Stora ryktestråden för "Switch 2"
Jag har inte läst igenom alla posts på denna superduper jätte tråden men tänkte att 3d/4d har inte någon pratat om
Ingen pratar om det för att det är noll trovärdighet i de "ryktena".
Det är inte det videon handlar om, inget av det nämns alls.
Istället är det som visas ett par påstådda patentbilder (hittade ingen länk till källa eller själva patentet) för något som ser ut som en 3DS, men har en extra tredje skärm på utsidan och att de två halvorna kan separeras och användas självständigt...
Eftersom videon bara är 3 minuter lång kollade jag för en gångs skull faktiskt igenom lite snabbt:
Den började med att omedelbart säga att "nu vet vi hur Switch 2 kommer se ut, det har läckt!" och visar bilden från patentet (samma som i tumnageln).
Sen kommer en snabb liten bit om att patent inte alltid leder till en slutprodukt men också att det absolut kan hända.
Resten av videon är bara hur hon tycker det är jättecoolt och vill att Switch 2 ska vara som patentet "men också kunna spelas på tv som nuvarande Switch, på nåt sätt".
Aha, då missförstod jag pratet om kameran. Men nä, uppgifterna om att det skulle likna en (3)DS saknar helt relevans då det härstammat från någon enstaka forumit utan källor eller trovärdighet. Finns noll trolighet då allt pekar på att det blir en Switch-liknande konsol med en 8" LCD-skärm (med OLED-variant som osäkert kommer dag ett eller senare, gissar på senare då Nintendo säkert vill få oss att dubbeldippa igen).
Postade inte den videon för det där är uppgifter jag postat videos och länkar om tidigare.
Någon annan än jag som gärna ser ett mer linjärt Zelda till Switch 2?
Det kanske bara är jag men som i de flesta spel med öppna världar så verkar jag väldigt sällan spela klart dem.
Elden Ring är väl undantaget.
Fast man kanske kan lösa det på andra sätt också. Jag saknar dock gamla zelda och dess dungeons.
Jag är med dig, hur mycket jag än älskar Botw och Totk(har klarat båda)så skulle jag gärna se ett mer traditionellt 3d Zelda. Jag tror inte det blir så med tanke på de enorma framgångarna spelen rönt.
Det ultimata mario maker spelet är att man kan göra 3d banor och göra det som är väldigt likt mario 64, man gör ett slott där man lägger in sina 3d banor
Vad har detta med switch 2 att göra? Snälla sluta posta massa skräp.
Rastaration @ PSN & Twitch
Vad har detta med switch 2 att göra? Snälla sluta posta massa skräp.
Tack! Har börjat anmäla inlägg nu för det går överstyr och förhoppningsvis tas massa irrelevanta inlägg bort ur denna tråden. Vill ni diskutera nästa Zelda-spel kan ni göra det i denna tråden men detta är inte en öppen tråd för önskemål och åsikter om allehanda spel (även om de troligtvis kommer till formatet). Har ni uppgifter som pekar på att spelet släpps till formatet, posta dem mer än gärna och lägg gärna till åsikter för vad ni vill se/tror kommer hända med serien men snälla använd inte denna tråden som askkopp för allt ni vill se bara.
Visst, det är tunnsått med rykten nu men försök håll det till rykten och spekulation. Här kan ni t.ex. diskutera nästa generations UI (user interface) istället! Vad tror ni om det? Det pekar ju på att de anställt nya designers för detta så det kommer nog bli ett stort lyft
Tack! Har börjat anmäla inlägg nu för det går överstyr och förhoppningsvis tas massa irrelevanta inlägg bort ur denna tråden. Vill ni diskutera nästa Zelda-spel kan ni göra det i denna tråden men detta är inte en öppen tråd för önskemål och åsikter om allehanda spel (även om de troligtvis kommer till formatet). Har ni uppgifter som pekar på att spelet släpps till formatet, posta dem mer än gärna och lägg gärna till åsikter för vad ni vill se/tror kommer hända med serien men snälla använd inte denna tråden som askkopp för allt ni vill se bara.
Visst, det är tunnsått med rykten nu men försök håll det till rykten och spekulation. Här kan ni t.ex. diskutera nästa generations UI (user interface) istället! Vad tror ni om det? Det pekar ju på att de anställt nya designers för detta så det kommer nog bli ett stort lyft
Vill ha tillbaka det där statistik-anteckningsblocket från Wii U, vill se på sekunden hur lång tid jag spenderat med olika spel. Även Miiverse, som var bästa "sociala appen" för spelkonsol som någonsin funnits. Tillbaks med det med, även om det är strikt icke-troligt då Nintendo väl avslutat alla liknande "sociala" tjänster i förtid pga. allt bus som förekommer...
