Diskutera – Spelet du helst vill lira på PS5 Pro är...

Medlem

Indiana Jones and the Great Circle och Sea of Thieves.

Medlem

Death Stranding 2

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ok, får se vad jag tycker om handlingen och uppdragen i andra spelet då. Men ja, hittills har jag också golvats av grafiken. Helt otroligt. Också imponerande att det ser lika bra ut på gamla PS4:an. Otroligt jobb de gjort på den sidan. Har inte spelat Ragnarök än men har det på "att spela" listan, kanske på Pro senare då.

Hade också velat spela ragnarök för första gången igen 🥲

signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem

Tar hellre pc versionen av rebirth så man kan modda ännu högre texturer och bättre fidelity m.m

Medlem

Gärna Gta 6, på PC

Medlem

Det skulle ju vara kul om det där Dragons Dogma 2 faktist gick att spela till slut på den.

Medlem

Inget..

Har PS5 enbart för exklusiva titlar men tycker de är väldigt få..

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag hade hellre sett fler spel som utnyttjar kapaciteten i PS5:an som jag redan har betalat för…

Men svaret är förstås GTA 6.

Det lustiga är att det känns som det är nu man börjar få se vad den kan göra när branschen äntligen börjar släppa den bedrövliga cross-gen hysterin.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Gen
Medlem

Bloodborne Remake (man kan ju alltid drömma)

Medlem

Att halvtrasiga FF16 uppdateras så att hela bilden inte "hackar/skriker" när man vrider på kameran med högra styrspaken (utanför fighterna)...

Medlem

Typ redo spela om alla spel som får "enhanced" då jag kört på preformance mode i allt som går för svårt lira i 30fps, men flera spel som jag gärna hade spelat med graphic mode för hur snyggt det är och och bättre inlevelse som tex Hogwarts , Jedi fallen order , Monster Hunter, Space Marine 2, Elden Ring, God of war. Wukong hoppas jag kommer få enhanced då blir det köp på det och även Star wars outlaws

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Astro Bot och GTA ser jag fram mest mot nu men kommer bli att nöta GT7 i VR också.

Flyter Astro bot dåligt på vanliga PS5?

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Flyter Astro bot dåligt på vanliga PS5?

Dåligt? Nej, verkligen inte. Ser fenomenalt ut. Sålde min PS5:a för ett tag sedan dock så har inte spelat det.

Medlem

Det enda jag vill ha är en patch till Red dead redemtion 2 så att det inte är låst på 30 fps.

Medlem

I den närmaste framtiden så Black Myth Wukong kan göras rättvisa på PS5 Pro men vad jag vill ha är Ghost of Tsushima 2.

Medlem
Skrivet av V5er:

I den närmaste framtiden så Black Myth Wukong kan göras rättvisa på PS5 Pro men vad jag vill ha är Ghost of Tsushima 2.

Det ryktas bli en showcase nu den 26e och verkar som Ghost of Tsushima 2 ska visas där. Skulle tro det kommer användas som dragplåster, kanske tillsammans med Death Stranding 2, för pro-patchar! Och med tanke på hur populärt Wukong blivit skulle det förvåna mig om det inte också visas upp i "pro-mode".

Medlem

Allt jag har på PS5 idag. Korta svaret. Var så det blev med PS4 Pro. Det var vissa äldre spel man fick lust att spela om med mer kräm i lådan då man upplevt att det inte varit nog smooth i första genomspelningen.

Det finns vissa spel i min backlogg jag nu kommer vänta med tills jag har en Pro som det ser ut. Tex FF7 rebirth.

Medlem

Vill spela de fysiska spel jag har, utan att köpa massa tillbehör.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Kanske köper en PS5 Pro enbart för att spela Astro Bot och GTA 6 när det sistnämnda släpps. Sedan säljer jag rubbet. Bara köpa PS5 Pro och Astro Bot begagnat och GTA 6 nytt, så kommer jag dessutom bara ha betalat någon eller några hundra lappar för riktigt bra underhållning i många timmar.

Medlem

Stardew Valley, igen!

Medlem

Jag är tråkig och tycker att spelen kan släppas till pc så slipper jag bry mig om PS5 Pro.
Annars är det väl FF7 Rebirth som skulle locka mest, det och Rise of the Ronin.
Men som sagt, släpps spelen till PC tack.

Medlem
Skrivet av anon_342888:

GTA 6 är ju garanterat anledningen att de tar i prismässigt

Det ligger nog en hel del i det.

Medlem

Demon's Souls 2.
Bloodborne 60fps remake.
Wipeout 120fps.
The Last of us Part 3.
Returnal 2.

Kommer någon av dessa spel och är låst till ps5 så köper jag.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

När det här inlägget skrivs så har minst två personer i tråden inte förstått frågan.

OnT: Möjligen Ratchet and Clank: Rift Apart.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

När det här inlägget skrivs så har minst två personer i tråden inte förstått frågan.

OnT: Möjligen Ratchet and Clank: Rift Apart.

Jäklar! Tänk Ratchet i quality RT mode 60 fps... ojojoj.

Medlem

GTA VI i 60 fps!

Medlem

Om Death Stranding 2 är PS-exklusivt i två år så är det nog det. Och samma gäller Ghost of Tsushima 2, kan inte välja mellan dessa.

Medlem

Monster Hunter Wilds 🫶

Medlem
uality
Skrivet av Klonas:

GTA VI i 60 fps!

Många tycks vara av uppfattningen att det är omöjligt ens på PS5 Pro. Men då glömmer man att spelet utvecklas till PS5/Series SX i första hand. Alltså, även den svagare Series S. Mark Cerny sade att 75% av spelarna väljer performance mode i spelen och det är info som Rockstar vet. Således kommer GTA6 ha ett 60 fps performance mode på vanliga PS5 så att man på PS5 Pro kan välja Quality i 60 fps.

Medlem
Skrivet av V5er:

Många tycks vara av uppfattningen att det är omöjligt ens på PS5 Pro. Men då glömmer man att spelet utvecklas till PS5/Series SX i första hand. Alltså, även den svagare Series S. Mark Cerny sade att 75% av spelarna väljer performance mode i spelen och det är info som Rockstar vet. Således kommer GTA6 ha ett 60 fps performance mode på vanliga PS5 så att man på PS5 Pro kan välja Quality i 60 fps.

Samtidigt var gta v utvecklat för ps3 och xbox 360.
Men det kördes ändå i 30fps på ps 4 och one.

Processorn i series s är i stort sett samma som i x eller ps5. Det är minne och gpu prestanda som series s saknar. Om det vore gpu prestanda som stoppade vanliga ps5 från att nå 60 fps hade de ju bara behövt lägga in ett prestandaläge. Där spelet skalades upp från 900p eller något.

Men vi får se förhoppningsvis slipper vi gta vi med enbart 30 fps läge på konsolerna. Har en series x.

123
Skriv svar