ett halvår efter släpp, så vart det riktigt bra iallafall.

Vad gäller Veilguard så ser det väl ok ut. Förstås en trist grej att gå från taktik till action enligt min åsikt, men helt klart bra underhållning för den som bara vill ha lite action och halvtaskigt manus.

Halv taskig manus? Nu var du väldigt snäll. It's a shit show är nog ett mer verkligt svar.

1
Skriv svar