Playstation 30 år – PS-prylar släpps i kommunalgråa originalfärgen
Lite on topic ändå... finns det en teknisk anledning till att precis allting var tillverkat i gråbeige plast förr? Typ att det var dyrt med färgad plast?
Eller var det en stil, typ datorer skulle vara gråbeige för att det signallerade "seriös arbetsplats"? Men Amigan hade också den färgen, och den skulle ju vara lite skojigare i marknadsföringen.
Spectrum var väl iofs svart med nån liten regnbåge på?
Trist med en så oerhört begränsad utgåva, den kommer förstås vara omöjlig att få tag i för de allra flesta och sedan säljas för ohemula belopp på Ebay.
Tråkigaste är att de flesta inte ens kommer att öppnas utan bara fortsätta att säljas vidare med 1-2 års mellanrum. Jävla besvär folk gör för att tjäna ett par tusenlappar. Lång tid tar det också. Jag tar ett extrapass istället om jag behöver pengar. Känns enklare och går betydligt snabbare. Börsen är ett annat tips, det är också betydligt bättre avkastning än att köpa och sälja limiterade konsoler.
Det var egentligen bara värt det när ps5 släpptes då du kunde få det dubbla tillbaka på ebay. Men vi får väl hoppas att det inte blir fler pandemier när konsoler ska släppas.
Jäkligt fin med den där gråa färgen måste jag säga! Men undra om det kommer att släppas en grå disc-drive också? Kommer se dumt ut annars med en vit disc-drive på en i övrigt grå konsol ..
Verkar inte som de släpper en skivläsare i denna limiterade serien, men själva höljet för det tycks komma i grått!
https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2024/09/ps5-ps...
Verkar inte som de släpper en skivläsare i denna limiterade serien, men själva höljet för det tycks komma i grått!
Mmm förbannat snålt även här. I detta paketet borde ju skivläsaren definitivt följt med.
https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2024/09/ps5-ps...
Alltid nåt då iaf!
Mmm förbannat snålt även här. I detta paketet borde ju skivläsaren definitivt följt med.
Haha ja, har de bemödat sig med att göra "utbukten" för skivläsaren borde de kunna skicka med det i paketet. Sony vägrar göra rätt.
Alltid nåt då iaf!
Haha ja, bättre än inget iofs, då det inte behöver se konstigt ut om du köper till skivläsaren. Men den borde verkligen ha ingått här.
De har just fått en armé av 40-åriga småbarnsfarsor på sig för att ha prissatt Pro som de har gjort, och nu föreslår du att de ska köra scalperpriser direkt?
Scalping är bara möjligt om priset är för lågt satt, de utnyttjar skillnaden mellan annonserat pris och riktigt pris, dvs det människor är villiga att betala.
Jag gissar att de flesta 40-åriga småbarnsfarsor har råd, men jag skulle inte köpa en till bara för lite bättre prestanda, inte ens när den är kommunalgrå. Hade jag inte redan haft en PS5 så hade jag säkert köpt den direkt. Sedan tror jag set blir som många förutspår att scalpers kommer köpa upp dem direkt, tyvärr, och de exemplar man kommer hitta blir för 20 000 på blocket, tradera e-bay etc.
Haha ja, har de bemödat sig med att göra "utbukten" för skivläsaren borde de kunna skicka med det i paketet. Sony vägrar göra rätt.
Haha ja, bättre än inget iofs, då det inte behöver se konstigt ut om du köper till skivläsaren. Men den borde verkligen ha ingått här.
Alltså, jag har inte riktigt läst in mig här, men levereras skivläsar modellen (som jag själv har den normal versionen av) utan själva läsaren? o_O
Det är ju isf helt bisarrt!
Alltså, jag har inte riktigt läst in mig här, men levereras skivläsar modellen (som jag själv har den normal versionen av) utan själva läsaren? o_O
Det är ju isf helt bisarrt!
Ps5 Pro finns inte med skivläsarversion, och PS5 30th Anniversary Edition kommer bara i digital modellen utan skivläsare. Så den måste i båda fallen köpas till om en vill/behöver den.
Ps5 Pro finns inte med skivläsarversion, och PS5 30th Anniversary Edition kommer bara i digital modellen utan skivläsare. Så den måste i båda fallen köpas till om en vill/behöver den.
De som uppgraderar från nuvarande modell (slim) med skivläsare kan flytta över den.
sådan nostalgi. man vill verkligen ha den men ingen ps5 eller ps5 pro för en, väntar till ps6 om den är bakåtkompatibel med ps4 och ps5.
Sedan har jag samma undran som Hullken har kring färgerna som användes förr.
Lite on topic ändå... finns det en teknisk anledning till att precis allting var tillverkat i gråbeige plast förr? Typ att det var dyrt med färgad plast?
Eller var det en stil, typ datorer skulle vara gråbeige för att det signallerade "seriös arbetsplats"? Men Amigan hade också den färgen, och den skulle ju vara lite skojigare i marknadsföringen.
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Det var by design. PS1 skulle ge intrycket av att vara mer seriös och smälta in i tv-bänken tillsammans med annan hemelektronik. Mer hifi och mindre leksak helt enkelt. Det här är vad jag minns iallafall men det är längesedan nu.
Fy fasen vad man villhöver 😍!
Kan inte annat än hålla med, VILLHÖVER !
Jag tycker inte det här blev jättelyckat, den grå PS4'an var snyggare. Nä köper jag en pro blir det nog svarta paneler på den.
Personligen hoppas jag de släpper Spider-man 2 paneler till pro de är så grymt snygga på vanliga!
Riktigt lockande! Nu har jag ju redan en ps5 men hade lätt köpt denna annars. Nice design!
Personligen hoppas jag de släpper Spider-man 2 paneler till pro de är så grymt snygga på vanliga!
Jag tror inte att de kommer att lägga några mer pengar på att marknadsföra spiderman 2. Du får nog hoppas på nästa del i serien.
När det gäller dessa grå upplagor så kan det nog bli så att jag ändå köper en grå DS bara för att låta mig omfamnas av nostalgins mysiga värme.
Jag tror inte att de kommer att lägga några mer pengar på att marknadsföra spiderman 2. Du får nog hoppas på nästa del i serien.
När det gäller dessa grå upplagor så kan det nog bli så att jag ändå köper en grå DS bara för att låta mig omfamnas av nostalgins mysiga värme.
Specialdesignade paneler kan ju säljas även utanför spelets marknadsföring Men du har nog rätt, det är nog liten chans att de bemödar sig. Får hoppas på något snyggt svart sleekt istället.
Tråkigaste är att de flesta inte ens kommer att öppnas utan bara fortsätta att säljas vidare med 1-2 års mellanrum. Jävla besvär folk gör för att tjäna ett par tusenlappar. Lång tid tar det också. Jag tar ett extrapass istället om jag behöver pengar. Känns enklare och går betydligt snabbare. Börsen är ett annat tips, det är också betydligt bättre avkastning än att köpa och sälja limiterade konsoler.
Det var egentligen bara värt det när ps5 släpptes då du kunde få det dubbla tillbaka på ebay. Men vi får väl hoppas att det inte blir fler pandemier när konsoler ska släppas.
Var kommer man kunna försöka i Sverige?
Som jag fattat det så går det inte via Playstation Direct. Vilka är då ”utvalda återförsäljare”?
Det var Elgiganten och Power som var de utvalda återförsäljarna verkar det som.
Och där är de slut.