Harry Potter: Quidditch Champions

Robot
Harry Potter: Quidditch Champions

"Jag ville ha ett quidditch-spel, och för mina synder gav de mig ett."

#harry-potter-quidditch-champions


Medlem

Jäklar vad dåligt det ser ut. UI:t ser verkligen ut att vara gjort för en 6”-skärm.

Medlem

Synd att följa upp ett fantastiskt Harry Potter spel med det här.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Warner Bros speldivision går från klarhet till klarhet.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Varför gjorde de inte bara en DLC till Hogwarts legacy...

Medlem

Anade att det skulle bli kasst när de ändrade på massa regler


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Everyone gets everything he wants. I wanted a mission, and for my sins, they gave me one.

Schysst referens där!


signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Redaktör
Skrivet av Slutbossen:

Everyone gets everything he wants. I wanted a mission, and for my sins, they gave me one.

Schysst referens där!

Snyggt fångat! 🫡


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Snyggt fångat! 🫡

Haha tack. Sjukt bra film som aldrig lämnar en. Även citaten.


signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Skribent
Skrivet av lyrael:

Varför gjorde de inte bara en DLC till Hogwarts legacy...

Min fråga också...


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk

När man ser hur spelet ser ut, vad som erbjuds och hur Hogwarts Legacy var.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Lokal multiplayer?

Ingen möjlighet att spela mot varandra i soffan verkar det som. Helt värdelöst.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Skribent
Skrivet av ibib:

Ingen möjlighet att spela mot varandra i soffan verkar det som. Helt värdelöst.

Total avsaknad, och med grafiken (avsaknaden) så hade det lätt gått att ha splitscreen på fyra spelare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av lyrael:

Varför gjorde de inte bara en DLC till Hogwarts legacy...

Många som lirade Legacy gillade ju inte känslan av att flyga trollkvast, så det kanske var lika bra.

Men ett dlc hade säkert varit bättre än det här lol

Skribent
Skrivet av herrPuffy:

Många som lirade Legacy gillade ju inte känslan av att flyga trollkvast, så det kanske var lika bra.

Men ett dlc hade säkert varit bättre än det här lol

Kvastfan var riktigt illa i Hogwarts, men hade ju gått att patcha. Det här spelet som DLC med Hogwarts grafik hade varit helt ok. Hade kunnat betala 100 kr för det till och med, men som fristående spel är det pinsamt.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johan Lorentzon:

Kvastfan var riktigt illa i Hogwarts, men hade ju gått att patcha. Det här spelet som DLC med Hogwarts grafik hade varit helt ok. Hade kunnat betala 100 kr för det till och med, men som fristående spel är det pinsamt.

Var den verkligen så illa eller var det sk skill issue? Jag kan inte minnas jag hade några direkta problem alls med kvasten och alla tävlingar eller vad man ska kalla det gick bra men jag spelade med dosa så vet inte hur upplevelsen på mus och tangentbord var om det var det du spelade med? Min flickvän var dock inte så haj på kvasten därav jag undra om det var skill issue 😅


signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Tycker det känns en smula konstigt att göra ett spel av Quidditch över lag, för det är verkar fullkomligt obalanserat. Den som hittar kvicken får 150 poäng eller vad det är. Det är som att i fotboll, först till straff avslutar matchen, man behöver aldrig lägga straffen utan får 5 mål på en gång. Allting man gör upp till att kvicken fångas är mer eller mindre meningslöst.

Vet iofs inte hur det hanteras i detta spelet ovan, tänker tillbaks på böckerna bara.

Skribent
Skrivet av ClockWise:

Tycker det känns en smula konstigt att göra ett spel av Quidditch över lag, för det är verkar fullkomligt obalanserat. Den som hittar kvicken får 150 poäng eller vad det är. Det är som att i fotboll, först till straff avslutar matchen, man behöver aldrig lägga straffen utan får 5 mål på en gång. Allting man gör upp till att kvicken fångas är mer eller mindre meningslöst.

Vet iofs inte hur det hanteras i detta spelet ovan, tänker tillbaks på böckerna bara.

Om du läser recensionen så beskriver jag att de ändrat den regeln, nu får man bara 30 poäng, men det är fortfarande som att ha ett spel i spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Om du läser recensionen så beskriver jag att de ändrat den regeln, nu får man bara 30 poäng, men det är fortfarande som att ha ett spel i spelet.

Ah, skippade reglerna eftersom jag redan kunde dem, slog mig inte att de hade kunnat ändrats

Medlem

Låter inte som ett höjdarspel när man skriver "ett visst nöje" på plus 😅

Medlem
Skrivet av androsynth:

Låter inte som ett höjdarspel när man skriver "ett visst nöje" på plus 😅

haha icke.
Testade det någon timma och det var verkligen inte för mig.
Lite synd för jag tror man definitivt kan göra ett bra spel av den här påhittade sporten


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av SunShine:

haha icke.
Testade det någon timma och det var verkligen inte för mig.
Lite synd för jag tror man definitivt kan göra ett bra spel av den här påhittade sporten

Ja det finns faktiskt en möjlighet att göra något bra av detta. Det finns ju andra trollskarlsskolor i Potter-världen och man skulle kunna tänka sig turneringar och ligor precis som i FIFA eller NHL där du åker runt i världen och tävlar. Gör ett dedikerat sportspel av allt hade funkat utmärkt.


signatur

"Writer and Fighter"

Man märker att de sneglat kraftigt mot Rocket League när man spelar. Dessvärre har de inte lyckats översätta det till en bra slutprodukt. Regeländringen med snitchen är bra, men precis som i det gamla Quidditch-spelet förvandlas den rollen till ett mediokert minispel. De övriga positionerna är bättre och förhoppningsvis skulle de kunna bygga vidare från den här grunden. Om spelet överlever tillräckligt länge. Själv känner jag mig ganska klar med spelet efter två dagar.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja det finns faktiskt en möjlighet att göra något bra av detta. Det finns ju andra trollskarlsskolor i Potter-världen och man skulle kunna tänka sig turneringar och ligor precis som i FIFA eller NHL där du åker runt i världen och tävlar. Gör ett dedikerat sportspel av allt hade funkat utmärkt.

Ingen dum idé. Synd utvecklarna inte tänkte i dessa banor.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent

På ett plan lockas jag av idén att göra ett spel på en av de absolut märkligaste fiktiva sporterna som någonsin uppfunnits. På ett annat... nja. Glad att Johan spelade det så jag slipper.

Medlem

De borde verkligen haft Quidditch i Hogwarts Legacy. Quidditch Champions är verkligen skit. Det gamla Quidditch spelet från 00-talet är mycket mycket bättre.

1
Skriv svar