Även Streetpass var trivsamt, tillbaks med det och integrera det med "sociala funktioner" i stil med Pokémon Go.
Sen på tal om det eviga ämnet med teman, så vill jag ha en vidareutveckling av att köpa dekorationer med platinum points. De är inne redan nu på en bra grej där, vill inte ha tungrodda animerade teman alá Playstation, men lite fina Paper Mario-draperier, gardiner etc. att dekorera en unik hemskärm med vore ju trevligt.
Hissmusik tillbaka till menyerna också, självklart.
Sen får de gärna göra om mapparna igen (som måste finnas med från början denna gång). De är väl hyfsade som de är nu, men vill kunna ha mappar på hemskärmen också, inte att man måste klicka L för "groups". Och att man kan dekorera mapparna med ikoner, t.ex. en Nintendo 64-dosa.
Men viktigast av allt är att allt detta måste göras utan att söla ned menyerna. Hatar Playstation 4 UI pga. att man måste vänta när man bläddrar på segladdade ikoner etc. Vill aldrig gå tillbaka till långsamma menyer, det ska vara rappt som på nuvarande Switch
Har tyvärr gett upp hoppet för att nintendo ska lyckas göra vettigt UI. Men det kan jag leva med när spelen levererar gång på gång!
Switch UI är trist som sten, men vettigt är det ju måste man väl säga. Snabbt och aldrig ett tvivel om var man hittar nått...
Är mer förvånad att Microsoft aldrig verkar lyckas göra ett vettigt UI för Xbox, trots att det är deras primära business att göra operativsystem med grafiska UI...
Vill ha tillbaka det där statistik-anteckningsblocket från Wii U, vill se på sekunden hur lång tid jag spenderat med olika spel.
Jag vill ha framförallt ha tillbaka den ordentliga kompletta listan över speltid från Wii och 3DS, på Wii U är det alltid uppdelat på månader eller dagar.
Det viktigaste är att de fortsätter fokusera på att hålla det snabbt, enkelt, och stilrent.
Sen vore det bra med lite mer quality of life-funktioner som mappar på hemskärmen och eventuellt enkla teman. Organisera om lite så det går se två rader spel på hemskärmen istället för bara horisontal scrollning.
Ett bättre sätt att föra över screenshots och videor från Switchen till dator/mobil över lokala nätverket skulle också behövas.
Hissmusik och socialt skräp slipper jag helst.
Jag vill ha framförallt ha tillbaka den ordentliga kompletta listan över speltid från Wii och 3DS, på Wii U är det alltid uppdelat på månader eller dagar.
Det viktigaste är att de fortsätter fokusera på att hålla det snabbt, enkelt, och stilrent.
Sen vore det bra med lite mer quality of life-funktioner som mappar på hemskärmen och eventuellt enkla teman. Organisera om lite så det går se två rader spel på hemskärmen istället för bara horisontal scrollning.
Ett bättre sätt att föra över screenshots och videor från Switchen till dator/mobil över lokala nätverket skulle också behövas.
Ok, har inte spelat på Wii U sedan typ 2015, så mindes nog fel hur statistikfunktionen var då.
Svårt det där med hur hemskärmen ska organiseras. Gillar ju att det är stilrent med ganska få men stora/tydliga ikoner. Wii U och 3DS vill jag minnas var lite för plottriga. Däremot så borde det gå lite snabbare att komma till skärm två där alla spel finns, och det måste gå att sortera bland dem bättre. Hissmusik är livet. Sociala funktioner är bra så länge de är anpassade, integration med och appar för twitter och facebook etc. kan de därmot gärna skippa.
Ok, har inte spelat på Wii U sedan typ 2015, så mindes nog fel hur statistikfunktionen var då.
Svårt det där med hur hemskärmen ska organiseras. Gillar ju att det är stilrent med ganska få men stora/tydliga ikoner. Wii U och 3DS vill jag minnas var lite för plottriga. Däremot så borde det gå lite snabbare att komma till skärm två där alla spel finns, och det måste gå att sortera bland dem bättre. Hissmusik är livet. Sociala funktioner är bra så länge de är anpassade, integration med och appar för twitter och facebook etc. kan de därmot gärna skippa.
