En Dead Rising 2-remaster är "definitivt möjlig"

Robot
En Dead Rising 2-remaster är "definitivt möjlig"

Om det går bra för den första remastern.

#Capcom, #Dead-rising


Medlem

Kanske är en opopulär åsikt men kan utvecklarna inte respektera originalet är jag hellre utan.

Utvecklarna kan ju annars klämma fram lite nya idéer och integrera dessa idéer i ett Dead Rising 5?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kanske är en opopulär åsikt men kan utvecklarna inte respektera originalet är jag hellre utan.

100% detta. Hoppade över denna "Remaster" p.g.a all censurering av originalet och det är inte bara "erotica" som de censurerat.

De har censurerat alla tjejer och lagt på dem mer kläder. De har ändrat dialog med många psykopat bossar. De har ändrat en boss helt p.g.a den var "problematisk" och helt ras bytt denna till en "vit" man och många andra saker. Sen är själva röstskådespelarna helt värdelösa och är objektivt sämre än originalet från 2006. Frank West original röst skådis ska till exempel inte ens blivit frågad om han ville vara med i Remastern.

Så kan de inte respektera originalet förtjänar de inte mina pengar. Och jag har hör att det går väldigt dåligt för spelet och att det sålt extremt dåligt.

Plus.... Detta spel är inte ens utvecklat av CAPCOM. De har anställt ett okänt företag i kina som utvecklade detta alltså helt "outsourced" Kan inte ens förstå hur CAPCOM har godkänt alla dessa ändringar till det sämre. Nej gå och köp originalet och spela det istället. Det är billigare med.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

De har ändrat dialog med många psykopat bossar.

Många?
Vad jag vet är det Vietnam-veteranen som inte längre kallar dig för "Vietcong" (vilket är ett nedlåtande slang för en Vietnames) vilket jag tycker är synd då det ändå förmedlade vilken slags krigsveteran han egentligen är.

Många av justeringarna känns poänglösa. Erotika-fotograferingen känns däremot väldigt gubbsjuk numera så jag lider inte så mycket över att det tagits bort. Det är såklart en del av den bisarra humor som Dead Rising hade så jag är samtidigt kluven över det.

Jag är sugen på remastern men då jag redan spelat originalet och den förra remastern så känns det lite magstarkt att betala för det ännu en gång så jag avvaktar istället tills det kommer på REA.

En remaster på tvåan hade jag inte tackat nej till då jag nog ändå tycker att det är det mest intressanta i serien.

Medlem

Det enda som behövde remastras var AI hos dem man ska rädda.

Medlem
Skrivet av Emblaz:

Det enda som behövde remastras var AI hos dem man ska rädda.

Den ska vara bättre men verkar fortfarande vara rätt så trasig.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kanske är en opopulär åsikt men kan utvecklarna inte respektera originalet är jag hellre utan.

Samma med nya Dragon Quest remasters. Vill verkligen stödja men pengarna går inte bara till skaparna utan även till folk som förespråkar censur. Som tur verkar det ha uppmärksammats nu men tvivlar på att det blir någon ordning på't för det. Blir till och förlita sig på moddar som vanligt.


signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Medlem

Ser snyggt ut men originalversionen duger åt mig. Kanske blir ett köp i framtiden på rea.

Skulle föredra att de försöker sig på en ny del i serien utvecklad i Japan än att remastra 2an.

Ologiskt att kalla spelet en remaster om det är censurerad. Har man glömt bort åldersgräns här i väst, med tanke på att Dead Rising är riktad mot en vuxen publik.
Jag minns när legenden Bruce Willis pratade om hyckleriet om åldersgränsen till den fjärde Die Hard filmen. Att den hade 12 årsgräns men var fullpackad med grova våldsamma action scener, men hade svordomar förekommit i filmen då hade åldersgränsen skenat upp till 18 år. Och varför jag drar den jämförelsen är just att Dead Rising har extremt våld,men man väljer att bli upprörd över det som anses vara "sexistiskt" och fördomsfullt. Därför blir den moraliska pekpinnen bara nonsens i ett spel där du kan hacka,slafsa zombies och vittna en clown som snubblar över motorsågar.
Nä, då föredrar jag att återvända till originalet pp xboxen

Medlem
Skrivet av Desperado_Dweller:

