Mechwarrior 5: Clans stampar in som dag 1-release på Game Pass
https://youtu.be/FF6HYNqCDLI?si=hdQK_Lyr5aR9uQcu
Har FÖR många timmar i MWO, men fastnade inte riktigt för MW5: Mercs. Hoppas clans kittlar mechnerven mer 😁
Är sugen men har aldrig spelat något mechwarrior.. gillar man spelen om man gillar titanfall? Någon?
Mechwarrior är mer en simulator. Robotarna är tunga och lite "svårstyrda" då kropp och ben kan styras separat...lite som en pansarvagn. Det beror lite på vad du gillar med just Titanfall, är det smidigheten som en pilot som kan springa på väggarna eller gillar du bara tanken att köra en stor robot? Om det är det senaste så tycker jag du ska testa.
"Writer and Fighter"
Är sugen men har aldrig spelat något mechwarrior.. gillar man spelen om man gillar titanfall? Någon?
Det är nog inte ens nästan i närheten av samma. Annat än att bägge spelen innehåller stora robotar
Mechwarrior är typ ett lite långsammare FPS/TPS med kanske aningens mer fokus på taktik och rörelse snarare än blixtsnabba reflexer och fart
Kan lägga till att spelen oftast har robotbuggande som en del.
Du lär blrja med en tanig 20 tons robot, men mot slutet klampa in med en långsam men absurdt dödlig 100tons mech
Sen kan du, om du vill, välja vad du vill sätta på.
Målsökande missier? Hur många? Vill du offra pansar.för att rymma mer missilier?
Ska du slåss på.en isplanet? Då kommer din robots värme öka långsammare, så du kan sätta på laser i mängder. Laser kräver ingen ammunition men alstrar värme i massor.
Och du vill inte överhetta...
Och har du med dig wing men? Vad ska de ha? Kanske en lättare med bättre radar så du kan upptäcka fienden?
När du skjuter, vad skjuter du på? Ben? Då kan motståndarens robot kanske bärgas? Eller siktar du på högra armen där den stora autokonnonen sitter?
Så ja. Det är.ashäftigt. Men lite mer taktiskt än twitch.
Mechwarrior är mer en simulator. Robotarna är tunga och lite "svårstyrda" då kropp och ben kan styras separat...lite som en pansarvagn. Det beror lite på vad du gillar med just Titanfall, är det smidigheten som en pilot som kan springa på väggarna eller gillar du bara tanken att köra en stor robot? Om det är det senaste så tycker jag du ska testa.
Du lär blrja med en tanig 20 tons robot, men mot slutet klampa in med en långsam men absurdt dödlig 100tons mech
Målsökande missier? Hur många? Vill du offra pansar.för att rymma mer missilier?
Ska du slåss på.en isplanet? Då kommer din robots värme öka långsammare, så du kan sätta på laser i mängder. Laser kräver ingen ammunition men alstrar värme i massor.
Och har du med dig wing men? Vad ska de ha? Kanske en lättare med bättre radar så du kan upptäcka fienden?
När du skjuter, vad skjuter du på? Ben? Då kan motståndarens robot kanske bärgas? Eller siktar du på högra armen där den stora autokonnonen sitter?
Skulle ni säga att det påminner om Battletech?
Gillade rent allmänt Battletech, men irriterade mig på det faktum att fienden ALLTID fick anfalla först.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Det är nog inte ens nästan i närheten av samma. Annat än att bägge spelen innehåller stora robotar
Mechwarrior är typ ett lite långsammare FPS/TPS med kanske aningens mer fokus på taktik och rörelse snarare än blixtsnabba reflexer och fart
Tack ni har övertygat mig. Är helt säker att det är för mig, såg dessutom att 5an ligger på gamepass 👍
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Skulle ni säga att det påminner om Battletech?
Gillade rent allmänt Battletech, men irriterade mig på det faktum att fienden ALLTID fick anfalla först.
Båda har Mechs ja men är olika sorts spel Battletech är ett strageispel medans Mechwarrior är en mechsim/shooter kolla in videos såser du snabbt skillnaden. Fast Mechwarrior kommer från Battletech så världen och robotarna är samma eller liknande.
Känns dock lite tråkigt men denna release då det finns mycket att polera klart i femman där har de inte lyckats så de känns mest som att de överger det för gå vidare utan att riktigt lyckats. Fortfarande mycket jank och enformigt lågkvalitativt innehåll i det även om jag spelat flera hundra timmar MW5 och gillar det så är jag inte helt nöjd med utfallet hade heller sett MW6 i en bättre teknisk skrud.