Hoppas också de frångår en rad som du skrollar igenom, och ger oss en "spelskärm" med spelikoner både på höjd och bredd (med kanske fem på bredden och sen resten får du skrolla ned beroende på hur många spel du har) med möjlighet att sortera i mappar efter samma system. Teman så det går att personifiera hemskärmen är att föredra ja, och att ha föremål från platinum points-storen som går att redigera det vidare är en mycket bra idé imo! Hissmusik gillar jag också, men förstår de som inte gillar det så borde absolut gå att stänga av för dem som föredrar tyst hemskärm Detsamma gäller ju sociala appar, kul att ha möjlighet för dem som vill ha det men borde absolut gå att stänga av/ignorera för andra.
Och ja, att föra över bilder/videor från Switch nu är mycket bökigt så håller med om att förbättrat system för det vore på sin plats! Minst borde det vara lika enkelt att koppla in en usb-sticka/hårddisk och föra över dem till den snabbt och smidigt. Extern hårddisk borde även kunna användas för att lagra spel och mediafiler. Och på tal om media, utöver deras beryktade filmapplikation hoppas jag också de ger stöd till appar som Youtube, Netflix och HBO (eller ja, Max heter de ju nu tydligen. De gjorde reklam för dem och OS och jag trodde det var burgarföretaget )
Organisera om lite så det går se två rader spel på hemskärmen istället för bara horisontal scrollning.
Menar du så här?
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Menar du så här? <Uppladdad bildlänk>
Typ något åt det hållet, fast direkt på hemskärmen med ca två synliga rader följt av All software-knappen.
Raden som nu är på botten med knappar för inställningar, kontroller, osv får typ flyttas till nån av de andra sidorna eller nåt.
Rent spontant tror jag det skulle ge lite bättre/snabbare överblick, men jag är inte UI-designer
Hoppas också de frångår en rad som du skrollar igenom, och ger oss en "spelskärm" med spelikoner både på höjd och bredd (med kanske fem på bredden och sen resten får du skrolla ned beroende på hur många spel du har) med möjlighet att sortera i mappar efter samma system. Teman så det går att personifiera hemskärmen är att föredra ja, och att ha föremål från platinum points-storen som går att redigera det vidare är en mycket bra idé imo! Hissmusik gillar jag också, men förstår de som inte gillar det så borde absolut gå att stänga av för dem som föredrar tyst hemskärm Detsamma gäller ju sociala appar, kul att ha möjlighet för dem som vill ha det men borde absolut gå att stänga av/ignorera för andra.
Och ja, att föra över bilder/videor från Switch nu är mycket bökigt så håller med om att förbättrat system för det vore på sin plats! Minst borde det vara lika enkelt att koppla in en usb-sticka/hårddisk och föra över dem till den snabbt och smidigt. Extern hårddisk borde även kunna användas för att lagra spel och mediafiler. Och på tal om media, utöver deras beryktade filmapplikation hoppas jag också de ger stöd till appar som Youtube, Netflix och HBO (eller ja, Max heter de ju nu tydligen. De gjorde reklam för dem och OS och jag trodde det var burgarföretaget )
Tror inte extern hårddisk kommer introduceras, tyvärr så är väl USB-kopplade mackapärer för masslagring kopplade till för många säkerhetsrisker. Likadant med riktig webbläsare, tiden för sådana är nog förbi på konsol.
Nåväl, är ganska nöjd med hur det fungerat med minneskort på Switch, speciellt om spelstorlekarna inte börjar svälla radikalt så räcker det för mig om jag kan använda mitt gamla SD-kort.
Tror inte extern hårddisk kommer introduceras, tyvärr så är väl USB-kopplade mackapärer för masslagring kopplade till för många säkerhetsrisker. Likadant med riktig webbläsare, tiden för sådana är nog förbi på konsol.
Nåväl, är ganska nöjd med hur det fungerat med minneskort på Switch, speciellt om spelstorlekarna inte börjar svälla radikalt så räcker det för mig om jag kan använda mitt gamla SD-kort.
Ah, tänkte inte på säkerhetsaspekten (men verkar inte vara något problem på PS5?) och förstår om Nintendo vill motverka att Switch 2 blir så hackad och alla spelen tillgängliga i stort sett dag ett för piratscenen. Den här vändan kommer de nog göra allt för att undvika en sådan situation igen - även om de klarat sig rätt bra ändå och sålt spel som aldrig förr. De ser det nog som att de därmed hade kunnat sälja bättre.
