Black Myth: Wukong-recensioner ute – klart godkänt

Robot
Black Myth: Wukong-recensioner ute – klart godkänt

Många gillar det läckra actionrollspelet.

#black-myth-wukong


Medlem

trevligt. om det är 60fps på ps5 så blir det ett köp

Medlem

Ser coolt ut men ingen disk-version och 750 kr digitalt i PSN store?


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

trevligt. om det är 60fps på ps5 så blir det ett köp

Det ska det vara, 1440p 60fps. Men dessa recensioner har endast varit för PC, så vi vet inte hur stabilt det är på konsol ännu.

Medlem

Ser bra ut, blir nog ett köp. Frågan är om man ska invänta en patch eller två.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Medlem

Stämningen i kommentarsfälten på Youtube är värre än vanligt när det gäller Wukong. Känns också som att folk har haft väldigt höga förväntningar som nu kolliderar med en annan slags slutprodukt.

För egen del väntade jag mig nog, och hoppades på, någonting annat än vad Wukong verkar vara. Lär inte hänga på låset för en linjär boss rush-titel. Känns mer som en rea-titel att plocka upp framåt julledigheten.

Medlem

Avsaknaden av PS5-recensioner är lite oroväckande. Sitter lugnt i båten ett tag till…


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Stämningen i kommentarsfälten på Youtube är värre än vanligt när det gäller Wukong. Känns också som att folk har haft väldigt höga förväntningar som nu kolliderar med en annan slags slutprodukt.

För egen del väntade jag mig nog, och hoppades på, någonting annat än vad Wukong verkar vara. Lär inte hänga på låset för en linjär boss rush-titel. Känns mer som en rea-titel att plocka upp framåt julledigheten.

Tror mycket av problemet är att folk förväntat sig ett soulslike fast dom sagt att så inte är fallet, vad jag läst är det mer ett bayonetta än soulslike vilket är två tummar upp för mig så blir nog ett köp efter några patcher (vilket gäller alla spel)

Medlem
Skrivet av lasselason:

Xbox då?

Black Myth är försenat till Xbox pga utvecklarna behöver mer tid för att optimera för prestandan:

https://www.yahoo.com/tech/black-myth-wukong-limited-time-125...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Blir definitivt ett köp om något år, när det är nedsatt med sisådär 40%.

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Avsaknaden av PS5-recensioner är lite oroväckande. Sitter lugnt i båten ett tag till…

Ryktas om 20-30fps på PS5, skulle förklara det isf om det stämmer.
Spelet verkar väldigt dåligt optimerat överlag om man grötar runt på Internet. PCGamer ställde ner inställningarna till medium på 4090 under recensionen läste jag.

Medlem
Skrivet av ErikSvensson:

Ser coolt ut men ingen disk-version och 750 kr digitalt i PSN store?

När köpte du spel senast? Spel släpps i regel digitalt och 750kr är ett normalt fullpris idag.

Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

För egen del väntade jag mig nog, och hoppades på, någonting annat än vad Wukong verkar vara. Lär inte hänga på låset för en linjär boss rush-titel. Känns mer som en rea-titel att plocka upp framåt julledigheten.

Så det verkar vara så som de senaste trailrarna visade? Enbart bosstrider mer eller mindre. Jag hoppades personligen på en hel del utforskande utöver coola bossar. Synd isåfall:(.

Medlem

Trevligt att det fått bra betyg verkar vara ett spel i min smak blir nog köp:)

Medlem
Skrivet av Dreijer:

När köpte du spel senast? Spel släpps i regel digitalt och 750kr är ett normalt fullpris idag.

Enbart digitalt är väl inte jättevanligt än men lär väl tyvärr bli mer sånt framöver vilket suger, speciellt då PlayStation har ensamrätt på butiken och alltid är dyrare än fysisk skiva (+ att man inte kan sälja spelet när man är klar)


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem
Skrivet av ErikSvensson:

Enbart digitalt är väl inte jättevanligt än men lär väl tyvärr bli mer sånt framöver vilket suger, speciellt då PlayStation har ensamrätt på butiken och alltid är dyrare än fysisk skiva (+ att man inte kan sälja spelet när man är klar)

Hur får man det att gå ihop att det kostar mer att sälja det direkt till kund utan skiva, paketering, cut till distributören/återförsäljaren och hela det köret? Är det ren girighet det handlar om eller är det en deal för att de som säljer fysiskt ska ha en chans mot Sony själva genom ett lägre pris?


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Komured:

Ryktas om 20-30fps på PS5, skulle förklara det isf om det stämmer.
Spelet verkar väldigt dåligt optimerat överlag om man grötar runt på Internet. PCGamer ställde ner inställningarna till medium på 4090 under recensionen läste jag.

Märkligt. Enligt deras egen benchmark så ska det rulla fint på många konfigurationer.

På min burk med i5 13500, RTX 4070 Ti och 32GB Ram så får jag 65-70 fps med exakt allt maxat och DLSS balanced i 3440x1440 (Ultrawide).

Men ja. Det ska ju tydligen behövas en patch eller två..