Ologiskt att kalla spelet en remaster om det är censurerad. Har man glömt bort åldersgräns här i väst, med tanke på att Dead Rising är riktad mot en vuxen publik.
Jag minns när legenden Bruce Willis pratade om hyckleriet om åldersgränsen till den fjärde Die Hard filmen. Att den hade 12 årsgräns men var fullpackad med grova våldsamma action scener, men hade svordomar förekommit i filmen då hade åldersgränsen skenat upp till 18 år. Och varför jag drar den jämförelsen är just att Dead Rising har extremt våld,men man väljer att bli upprörd över det som anses vara "sexistiskt" och fördomsfullt. Därför blir den moraliska pekpinnen bara nonsens i ett spel där du kan hacka,slafsa zombies och vittna en clown som snubblar över motorsågar.
Nä, då föredrar jag att återvända till originalet pp xboxen

Som jag förstått det så har det till stor del att göra med att den japanska åldersgränsmärkningen CERO har blivit striktare gällande sexuellt material i spel så för att förhindra att spelet ska bli CERO Z (högsta åldersgränsen som gör att det är från 18 och som gör att de flesta butiker inte vill ta in det då det mest är porrspel som landar i den sektorn) så ska de ha justerat särskilt det sexuella materialet.

Så folk är duktiga på att skylla på USA men i det här fallet så är det också självförvållat.

Skrivet av Sarato:

Som jag förstått det så har det till stor del att göra med att den japanska åldersgränsmärkningen CERO har blivit striktare gällande sexuellt material i spel så för att förhindra att spelet ska bli CERO Z (högsta åldersgränsen som gör att det är från 18 och som gör att de flesta butiker inte vill ta in det då det mest är porrspel som landar i den sektorn) så ska de ha justerat särskilt det sexuella materialet.

Så folk är duktiga på att skylla på USA men i det här fallet så är det också självförvållat.

Ok det låter logiskt, men när jag hör röster från den japanska spel industrin uppmärksamma att det är den västerländska marknaden som påverkar blir det dock ologiskt.
Tex Yuji Horii, kreatören bakom Dragon Quest, har uttryckt missnöje gällande Dragon Quest remastern där man inte längre kan välja mellan man och kvinna och samtidigt har man om designat Akira Toriyamas verk.

Medlem
Skrivet av Desperado_Dweller:

Ok det låter logiskt, men när jag hör röster från den japanska spel industrin uppmärksamma att det är den västerländska marknaden som påverkar blir det dock ologiskt.
Tex Yuji Horii, kreatören bakom Dragon Quest, har uttryckt missnöje gällande Dragon Quest remastern där man inte längre kan välja mellan man och kvinna och samtidigt har man om designat Akira Toriyamas verk.

Gällande den "nya designen" på den karaktären så ändrades hon redan i tidigare spel i serien där hon är med. Anledning till att folk reagerar först nu gissar jag på har att göra med att folk vill hitta saker att bli upprörda över för att allt måste vara en konspiration.

Från intervjun:

"Horii: If there’s too much exposure, the age rating goes up…

Interviewer: We never even thought about that in the past…"

Källa:
https://nintendoeverything.com/dragon-quest-creator-on-hd-2d-...

Hennes design var dessutom ändrad redan på spel på 3DS så det här känns verkligen som en storm i ett vattenglas:
https://imgur.com/emIpZJ3

Skrivet av Sarato:

Gällande den "nya designen" på den karaktären så ändrades hon redan i tidigare spel i serien där hon är med. Anledning till att folk reagerar först nu gissar jag på har att göra med att folk vill hitta saker att bli upprörda över för att allt måste vara en konspiration.

Från intervjun:

"Horii: If there’s too much exposure, the age rating goes up…

Interviewer: We never even thought about that in the past…"

Källa:
https://nintendoeverything.com/dragon-quest-creator-on-hd-2d-...

Hennes design var dessutom ändrad redan på spel på 3DS så det här känns verkligen som en storm i ett vattenglas:
https://imgur.com/emIpZJ3

Men det jag tar upp om som Yuji Horii nämnde om är från i år,och rätt nyligen pratade om detta fenomen på Tokyo Game Show.

Medlem
Skrivet av Desperado_Dweller:

Men det jag tar upp om som Yuji Horii nämnde om är från i år,och rätt nyligen pratade om detta fenomen på Tokyo Game Show.

Jag vet. Däremot är den förändringen från flera år sedan så jag förstår inte hur han kan ha missat att den designades om för längesedan. Han kanske börjar bli senil.

1
Skriv svar