Jag tror största säkerhetsrisken i början med Switch 2 kommer vara via de äldre Switch spel anslutningen om den blir bakåtkompatibel. Jag hoppas inte Switch 2 blir så snabbt hackad utan mer mot slutet av dess livslängd.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Försäljningen är ned i år, mycket på grund av att de inte har något "Tears of the Kingdom"-klassat och specialdesignad konsol. Men det pekar ändå mot att det är dags för Switch 2! Något annat som är intressant, eller snarare oroväckande (beroende på hur du är lagd), är att den digitala försäljningen ökar. Tidigare har Nintendo Switch varit en väldigt fysisk marknadsmaskin där kassetterna sålt bra men nu pekar den digitala försäljningen består av hela 60% - kommer Switch 2 vara sista Nintendo-konsolen som har fysisk media? Även andra konsoler går mot all digital så det vore kanske inte så märkligt. Men ändå tråkigt för oss som samlar och gillar att ha våra spel i fysisk samling. I alla fall till största delen, även jag har köpt mindre spel digitalt såklart.
Försäljningen är ned i år, mycket på grund av att de inte har något "Tears of the Kingdom"-klassat och specialdesignad konsol. Men det pekar ändå mot att det är dags för Switch 2! Något annat som är intressant, eller snarare oroväckande (beroende på hur du är lagd), är att den digitala försäljningen ökar. Tidigare har Nintendo Switch varit en väldigt fysisk marknadsmaskin där kassetterna sålt bra men nu pekar den digitala försäljningen består av hela 60% - kommer Switch 2 vara sista Nintendo-konsolen som har fysisk media? Även andra konsoler går mot all digital så det vore kanske inte så märkligt. Men ändå tråkigt för oss som samlar och gillar att ha våra spel i fysisk samling. I alla fall till största delen, även jag har köpt mindre spel digitalt såklart.
Jag tror Nintendo är den konsoltillverkare som kommer hålla kvar vid fysisk media längst. Alltför många föräldrar som fått en otrevlig överraskning när barnen köpt loss med deras kort.
Visst, man kan ju tycka att det borde vara föräldrarnas ansvar men tjena, sedan när gör en stor del av föräldrar det?
Fast det är ju bara en anledning och den anledningen kanske inte Nintendo bryr sig så mycket om.
Nintendo gör ju inte riktigt som andra däremot så tror inte att Nintendo kommer gå över till 100% digitalt även om andra gör det.
Men det är något speciellt med fysisk media även om det var trevligare förr när man hade fina manualer i förpackningarna. På tal om förpackningar, satan vad trista Switch-spelens ryggar är. Får hoppas på bättring för Switch 2.
För egen del skulle jag med största sannolikhet sluta köpa konsol om fysisk media tas bort helt. Jag är alldelles för mån om mina rättigheter med fysisk media. Lite av en hycklare är jag dock då jag köper vissa spel till pc emellanåt men det får jag försvara med att jag inte vill ha fler än en plattform där jag har digitala spel. Hyckligt? Javisst men jag har lagt gränsen mellan pc och konsol där. Andra får göra precis som dem vill ^^
Borde ju vara nära en utannonsering rätt snart?
Ja, det känns så. Jag tror på september/oktober, sen släpps maskinen den 7 e mars.
Borde ju vara nära en utannonsering rätt snart?
Enligt starkt trovärdiga rykten/läckor så släpps Switch 2 i Mars 2025.
Med väldigt stor sannolikhet så utannonseras Switch 2 (på riktigt) - 5-7 före release.
Så om vi leker med tanken att Switch 2 släpps i mitten av månaden. 15 Mars.
Då kommer Switch 2 att visas upp ordentligt mellan 15 augusti (7 månader innan 15 Mars) - 15 oktober (5 månader innan 15 Mars).
Jag skulle säga att vi är max någon vecka ifrån att gå in i ett 2 månaders fönster där Switch 2 KOMMER att visas upp ordentligt.
Gissning:
Runt Gamescom 23-27 Augusti eller runt Tokyo Game Show [TGS] 21-24 September. Nintendo kommer inte vara på Gamescom men dom kommer vara på TGS.
Jag gissar på reveal på eget event i Augusti eller September före TGS 21-24 September. Det skulle innebära att många spel som visas upp på TGS även kommer att kunna visas på Switch 2 om man dragit skynket innnan.
Så jag säger mer specifikt: mellan 15 Augusti - 15 September så drar Nintendo upp järnridån i ett eget event.
Enligt starkt trovärdiga rykten/läckor så släpps Switch 2 i Mars 2025.
Med väldigt stor sannolikhet så utannonseras Switch 2 (på riktigt) - 5-7 före release.