PS. Frame Gen. var nog påslaget också…
Tungdrivet är det ju. Men det är ju sinnessjukt snyggt också. Smakar det så kostar det.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Hur får man det att gå ihop att det kostar mer att sälja det direkt till kund utan skiva, paketering, cut till distributören/återförsäljaren och hela det köret? Är det ren girighet det handlar om eller är det en deal för att de som säljer fysiskt ska ha en chans mot Sony själva genom ett lägre pris?

Det har ju alltid funnits två läger här - man betalar för den fysiska produkten och skivor/förpackning alt. man betalar för bekvämligheten. Jag själv köper endast digitalt eftersom jag anser att bekvämligheten med nedladdning, avsaknad av skivbyte m.m. överstiger de kronor jag kan spara på att ha en fysisk produkt och är därför villig att betala mer för digitalt. Så länge folk som mig existerar lär även endast digitala spel/filmer/skivor göra det.

Medlem

Fick en kod med när jag uppgraderade grafikkortet nyligen, skall bli spännande att testa.

Medlem
Skrivet av haiko:

Fick en kod med när jag uppgraderade grafikkortet nyligen, skall bli spännande att testa.

Får man fråga vilket?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Märkligt. Enligt deras egen benchmark så ska det rulla fint på många konfigurationer.

På min burk med i5 13500, RTX 4070 Ti och 32GB Ram så får jag 65-70 fps med exakt allt maxat och DLSS balanced i 3440x1440 (Ultrawide).

Men ja. Det ska ju tydligen behövas en patch eller två..

PS. Frame Gen. var nog påslaget också…
Tungdrivet är det ju. Men det är ju sinnessjukt snyggt också. Smakar det så kostar det.

Nu kommer jag inte köpa spelet oavsett då det inte är min grej men 65-70 i den typen av spel är för mig personligen på gränsen till ospelbart Klarar inte ens att spela skyrim längre utan att använda en mod som gör att man kan köra högre FPS än 60.

EDIT. Jag var tvungen att testa själv. Får 124fps med Max 138 och low 112, allt påslaget utom full RTX för även om det är på i menyn så verkar det inte gå igång i testet. Detta med ett 4080 super ocn eh 7800x3d 32gb ram. Klart spelbart. Jag tycker det grafiken är ganska varierad, där det är träd och skuggor mm ser det riktigt fint ut men vissa texturer framförallt på Stenar ser väldigt platta ut och på nära håll blir det värre. Det ser dock överlag inte alls dåligt ut nej.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Hur får man det att gå ihop att det kostar mer att sälja det direkt till kund utan skiva, paketering, cut till distributören/återförsäljaren och hela det köret? Är det ren girighet det handlar om eller är det en deal för att de som säljer fysiskt ska ha en chans mot Sony själva genom ett lägre pris?

Ja du, den som det visste. Köpte själv PS5 med disk just för att skiva alltid var lika billigt eller billigare mot PSN store, plus att man kan sälja spelet när man är klar vilket sänker priset ännu mer.


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

Finns lite gameplay uppladat på IGN China

Gnällkuk
Skrivet av Castor.T:

Får man fråga vilket?

Något av RTX-korten gissar jag, vet att Nvidia har kampanj med det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

trevligt. om det är 60fps på ps5 så blir det ett köp

Skrivet av Komured:

Ryktas om 20-30fps på PS5, skulle förklara det isf om det stämmer.
Spelet verkar väldigt dåligt optimerat överlag om man grötar runt på Internet. PCGamer ställde ner inställningarna till medium på 4090 under recensionen läste jag.

Digital Foundry har testat.
Inspektionen från Kinesiska IGN trailern var svår att döma p.g.a. suddig kvalité. Det var någon frame drop vid vissa attacker.
Sedan testade de benchmarking med deras 'PC med snarlik hårdvara av en konsol' och de nådde 60 fps med 1440p, som var utlovat. De var någorlunda optimistiska fast med en vaksamhet att inte PS5 versionen fanns tillgänglig innan släppet.

Medlem

Helt galna siffror just nu. 1.4miljoner spelare på Steam. 😅
Testade en timme innan jobbet och tycker att det verkar riktigt bra.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Helt galna siffror just nu. 1.4miljoner spelare på Steam. 😅
Testade en timme innan jobbet och tycker att det verkar riktigt bra.

Är väl inte så konstigt. Folk har ju pratat om spelet länge nu och hajpen har varit hög. Bra att spelet verkar leve upp till den.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är väl inte så konstigt. Folk har ju pratat om spelet länge nu och hajpen har varit hög. Bra att spelet verkar leve upp till den.

Jag sa inte att det var konstigt. Men att det är de högsta siffrorna för ett SP-spel genom tiderna för en ny studio förvånar ändå lite.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Kommer aldrig glömma när jag såg 'Apkungen' på TV i någon gång på åttiotalet. Hade inte sett något liknande då. Var helt förtrollad av staven han kunde gömma som en liten synål i örat.

Ett måste köp.

12
Skriv svar