Fantasyskjutaren Witchfire har fått early access-datum på Steam

Robot
Fantasyskjutaren Witchfire har fått early access-datum på Steam

Har tidigare bara släppts på Epic Games Store.

#The-astronauts, #Witchfire


Gnällkuk

Är det någon som testat detta? Minns att det var otroligt snyggt när det visades upp första gången och sen var det väl tyst i något år eller så. Missat att det släppts i EA via Epic.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Är det någon som testat detta? Minns att det var otroligt snyggt när det visades upp första gången och sen var det väl tyst i något år eller så. Missat att det släppts i EA via Epic.

Jag har spelat.
Det är välgjort spel men gameplayen de siktar på är inget jag gillade.
De vill att du ska känna dig hjälplös och bara vill sparka på dig när du ligger nere

Medlem

Så synd att de inte gjorde detta till en riktig extraction shooter med andra spelare.. Single player känns tråkigt.

Gnällkuk
Skrivet av Karmak:

Jag har spelat.
Det är välgjort spel men gameplayen de siktar på är inget jag gillade.
De vill att du ska känna dig hjälplös och bara vill sparka på dig när du ligger nere

Okey, jag har för mig att det var lite gnissel när de visade upp nästa trailer eller så. Vad är det som känns kasst med spelet i dagsläget eller när du testade sist?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Okey, jag har för mig att det var lite gnissel när de visade upp nästa trailer eller så. Vad är det som känns kasst med spelet i dagsläget eller när du testade sist?

Det är en blandning av roguelite, soulslike, first person shooter spel
Du väljer en karta och försöker samla på dig så mycket som möjligt och kan sen välja när du vill teleportera tillbaka till din camp om du lyckas hitta en portal. Dör du förlorar du allt du har samlat den omgången
Man gör detta om och om igen och köper nya vapen/spells och upgraderar din gubbe

Spelet är rätt svårt och du kan enkelt dö men det är inte problemet.
Du gör häxan "arg" för varje "fel" du gör typ, tar du mycket skada, har lite ammo, etc så spawnar det en tornado typ någonstans på kartan. Hinner du inte dit och gör vissa saker som får den att försvinna så kommer den ta fram massa svåra fiender som kommer jaga dig.
Detta kommer nästan alltid när du har det redan svårt och kämpar mot massa andra fiender
så istället för att spelet ska okej du har det svårt då ska vi ta det lugnt så säger den ahhh du ser ut att ha det väldigt svårt just nu så vi gör det ännu jävligare för dig

Gnällkuk
Skrivet av Karmak:

Det är en blandning av roguelite, soulslike, first person shooter spel
Du väljer en karta och försöker samla på dig så mycket som möjligt och kan sen välja när du vill teleportera tillbaka till din camp om du lyckas hitta en portal. Dör du förlorar du allt du har samlat den omgången
Man gör detta om och om igen och köper nya vapen/spells och upgraderar din gubbe

Spelet är rätt svårt och du kan enkelt dö men det är inte problemet.
Du gör häxan "arg" för varje "fel" du gör typ, tar du mycket skada, har lite ammo, etc så spawnar det en tornado typ någonstans på kartan. Hinner du inte dit och gör vissa saker som får den att försvinna så kommer den ta fram massa svåra fiender som kommer jaga dig.
Detta kommer nästan alltid när du har det redan svårt och kämpar mot massa andra fiender
så istället för att spelet ska okej du har det svårt då ska vi ta det lugnt så säger den ahhh du ser ut att ha det väldigt svårt just nu så vi gör det ännu jävligare för dig

Tack! Det lät ju rätt skevt med balansen isf… har de kommenterat något kring detta? Låter som det blir lite väl mkt micro management om man ska försöka ”extracta” utan att det ska blir ruggigt tufft.

Risk/reward verkar ju något taskigt tweakat


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Tack! Det lät ju rätt skevt med balansen isf… har de kommenterat något kring detta? Låter som det blir lite väl mkt micro management om man ska försöka ”extracta” utan att det ska blir ruggigt tufft.

Risk/reward verkar ju något taskigt tweakat

De har gjort det något lättare med att den tornadon inte triggas lika lätt men de sagt att de kommer aldrig någonsin ta bort den delen ur spelet. De ser det som den viktigaste delen i spelet och skulle nog hellre gått i konkurs än ändrat det.
De har pratat om det massa gånger i sina devblogs pga att flera har klagat
Såklart gillar jo vissa den saken.
Om man bortser från det är spelet rätt bra i min mening. Men det är en viktig sak att veta om spelet om man vill spela det
Jag orkade inte med det och tyckte inte det var en kul feature

Sen finns det en annan sak man kan aktivera att göra spelet ännu svårare. Olika svårighetsgrader kan man säga.
Du får saker efter varje omgång som du använder för att lvl och jo högre level du är jo mindre av detta får du.
Så för att kunna få lagom mycket igen måste du aktivera nästa svårighetsgrad. Svårighetsgraderna öppnar också upp mer saker i spelet så du kan hålla dig till enklaste och aldrig aktivera svårare men då missar du stora delar av spelet

Medlem

Har det här spelet verkligen existensberättigande? Ser ut som en fattig mans Doom, och jag orkar inte ens spela de spelen.


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar