Mechwarrior 5: Clans stampar in som dag 1-release på Game Pass

Robot
Mechwarrior 5: Clans stampar in som dag 1-release på Game Pass
Medlem

Oj trevligt. Älskar Mechwarrior 5.hade inte ens koll på att ett nytt var på gång ens.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Ok, det där är ju riktigt nice faktiskt

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Kul! Helt missat att det här skulle släppas.

Mechwarrior / Battletech är en häftig setting.
Drömmen vore att spela med VR och feta joysticks.
Inte för att jag ens har VR eller joysticks. Men likafullt

Medlem

https://youtu.be/FF6HYNqCDLI?si=hdQK_Lyr5aR9uQcu

Har FÖR många timmar i MWO, men fastnade inte riktigt för MW5: Mercs. Hoppas clans kittlar mechnerven mer 😁

Medlem

Allrighty, måste provas! Robootar med guns!

Medlem

Så länge som man slipper PvP så är jag en given köpare <3

Medlem

Jag hoppas det här blir bra. Ett spel som fokuserar helt på handcrafted story är så ovanligt idag med alla random crafted och live service

Medlem

Är sugen men har aldrig spelat något mechwarrior.. gillar man spelen om man gillar titanfall? Någon?

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Skribent
Skrivet av BarryBurton:

Är sugen men har aldrig spelat något mechwarrior.. gillar man spelen om man gillar titanfall? Någon?

Mechwarrior är mer en simulator. Robotarna är tunga och lite "svårstyrda" då kropp och ben kan styras separat...lite som en pansarvagn. Det beror lite på vad du gillar med just Titanfall, är det smidigheten som en pilot som kan springa på väggarna eller gillar du bara tanken att köra en stor robot? Om det är det senaste så tycker jag du ska testa.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Det är nog inte ens nästan i närheten av samma. Annat än att bägge spelen innehåller stora robotar

Mechwarrior är typ ett lite långsammare FPS/TPS med kanske aningens mer fokus på taktik och rörelse snarare än blixtsnabba reflexer och fart

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Kan lägga till att spelen oftast har robotbuggande som en del.
Du lär blrja med en tanig 20 tons robot, men mot slutet klampa in med en långsam men absurdt dödlig 100tons mech

Sen kan du, om du vill, välja vad du vill sätta på.
Målsökande missier? Hur många? Vill du offra pansar.för att rymma mer missilier?

Ska du slåss på.en isplanet? Då kommer din robots värme öka långsammare, så du kan sätta på laser i mängder. Laser kräver ingen ammunition men alstrar värme i massor.
Och du vill inte överhetta...

Och har du med dig wing men? Vad ska de ha? Kanske en lättare med bättre radar så du kan upptäcka fienden?

När du skjuter, vad skjuter du på? Ben? Då kan motståndarens robot kanske bärgas? Eller siktar du på högra armen där den stora autokonnonen sitter?

Så ja. Det är.ashäftigt. Men lite mer taktiskt än twitch.

Medlem

Spelade skiten ur Mechwarrior 2 (och efterföljarna) när det begav sig. Good times!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Mechwarrior är mer en simulator. Robotarna är tunga och lite "svårstyrda" då kropp och ben kan styras separat...lite som en pansarvagn. Det beror lite på vad du gillar med just Titanfall, är det smidigheten som en pilot som kan springa på väggarna eller gillar du bara tanken att köra en stor robot? Om det är det senaste så tycker jag du ska testa.

Skrivet av Evilof:

Du lär blrja med en tanig 20 tons robot, men mot slutet klampa in med en långsam men absurdt dödlig 100tons mech

Målsökande missier? Hur många? Vill du offra pansar.för att rymma mer missilier?

Ska du slåss på.en isplanet? Då kommer din robots värme öka långsammare, så du kan sätta på laser i mängder. Laser kräver ingen ammunition men alstrar värme i massor.

Och har du med dig wing men? Vad ska de ha? Kanske en lättare med bättre radar så du kan upptäcka fienden?

När du skjuter, vad skjuter du på? Ben? Då kan motståndarens robot kanske bärgas? Eller siktar du på högra armen där den stora autokonnonen sitter?

Skulle ni säga att det påminner om Battletech?

Gillade rent allmänt Battletech, men irriterade mig på det faktum att fienden ALLTID fick anfalla först.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Skrivet av Renfis:

Det är nog inte ens nästan i närheten av samma. Annat än att bägge spelen innehåller stora robotar

Mechwarrior är typ ett lite långsammare FPS/TPS med kanske aningens mer fokus på taktik och rörelse snarare än blixtsnabba reflexer och fart

Skrivet av Evilof:

Tack ni har övertygat mig. Är helt säker att det är för mig, såg dessutom att 5an ligger på gamepass 👍

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem
Skrivet av Akronym:

Skulle ni säga att det påminner om Battletech?

Gillade rent allmänt Battletech, men irriterade mig på det faktum att fienden ALLTID fick anfalla först.

Båda har Mechs ja men är olika sorts spel Battletech är ett strageispel medans Mechwarrior är en mechsim/shooter kolla in videos såser du snabbt skillnaden. Fast Mechwarrior kommer från Battletech så världen och robotarna är samma eller liknande.

Känns dock lite tråkigt men denna release då det finns mycket att polera klart i femman där har de inte lyckats så de känns mest som att de överger det för gå vidare utan att riktigt lyckats. Fortfarande mycket jank och enformigt lågkvalitativt innehåll i det även om jag spelat flera hundra timmar MW5 och gillar det så är jag inte helt nöjd med utfallet hade heller sett MW6 i en bättre teknisk skrud.

Medlem

Blir spännande att få spela Clan Smoke War Crime, det kan bli en riktigt kul story, hoppas bara att de besitter den narrativa kompetensen att göra det hela rättvisa.

Sambon är glad iaf, då hon sen tidigare tänk införskaffa Smoke Jaguar som nästa armé i figurspelet.

1
Skriv svar