Så om vi leker med tanken att Switch 2 släpps i mitten av månaden. 15 Mars.
Då kommer Switch 2 att visas upp ordentligt mellan 15 augusti (7 månader innan 15 Mars) - 15 oktober (5 månader innan 15 Mars).
Jag skulle säga att vi är max någon vecka ifrån att gå in i ett 2 månaders fönster där Switch 2 KOMMER att visas upp ordentligt.
Gissning:
Runt Gamescom 23-27 Augusti eller runt Tokyo Game Show [TGS] 21-24 September. Nintendo kommer inte vara på Gamescom men dom kommer vara på TGS.
Jag gissar på reveal på eget event i Augusti eller September före TGS 21-24 September. Det skulle innebära att många spel som visas upp på TGS även kommer att kunna visas på Switch 2 om man dragit skynket innnan.
Så jag säger mer specifikt: mellan 15 Augusti - 15 September så drar Nintendo upp järnridån i ett eget event.
Utifrån det du skrivit gissar jag också på utannonsering i slutet på september under TGS, men släppdatum får vi troligen inte förrän i januari om switch 2 släpps i mars. För att utannonsera en produkt som inte släpps förrän 6 månader efter känns lite "off"?
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Är väldigt nyfiken på hur gammal du är?
Sen undrar jag alla, för jag har inte läst allt, om gamla spel får någon sorts uppdatering till switch 2? Typ som PS4/PS5. Vad tror ni?
Det tror och hoppas jag, det kanske kommer kosta en liten slant, såsom når jag uppgraderade Death Stranding till ps5, kostade 100 spänn har jag för mig.
Det tror och hoppas jag, det kanske kommer kosta en liten slant, såsom når jag uppgraderade Death Stranding till ps5, kostade 100 spänn har jag för mig.
Nintendo har massor av remakes/remasters som jag vill uppgradera,
Jo vore förträffligt om så var fallet, helt klart.
Är väldigt nyfiken på hur gammal du är?
Sen undrar jag alla, för jag har inte läst allt, om gamla spel får någon sorts uppdatering till switch 2? Typ som PS4/PS5. Vad tror ni?
Nu glömde jag ta print på originalinlägget som jag startade denna tråd med, men det började med att det gick rykten om att next gen patches till Pokémon Violet/Scarlett skulle visas upp med en utannonsering av Switch 2. Nu blev det ju inte så, men det har nog mer att göra med att konsolen inte utannonserats än snarare än att uppgifterna om next gen patches inte skulle stämma. Jag tror nämligen att de kommer visa upp att Switch 2 är inte bara bakåtkompatibel - utan även kan spela (i alla fall vissa) spel bättre på Switch 2. Som Breath of the Wild som enligt högst troliga uppgifter ska få en nyutgåva med bättre grafik, framerate och i stort sett noll laddningstider och min gissning är att de inte bara kommer sälja en next gen nyutgåva utan även säga något i stil med "har du köpt spelet på Switch på kassett eller digitalt behöver du inte köpa om det bara ladda ner (eller troligen köpa till) denna next gen patch så kan du uppleva spelet igen - fast bättre".
Nu glömde jag ta print på originalinlägget som jag startade denna tråd med, men det började med att det gick rykten om att next gen patches till Pokémon Violet/Scarlett skulle visas upp med en utannonsering av Switch 2. Nu blev det ju inte så, men det har nog mer att göra med att konsolen inte utannonserats än snarare än att uppgifterna om next gen patches inte skulle stämma. Jag tror nämligen att de kommer visa upp att Switch 2 är inte bara bakåtkompatibel - utan även kan spela (i alla fall vissa) spel bättre på Switch 2. Som Breath of the Wild som enligt högst troliga uppgifter ska få en nyutgåva med bättre grafik, framerate och i stort sett noll laddningstider och min gissning är att de inte bara kommer sälja en next gen nyutgåva utan även säga något i stil med "har du köpt spelet på Switch på kassett eller digitalt behöver du inte köpa om det bara ladda ner (eller troligen köpa till) denna next gen patch så kan du uppleva spelet igen - fast bättre".
Yes vore väldigt trevligt. Har väldigt många spel till switch som vore intressant och se i en uppdaterad version. Blir spännande när väl Switch 2 utannonseras.
Yes vore väldigt trevligt. Har väldigt många spel till switch som vore intressant och se i en uppdaterad version. Blir spännande när väl Switch 2 utannonseras.
Hyrule Warriors har jag inte spelat för hört att det "laggar" för mycket så det hoppas jag får next gen patch så det blir mer spelbart!