Medlem
Skrivet av Crank:

Jag gör som dig och rör inte min bokning heller, vill ju spela 7/11 jag också.

Men Elgiganten har ju 30 dagar prisgaranti så med lite tur kan man hitta bättre pris och prismatcha i efterhand tex på Black Friday.

Elgiganten erbjuder dock inte 30 dagars prisgaranti längre, utan det är prismatch vid förbokning/köp som gäller numera. Den gamla prisgarantin försvann för flera år sedan. Finns ju dock möjligheten att ångra köp inom 30 dagar.

signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Testpilot

Dubbelkollade precis med supporten på Elgiganten när min PS5Pro skulle komma in. Den går ju fortfarande att boka hos dem, så känns som de samlar på sig många bokningar de kan utan att reflektera över hur många konsoler de får.

I alla fall så var det 8/11 för min del, och det var det jag trodde. Har valt uthämtning i butik så det blir någon dag extra från lanseringen, men säkerställer då i alla fall att inte någon klåfingrig anställd på fraktbolagen snor konsolen.

Medlem
Skrivet av matt76:

Elgiganten erbjuder dock inte 30 dagars prisgaranti längre, utan det är prismatch vid förbokning/köp som gäller numera. Den gamla prisgarantin försvann för flera år sedan. Finns ju dock möjligheten att ångra köp inom 30 dagar.

Har några gånger sagt att jag lämnar tillbaka varan och de har alltid gått med på att betala ut mellanskillnaden för att slippa strul.

Medlem
Skrivet av deezel:

Har några gånger sagt att jag lämnar tillbaka varan och de har alltid gått med på att betala ut mellanskillnaden för att slippa strul.

Det har hänt mig också ett par gånger och trodde det var prisgaranti, men som du säger så kanske dom hellre betalade tillbaka mellanskillnaden för att slippa ta tillbaka varan.

Elgiganten brukar vara sjyssta och lätta att ha o göra med.

Ser också att om man är medlem så har man 50 dagars öppet köp.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

PS5 vs PS5 Pro

Medlem

Ett litet tips för er med kombinationen att ni har ett Coop-mastercard och bor i närheten av en Power-butik. Ni ska ha fått en kod idag som ger 15% rabatt t.o.m lördag. Gäller tyvärr inte konsol, men tillbehör, så skivläsaren faller under erbjudandet! Tyvärr är de slut online, så man måste ta sig till butik. Men ni som kan, spara några kronor vettja

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Ett litet tips för er med kombinationen att ni har ett Coop-mastercard och bor i närheten av en Power-butik. Ni ska ha fått en kod idag som ger 15% rabatt t.o.m lördag. Gäller tyvärr inte konsol, men tillbehör, så skivläsaren faller under erbjudandet! Tyvärr är de slut online, så man måste ta sig till butik. Men ni som kan, spara några kronor vettja

Blir samma pris som andra har från början - https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12407015

Medlem
Skrivet av Samus:

Blir samma pris som andra har från början - https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12407015

Pris med frakt säger 1528:- enligt länken du gett och även om man går in i butik så är det en hundring dyrare än erbjudandet, enligt min matte iaf

Edit: Priset med rabatten blir 1352:-

Gen
Medlem
Skrivet av Shadee:

Dubbelkollade precis med supporten på Elgiganten när min PS5Pro skulle komma in. Den går ju fortfarande att boka hos dem, så känns som de samlar på sig många bokningar de kan utan att reflektera över hur många konsoler de får.

I alla fall så var det 8/11 för min del, och det var det jag trodde. Har valt uthämtning i butik så det blir någon dag extra från lanseringen, men säkerställer då i alla fall att inte någon klåfingrig anställd på fraktbolagen snor konsolen.

Exakt så var det vid release av vanliga PS5. Minns det själv då jag var en av många som trodde man fick en men att man i själva verket inte fick någon. Slutligen hade jag tur i deras lotteri men ändå. Vet ärligt inte varför de kör den taktiken.

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Pris med frakt säger 1528:- enligt länken du gett och även om man går in i butik så är det en hundring dyrare än erbjudandet, enligt min matte iaf

Edit: Priset med rabatten blir 1352:-

Det har du rätt i jag är puckad. Är COOP medlem men har inte fått någon kod tyvärr annars skulle jag använt den.

Jag är verkligen senil idag, jag har inte mastercard mitt fel.

Medlem

Nu jag har haft kontakt med elgiganten både på telefon och via mail, det gick inte matcha pris mot amazon förbeställning av ps5 pro med ca 700kr lägre pris, de säger att deras krav är att vara ska finnas i lager? var inte någon i denna tråd som fick igenom pris matchning, var ps5 pro beställningbart hos amazon då undrar jag?

Medlem
Skrivet av bestone:

Nu jag har haft kontakt med elgiganten både på telefon och via mail, det gick inte matcha pris mot amazon förbeställning av ps5 pro med ca 700kr lägre pris, de säger att deras krav är att vara ska finnas i lager? var inte någon i denna tråd som fick igenom pris matchning, var ps5 pro beställningbart hos amazon då undrar jag?

Det faller på bs - INGEN har dessa i lager. Så deras process för prismatchning håller ej, därav varför jag och flera struntat i att hålla kvar bokningen. Men ja, den var bokningsbar/köpbar vid tillfället som någon fick igenom det.

Sedan tror jag knappt att Elgiganten bryr sig. Det står så många i kö då de haft beställningsknappen grön när alla andra stängt sina förhandsbokningar. Att en kund vill kräva 700:- mindre klarar man lätt att ignorera då det väntar många fler för ursprungspriset.

Jag fick samma svar hur ologiskt det än må låta. Så jag behåller Amazon bokningen, sparar 700:- och ber giganten att fara.

Medlem
Skrivet av Samus:

Det faller på bs - INGEN har dessa i lager. Så deras process för prismatchning håller ej, därav varför jag och flera struntat i att hålla kvar bokningen. Men ja, den var bokningsbar/köpbar vid tillfället som någon fick igenom det.

Sedan tror jag knappt att Elgiganten bryr sig. Det står så många i kö då de haft beställningsknappen grön när alla andra stängt sina förhandsbokningar. Att en kund vill kräva 700:- mindre klarar man lätt att ignorera då det väntar många fler för ursprungspriset.

Jag fick samma svar hur ologiskt det än må låta. Så jag behåller Amazon bokningen, sparar 700:- och ber giganten att fara.

Håller med, jag kommer att annullera min beställning nästa vecka och håller kvar beställning på Amazon

Medlem

Kände mig lite skeptisk ett tag till skivläsare till Pro, men det vände när man såg detta😅

https://www.playstation.com/sv-se/games/call-of-duty-black-op...

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/call-of-duty-bl...

GTA6 lär hamna på över 1000 Kr digital.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kände mig lite skeptisk ett tag till skivläsare till Pro, men det vände när man såg detta😅

Men då måste man ju resa på sig och byta skiva. Åååååh vad jobbigt.

Hämtade min skivläsare från ombud häromdagen 😄

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Yep, ockerpriser deluxe. Kan även tipsa om att köpa spelen begagnat det är så löjligt hur mycket pengar man sparar.

Medlem
Skrivet av Samus:

Yep, ockerpriser deluxe. Kan även tipsa om att köpa spelen begagnat det är så löjligt hur mycket pengar man sparar.

Ser ut som att man kan spara 200-400Kr per spel som är nya eller ganska nya.

Skivläsaren är nog värd sitt pris då. Tur att jag köpte en🙂

Medlem

Jag kommer inte köpa Black Ops 6 men jag kommer inte heller köpa en disc drive.. Jag köper mina spel digitalt eftersom det är mycket mera användbart ihop med PS Portal. När man använder den är det skönt att inte vara låst till det spel som sitter i skivläsaren.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ser ut som att man kan spara 200-400Kr per spel som är nya eller ganska nya.

Skivläsaren är nog värd sitt pris då. Tur att jag köpte en🙂

Har nog köpt 7 spel hittills begagnat och som du säger har jag redan kvittat ut konstnaden mot en Disc drive. Sen har jag även PS4 spel (som också fungerar) samt blu-ray filmer.

Medlem

Så! Nu är min PS5 PRO avbokad hos Elgiganten för att få leverans från Amazon en vecka senare.
Hade det varit ett generationsskifte hade jag nog behållit min bokning hos Elgiganten bara för att ha tillgång "day one" men nu känns det inte lika viktigt.

Medlem
Skrivet av P2daO:

Så! Nu är min PS5 PRO avbokad hos Elgiganten för att få leverans från Amazon en vecka senare.
Hade det varit ett generationsskifte hade jag nog behållit min bokning hos Elgiganten bara för att ha tillgång "day one" men nu känns det inte lika viktigt.

Om du har tur så kommer även Amazon beställningen 7-8:e. Jag har för mig att de som dök upp lite senare(natten mot måndag) på Amazons sida hade 7:e som datum, vilket inte första "batchen" visade.

Det är ju några veckor kvar, så man kan ju hoppas att Amazon lyckas få in fler så att fler kan matcha tillexempel hos elgiganten eller få ett bättre pris ifall de istället väljer Amazon.

Själv så har jag sålt min PS5 nu, så det kliar lite i fingrarna och skulle helst ha den så fort som möjligt
Har också bland annat Astro Bot som sitter och väntar, skivläsaren har också kommit hem.

Medlem
Medlem

The Last of Us Part 2

Medlem

PSSR vs DLSS och FSR

Medlem

Alan Wake II kommer som bekant vara ett av de spel som officiellt stöds av den nya konsolen, och här visar Remedy hur! Ser riktigt bra ut och flyter verkar bli grymt! Så kommer vänta med att spela det tills jag kan spela på Pro!

Medlem

Stellar Blade PS5 Pro modes

Medlem

Najs, kanske blir ett tedje varv sen då.

Medlem

För intresserade: Inet.se har återigen öppnat upp för förhandsbokningar av Ps5 Pro! Om du köper med vertical stand så kan du spara 30kr på den och 100kr på skivläsaren om de(n) köpes samtidigt.

Testpilot

16 dagar kvar nu boys. 😎
17 dagar för mig i och för sig innan den ligger på Elgiganten redo för uthämtning.

Trodde inte jag skulle vara så taggad som jag är, men det är jag!

Skrivet av Gertzy:

För intresserade: Inet.se har återigen öppnat upp för förhandsbokningar av Ps5 Pro! Om du köper med vertical stand så kan du spara 30kr på den och 100kr på skivläsaren om de(n) köpes samtidigt.

Bra tips för den som inte beställt än. Jag låter min order ligga som den ligger nu. Hoppas på lite rea på disc-driven under black friday. Har inte köpt någon sådan än.

Skrivet av Shadee:

16 dagar kvar nu boys. 😎
17 dagar för mig i och för sig innan den ligger på Elgiganten redo för uthämtning.

Trodde inte jag skulle vara så taggad som jag är, men det är jag!

Bra tips för den som inte beställt än. Jag låter min order ligga som den ligger nu. Hoppas på lite rea på disc-driven under black friday. Har inte köpt någon sådan än.

Är också riktigt taggad! Första spelet som ska spelas blir utan tvekan Final Fantasy VII Rebirth.
Får se när Amazon skickar min bokning. Skivläsaren ligger redan här hemma.

signatur

00:00:02:42

Skriv svar